آخرین عناوین

پنجشنبه 16 شهريور 1396-16:29 کد خبر:45681

انتقاد دهیار روستای پنجک مرزن‌آباد:

اقدامی برای اطفای حریق جنگل‌های شاه‌پیله‌کوه صورت نمی‌گیرد/ پرواز نمایشی بالگرد برای اطفای حریق

دهیار روستای پنجک از توابع مرزن‌آباد چالوس از آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های شاه پیله کوه خبر داد و گفت: مسئولان محلی اقدامی برای خاموش کردن آتش انجام نداده‌اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،سیدمحمود حسینی از آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های پیله‌کوه طی دو روز اخیر در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: بارها و بارها موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های این منطقه را به مسئولان محلی اطلاع دادیم ولی همکاری مناسبی در این ارتباط انجام نمی‌دهند و اقدامی برای خاموش کردن جنگل انجام نمی‌شود.

دهیار روستای پنجک از توابع مرزن‌آباد اضافه کرد: به دلیل عدم پیگیری مسئولان منابع طبیعی موضوع را از طریق آتش‌نشانی پیگیری کردیم که به ما اعلام شد که بدون دریافت دستور از مقامات بالاتر نمی‌توان برای اعزام به منطقه اقدام کرد.

وی با اعلام اینکه دست مردم منطقه به جایی بند نیست، افزود: مقامات محلی با وجود امکاناتی محدودی که در اختیار دارند برای خاموش کردن آتش اقدام نمی‌کنند.

حسینی با اشاره به تلاش بی‌نتیجه مردم برای حضور نهادهای مسئول در این منطقه برای اطفای حریق اضافه کرد: تنها اقدام انجام شده برای فروکش کردن آتش‌سوزی جنگل این منطقه پرواز بالگرد به مدت کوتاه بود که توانست به اذعان خودشان آتش را برای مدت محدودی مهار کنند.

دهیار این روستا یادآور شد:در حال حاضر آتش شعله‌ور شده و مقامات محلی و حتی ملی برای خاموش کردن آتش اقدامی نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه فاصله روستا پنجک با منطقه وقوع آتش‌سوزی بیش از 30 کیلومتر است، بیان کرد: تلاش‌های مردم برای کنترل آتش بی‌فایده است چرا که آتش‌سوزی در حال گسترش است و در صورت عدم توجه، فاجعه زیست محیطی در منطقه  به‌وجود می‌آید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :