آخرین عناوین

جمعه 17 بهمن 1393-20:11 کد خبر:4585

انتقاد از میراث فرهنگی مازندران از سوی دو مسئول کارشناس:

میراث فرهنگی مازندران بی تحرک است/نارضایتی اصحاب فرهنگ و تمدن از میراث فرهنگی

باز هم دو مسئول کارشناس به علت کم تحرکی مسئولین میراث فرهنگی مازندران،انتقاد شدیدی به این سازمان نموده اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، نشستی در نمایشگاه کتاب مازندران برگزار شد که حلقه فشارها را بر دلاور بزرگ نیا تنگ تر کرد.

این فشارها وقتی ادامه یافت که اسلامی و محمدنژاد دو چهره فرهنگی ساری این سازمان را در استان بی تحرک خواندند.

 فریاد اهالی فرهنگ را به گوش خواب زدگان برسانید!

به گزارش خبرنگار ویژه وارش نیوز از نمایشگاه کتاب مازندران در جلسه بررسی اسناد مازندران که در سالن اجتماعات نمایشگاه کتاب مازندران برگزار شد لطف اله محمدنژاد سرپرست خانه اسناد و کتابخانه ملی مازندران با انتقاد از میراث فرهنگی مازندران اظهار داشت:  واقعا جای تاسف است که زاهدان 25 سال مرکز اسناد ملی دارد ولی مازندران با این قدمت تاریخی کهن سابقه مرکز اسناد 7 ماهه دارد.

وی افزود: با این همه باز هم جای تاسف دارد که که مسئولان نیامدند ببینند که در جلسه امروز ما چه می گذرد.

محمدنژاد با بیان اینکه چند ماه است درگیر تهیه زمین هستیم و اهتمام جدی داریم که به صورت فوری این بنا ساخته شود و مازندران بتواند با جمع آوری محققان، نهفته های این استان را بشکافند.

سرپرست خانه اسناد و کتابخانه ملی مازندران با گلایه از اینکه همه جای مازندران سکونت های اشرافی شده ولی برای مرکز اسناد اتاقی پیدا نمی شود!

وی با بیان اینکه درد دل همه اصحاب تاریخ و تمدن وفرهنگ است زمینی که با چند امضا مشکلش برطرف می شود، چند سال است این موضوع در حال بررسی است

 دکتر اسلامی: میراث فرهنگی زنده است یا مرده؟

دکتر اسلامی رئیس پژوهشکده ساری شناسی در این جلسه با بیان اینکه چرا ارشاد از خجالت آب نمی شود، گفت: ساری تنها مرکز استان بدون موزه کشور است و این ننگ در دامان کیست؟

وی با اعلام اینکه 13 هزار شی تاریخی بالای هزارسال مربوط به استان مان را در اتاقی محبوس کردند گفت: میراث فرهنگی زنده است یا مرده؟

رئیس پژوهشکده ساری شناسی با اشاره به پیشینه مازندران گفت: نه تنها تاریخ ایران بلکه تاریخ مشرق زمین از مازندران آغاز می شود.

اسلامی با تاسف از اینکه برای 10 میلیون سند جایی نداریم، گفت : الان می گویند با کاهش قیمت نفت بودجه نداریم قبلا که قیمت نفت بالا بود نیز اقدامی صورت نپذیرفت.

وی با بیان اینکه موجب سرشکستگی است که پس از 11 دوره نمایشگاه را در یک تعمیرگاه برگزار می کنیم، گفت:این کار فقط موجب زحمت ارشاد و انرژی و هزینه فراوان برای آماده سازی و برگزاری این نمایشگاه هست.

رئیس پژوهشکده ساری شناسی افزود: چرا نباید در استان یک سالن برای نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

اسلامی با اشاره به گرایش جوانان به پوشش غربی بیان داشت: وقتی در زمینه موزه و فرهنگ مطالعه کم کاری مس شود این خلاهای فرهنگی بوجود می آید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :