آخرین عناوین

دوشنبه 20 بهمن 1393-22:6 کد خبر:4592

خبر انتخاباتی از غرب مازندران:

گزینه‌های احتمالی انتخابات مجلس دهم در نور و محمودآباد

گمانه زنی ها در خصوص کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس دهم در غرب مازندران پر رنگ تر شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از اصلاح نیوز، نزدیک به ۱۳ ماه تا روز انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی مانده و مدتی است برخی گمانه زنی ها در خصوص کاندیداهای حضور در عرصه انتخابات بر سر زبان ها است، اما در طی این مدت زمان نسبتا زیاد، گزینه های مطرح شده می تواند کم یا زیاد شود.

در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد همچون شهرهای دیگر کشور بازار نشست های کاندیداها از همین الان تقریبا داغ شده است و اخبار گوناگونی از تشکیل تیم های مختلف انتخاباتی و حضور برخی کاندیداها در محافل مختلف به گوش می رسد.
این حوزه انتخابیه با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ابتدای انقلاب نماینده های مختلفی را به خود دیده است.

از شهید عباسعلی ناطق نوری گرفته تا احمد ناطق نوری که در میاندوره ای اول به جای برادر شهیدش و در دوره های سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه نور و محمودآباد به خانه ملت راه یافت تا حجت الاسلام حسینی نژاد در دور دوم و بالاخره عبدالوحید فیاضی که تا پیش از این مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری در دولت اول احمدی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش و مشاور وزیر آموزش و پرورش را در کارنامه خود داشت در آخرین دوره یعنی مجلس نهم توانست بر حضور ۲۷ ساله احمد ناطق نوری پایان دهد و خود را به عنوان نماینده این دو شهرستان در بهارستان ملت معرفی کند.
اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات افراد مختلفی از شهرهای این حوزه سودای نشستن بر کرسی نمایندگی را به سر دارند و به نظر می رسد این دوره نیز همچون دوره های گذشته انتخاباتی پرشور برگزار می شود.

گزینه های مطرح شده در این گمانه زنی ها از نماینده فعلی یعنی عبدالوحید فیاضی آغاز می شود که توانست در دوره گذشته از احمد ناطق نوری که برخی ها صفت پدر پارلمان ایران را به وی داده اند، گوی سبقت را بگیرد و هم اکنون نیز در مجلس فعالیت پر سر و صدایی دارد.

گزینه مطرح شده دیگر این عرصه ولی الله فرزانه است که تا پیش از این به عنوان معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران مشغول کار بوده و سوابقی همچون معاونت اداری مالی دادگستری مازندران را نیز در کارنامه خود دارد.
دیگر گزینه این حوزه انتخابیه جواد اسماعیلی مدیر کل سابق اطلاعات استان گلستان و از چهره های مطرح اصولگراها است که در دوره هفتم رقیب جدی احمد ناطق نوری درمرحله دوم بود اما نتوانست وی را شکست دهد.

گزینه مطرح دیگر حوزه انتخابیه نور و محمودآباد علی اسماعیلی عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه قائم شهر است که در دوره هشتم حضور داشت، وی اهل چمستان نور است و بازنشسته اداره کل اطلاعات نیز می باشد.

عباس یزدانی اهل روستای آزادمون محمودآباد عضو هیئت علمی دانشگاه که در دور گذشته نیز حضور داشت و تقریبا رأی ۱۵ هز ار نفری را به دست آورد، به نظر می رسد این بار نیز به عنوان یکی از کاندیداهای مطرح وارد میدان رقابت با دیگر کاندیداها در این حوزه انتخابیه می شود.

یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی مجلس دهم صدرالله متولی رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور است که به احتمال زیاد در عرصه انتخابات در حوزه نور و محمودآباد حضور خواهد داشت.

محسن فلاح عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور نیز از دیگر گزینه های احتمالی برای حضور در میدان انتخابات است. وی از اساتید جوان دهه شصتی به شمار می آید.
یکی دیگر از گزینه های مطرح شده در این حوزه علی اکبر محمدزاده جانباز و برادر سه شهید شهرستان محمودآباد است که بر اساس گفته ها وی نیز از کاندیداهای احتمالی است.
محمود هاشمی از کارمندان وزارت نفت که اصالتی محمودآبادی دارد، یکی دیگر از گزینه های احتمالی حضور در انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه است. وی در یکی از دوره های انتخابات در حوزه نور و محمودآباد نیز حضور داشت.
اما دو گزینه دیگر نیز که البته احتمال حضورشان کمتر است در لیست کاندیداهای احتمالی حوزه انتخابیه نور و محمودآباد وجود دارد.

گزینه اول که بر سر زبان ها است، سیف الله فرزانه فرماندار کنونی شهرستان محمودآباد است که بارها اعلام کرده است قصد حضور در انتخابات را ندارد. وی سابقه رئیس تربیت بدنی و شهردار محمودآباد و همچنین مدیر کلی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران را نیز در کارنامه خود به همراه دارد.

دیگر گزینه این حوزه که البته هنوز حضور وی در هاله ای از ابهام است، حمید ناطق نوری فرزند ارشد احمد ناطق نوری نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و کارمند ارشد وزارت امور خارجه است که از بین حوزه نور و محمودآباد و حوزه تهران زمزمه هایی برای حضورش به گوش می رسد.

با توجه به زمان باقی مانده تا روز انتخابات باید منتظر باشیم که این گمانه زنی ها تا چه میزان صحت دارد و البته برخی از این افراد که پست دولتی دارند تا اول اسفند تکلیف حضورشان به طور قطع مشخص می شود و مطمئنا حضور این کاندیداها به گرم شدن تنور انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی کمک شایانی می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :