آخرین عناوین

دوشنبه 27 شهريور 1396-8:56 کد خبر:45787

کنایه رئیس مرکز مازندران شناسی به فقدان موزه در استان:

میراث فرهنگی مازندران فقط ویلاداری می کند!

رئیس مرکز مازندران شناسی با انتقاد از میراث فرهنگی گفت: مازندران تنها استان بدون موزه کشور است و میراث فرهنگی فقط ویلاداری می کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، حسین اسلامی با بیان اینکه مازندران تنها استان بدون موزه کشور است اظهار داشت: در مرکز استان ۱۹ هزار قطعه آثار تاریخی یافته شده و زیرخاکی داریم و هرکدام بالای هزار سال قدمت دارند اما در کارتن ها و انبارها خاک می خورد.

وی با انتقاد از اینکه میراث فرهنگی فقط ویلاداری می کند در حالی که در فلورانس که از ساری کوچکتر است موزه های متعددی وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه مازندران با پیشینه بالا موزه در مرکز استان ندارد.

اسلامی از موزه و کتابخانه به عنوان شناسنامه یک شهر یاد کرد و گفت:هویت شهرهای امروزی کتابخانه و موزه هستند و وقتی موزه نداریم یعنی پیشنیه و شناسنامه نداریم.

رئیس مرکز ساری شناسی با اشاره به درحال ساخت بودن چهار موزه در بوستان ولایت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل آن فقر موزه ای در مرکز استان رفع شود.

وی اظهار داشت:شهرداری ساری در حال رفع بخشی از خلا موزه ای استان است و این درحالی که اگر هر شهر مازندران موزه ای با ساختمان دارای مساحت کمتر از یک کیلومتری باشد، موزه داری دروغی بیش نخواهد بود.

بوستان ولایت ساری پارک موزه ای است که با هدف ارتقا سطح فرهنگ و هنر شهروندان در شهرستان ساری و مرکز مازندران با تاکید بر باغ ایرانی در سال ۹۴ احداث آن شروع شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :