آخرین عناوین

دوشنبه 20 شهريور 1396-9:4 کد خبر:45704

مدیر کل پزشک قانونی مازندران خبر داد:

افزايش 100 درصدي مرگ و میر ناشی از حوادث كار

مرگ و مير ناشي از حوادث كار درچهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزايش يافته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، مرگ و مير ناشي از حوادث كار درچهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزايش يافت و از 17نفر در چهار ماهه سال گذشته به 34نفر در سال جاري رسيده است.

براساس این گزارش،عباسی با بیان اینکه از این تعداد 30 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند افزود:در چهارماهه سال جاري 33مرد بر اثر حوادث كار در استان جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد:بر اساس آمارهاي موجود سقوط از بلندي با 17 مورد فوتي رتبه اول مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار را به خود اختصاص مي دهد، همچنين برق گرفتگی و اصابت جسم سخت هر کدام با 7 فوتي و سایر با 3در رتبه هاي بعدي مرگ بر اثر حوادث كار قرار دارند.

به تفکیک ماه

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود:درچهار ماهه امسال بيشترين مرگ‌هاي ناشي از حوادث كار با 11مورد در خرداد ماه و كمترين آن با 6مورد درتیر ماه ثبت شده‌ است .

بیشترین شهرها

این مقام اجرایی استان تصریح کرد:طي اين مدت  شهرستان‌هاي بابل با 7 فوتي ، آمل و ساری هر کدام با  3 فوتي بيشترين موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند که در مقابل آن شهرستان‌هاي رامسر ، فریدونکنار و نورگزارشی از مرگ بر اثر حادثه کار گزارش نشده است.

بیشترین سنین

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه تعداد 31 نفر از فوت شدگان ایرانی و ما بقی دارای ملیت غیر ایرانی هستند گفت :سنین 31 تا 40 سال با 14 مورد بیشترین و سنین کمتر از 20 سال با 1 مورد کمترین موارد را به خود اختصاص دادند.

رشد 7 درصدی مصدومین حوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی استان در خصوص مصدومین چهار ماهه حوادث کار گفت:تعداد 287 (274 نفر مرد و 13 نفر زن) نفر در این چهار ماهه به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :