آخرین عناوین

يکشنبه 19 بهمن 1393-15:15 کد خبر:4589

جدیدترین خبرها از نماینده ساری در مجلس:

استقبال از حضور رقبا برای انتخابات/ دخالتی در انتصابات صدا و سیما نداشتم/استاندار،سیاسی نیست

نماینده مردم ساری در مجلس،اظهار نظرهای جدید اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدرمضان شجاعی در جمع خبرنگاران مرکز مازندران با تبریک ایام دهه‌فجر با اشاره به ظرفیت استان از نظر مواهب خدادادی اظهار داشت: از ظرفیت ویژه مازندران با توجه به شرایط خاص طبیعی استفاده نشده که باید در این بخش برنامه‌های مشخصی تدوین شود.

* تشکیل سازمان عمران سواحل

وی با اشاره به اینکه در بودجه 94 پیش‌بینی شد که برای ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان‌های گردشگرپذیر درصدی به عنوان عوارض دریافت شود و این موضوع در راستای حمایت از صنعت گردشگری تعیین شد، افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران از محل درآمد برای حفظ میراث فرهنگی و گردشگری اهتمام کند که این عوارض در سطح استان برای ساماندهی سواحل در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سازمان «عمران سواحل» در حال شکل‌گیری است، خاطرنشان کرد: این سازمان زمینه ساماندهی دریا و حمایت از گردشگران را در برنامه کاری خویش قرار دهد.

* آغاز به‌کار فعالیت نفتی در مازندران

وی درباره فعالیت فرهنگی در مازندران گفت: برای توسعه و نگهداری ابنای تاریخ اعتبار مناسبی اختصاص داده شد که برنامه افتتاح مجتمع مرحوم کردان در دستور کار است.

شجاعی در ادامه از اقدامات انجام شده برای توجه به بودجه ورزش در سال 94 اشاره کرد و گفت: 4 هزار و 200 پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزشی داریم که نیاز به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار است که با توجه‌ای که مجلس داشت جهشی در حوزه ساخت و ساز در ورزش انجام می‌شود.

این مسئول از آغاز به‌کار فعالیت نفتی در مازندران خبر داد و اظهار کرد: تلاش مجمع نمایندگان بر توسعه فعالیت نفت و گاز در دریایی خزر است و با توجه به مقاومتی که از وزارت نفت در این زمینه وجود دارد و استدلال درستی است ولی برای حفظ سهم مردم ناچار به بهره‌برداری از میدان نفت و گاز هستیم.

* خط لوله گازی مازندران به سمنان

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه گازرسانی به استان مازندران با استفاده از خط لوله گازی که از استان سمنان به این استان منتقل می‌شود خبر داد و تصریح کرد: با اتمام این پروژه گاز مازندران تقویت شده و روستاهای که در مسیر خط لوله قرار دارند از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه ارتباط فرودگاهی در استان خاطرنشان کرد: زمینه انتقال کالاهای مازندران از فرودگاه‌های استان نیز در برنامه کاری دارد.

شجاعی در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه ساخت‌و‌ساز بیمارستان ساری، افزود: دولت تلاش دارد که این مرکز را به بخش خصوصی واگذار کند ولی همه تلاش ما این است که این بخش در اختیار دولت باشد تا خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

* توسعه حمل ‌و نقل دریایی

این مسئول از برنامه‌ریزی برای توسعه حمل‌ و‌ نقل دریایی در مازندران خبر داد و گفت: برای کاهش ترافیک جاده در این زمینه نیاز به توجه بیشتر داریم و برنامه‌ریزی در این زمینه نیز در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی به برنامه‌ریزی انجام شده برای تقویت توسعه صنعتی مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: برای عدم توجه به شهرک صنعتی مازندران سئوال از وزیر صنعت مطرح شد که به‌زودی در صحن علنی مجلس در این زمینه باید پاسخگو باشد.

* تعطیلی 230 واحد تولیدی صنعتی در ساری

وی با اشاره به مشکلات حوزه صنعت مازندران گفت: بیش از 230 واحد تولیدی در سطح شهرک صنعتی ساری تعطیل است که با راه‌اندازی این واحدهای بخش زیادی از مشکلات صنعتی ساری حل و فصل می‌شود.

شجاعی به عدم خرید کاغذ دولتی کارخانه چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع این مشکل قرار است به‌زودی در کمیسیون فرهنگی و با حضور مسئولان حوزه فرهنگ و صنعت این مسئله مطرح و نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

* کلنگ دامپروری پشتکوه به زمین زده می‌شود

وی به برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار در استان اشاره کرد و بیان داشت: در 30 بهمن ماه امسال کلنگ افتتاحیه و آغاز به‌کار دامپروری پشتکوه چهاردانگه عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی برای دریافت اعتبار مناسب جهت توسعه فعالیت دانشگاهی در استان خبر داد و گفت: رشته‌های دانشگاهی در استان و ساری افزایش پیدا کرد و رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود و مجتمع جامع دانشگاهی در دانشگاه کشاورزی ساری راه‌اندازی می‌شود.

* کاهش وابستگی به نفت در بودجه 94

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی اعتبار مناسبی را اختصاص داد و با وجود مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت ولی تلاش شد که اعتبارات حوزه عمرانی تامین شود.

شجاعی خاطرنشان کرد: بودجه تملک دارایی افزایش پیدا کرد و نکته مهم این است که در بودجه 94 وابستگی بودجه را به نفت کاهش داده و در حوزه هدفمندی یارانه‌ها مجلس نیز تلاش دارد که به دولت کمک کند.

* دولت برنامه برای حذف یارانه‌بگیران ندارد

وی یادآور شد: پیشنهاد مجلس به دولت این است که کسانی که درآمد بالای 2.5 میلیون تومان دارد یارانه آنها را حذف کند و دولت اعلام کرد که برای شناسایی دچار مشکل می‌شود، ولی در حال حاضر برنامه خاصی در این حوزه در دستور کار دولت نیست.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مجلس آمادگی دارد که برای ساماندهی یارانه به دولت کمک کند و حتی مجلس به دولت داد که پیشنهاد مناسبی در این زمینه ارائه دهد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی دولت برای ساماندهی پروژه نیمه‌تمام دولت خبر داد و گفت: دولت تلاش دارد که پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند.

سیدرمضان شجاعی در ادامه در پاسخ به این سئوال که دولت در مازندران پروژه‌ای شاخصی را در این ایام افتتاح نکرد، گفت: عدم وجود پروژه بزرگ تنها اختصاص به مازندران نیست و این موضوع در سطح کلان کشور است و دلیل آن کمبود اعتبار در سطح کلان است و بودجه تملک داریی که دولت قبل برای این پروژه‌ها اختصاص داده بود 42 هزار میلیارد تومان بود که 18 هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرد.

* کاش 5.4 درصدی بودجه فرهنگی کشور

این مسئول درباره کاهش اعتبار فرهنگی در کشور گفت: اعتبار دستگاه فرهنگی 5.4 درصد کاهش پیدا کرد و دولت قول داد که در غالب فروش اوراق به آنها کمک کند.

شجاعی به کاهش بودجه رسانه ملی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه کم‌لطفی شد و رسانه ملی برای جبران کمبود اعتبار مجبور به پخش آگهی تبلیغاتی می‌شود، دستگاه فرهنگی با کمبود اعتبار مواجه شدند و تلاش داریم با بررسی بودجه بخشی از کمبود بودجه به دستگاه فرهنگی را جبران کنیم.

* استقبال از حضور رقبا برای انتخابات

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به حضور چهره‌های جدید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به فراوانی تعداد رقبا در این زمینه گفت: اگر احساس کنم که افرادی که می‌خواهند در انتخابات ورود پیدا کنند و می‌توانند حقوق مردم را استیفا کنند استقبال می‌کنم.

*دخالتی در انتصابات صدا و سیما نداشتم

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی درباره انتصابات در صدا و سیما گفت: رئیس جدید صدا و سیما خیلی به مشورت اعتقاد ندارد و در انتصابات مازندران بنده دخالتی نداشتم و تاکیدم بر این بود که مازندران از استان‌های نیرو ساز در این حوزه است، در این حوزه چندین مدیر تحویل کشور شد، مرکز مازندران نیروهای توانمندی دارد که اگر از نیروهای بومی استفاده شود و با توجه به رسالت شبکه بومی استانی است و اگر فردی توانمندی مرکز استان را درک کند در برنامه‌سازی موفق‌تر عمل می‌کند.

وی بیان داشت: در مازندران هم اگر مدیر بومی استفاده می‌شد در توسعه فرهنگ بسیار اثرگذار بود و حتی در استان‌های دیگر نیز نیروهای غیربومی به‌کارگیری شد که چالش در حوزه رسانه ملی ایجاد می‌شود، اعتراض بنده روی آدم‌ها نبود و اعتراض بنده روی توانمندی افراد بود.

* تلاش برای حل مشکل صندوق مهر آریا

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه از برنامه‌ریزی برای رفع مشکل صندوق مهر آریا در مازندران خبر داد و گفت: با مسئولان این صندوق مذاکراتی انجام شد قرار است با نماینده شرکت ماهان در این زمینه که در این صندوق سهم دارد نیز صحبت‌های انجام شود.

وی درباره راه‌اندازی پرواز ساری ـ دبی گفت: این موضوع نیز در حال پیگیری است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تلاش می‌کنم که انجام شود.

*همین که 6 کشور پای میز مذاکره ایران مینشینند، خوب است

شجاعی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: طرف مقابل به دلیل نفوذ صهیونیست‌ها خوش‌بین نیستیم، ممکن است توافقات مناسبی در این مذاکرات شکل نگیرد ولی قدرت ایران اسلامی به خوبی نشان داده شد و همین اینکه 6 کشور در میز مذاکره رو به روی ایران قرار می‌گیرند نشان از قدرت بالای سیاسی ایران دارد.

وی بیان کرد: در صورت توافق در مذاکره هم نباید توقع داشته باشیم که مشکل اقتصادی در کشور حل و فصل شود مشکل اقتصادی کشور با توجه به منابع داخلی و نیز اجرای اقتصاد مقاومتی حل و فصل می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی درباره صحت و سقم آمار مطرح شده در کشور گفت: محل صدور ارائه آمار در کشور مرکز آمار ایران است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره آخرین اقدامات برای ساخت پالایشگاه ساری گفت: پالایشگاه ساری تنها پالایشگاه بخش خصوصی است که مجوز فعالیت به آن در استان داده شد.

این مسئول بیان داشت: به دلیل هزینه بالای که این پالایشگاه لازم دارد نیاز به حضور سرمایه‌گذار خارجی داریم و سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در کشور نیاز به اعتمادسازی دارد.

شجاعی اضافه کرد: با چندین سرمایه‌گذار در این زمینه مذاکره شده و تنها پالایشگاهی که دولت مجوز داده بود رو به فراموشی است و سرمایه‌گذاری خارجی باید در این زمینه مشارکت کند.

* فلاح سیاسی نیست

وی درباره عملکرد استاندار مازندران با اشاره به اینکه فلاح سیاسی نیست، گفت: با شرایط فعلی که کشور دارد استاندار در حال تلاش است و پیگیری‌های جدی در توسعه استان در حال فعالیت است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مازندران برای کمک به توسعه کشور  ظرفیت‌های مناسبی در اختیار دارد، ولی اجازه خودگردانی برای کسب درآمد در اختیار مازندران نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :