آخرین عناوین

پنجشنبه 6 مهر 1396-19:55 کد خبر:45954

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه اعلام کرد:

ویروس کرونا در بین حجاج گلوگاهی مشاهده نشد

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه گفت:هیچ گزارشی از ورود ویروس کرونا که منشا آن کشور عربستان است نداشتیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،هادی نجفی تیرتاشی اظهار داشت: آنفلوانزای پرندگان ویروسی، سریع‌الانتشار و درصد کشندگی بالایی دارد و در سه مدل  A,Bو C وجود دارد که نوع A آن پرندگان را درگیر کرده است.

وی افزود: این بیماری که منشا اصلی آن پرندگان مهاجر و وحشی که از مناطق سیبری آمده‌اند هستند سبب شده منطقه آلوده شود، همان‌طور که مشاهده شده در غرب استان ۱۸ هزار مرغ صنعتی و ۵ هزار تخم مرغ معدوم به دلیل ابتلا به این ویروس شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه بیان کرد: شرق استان نیز به دلیل وجود دریا و تالاب میانکاله درگیر شده است و گروهی از افراد مانند کسانی که در کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها فعالیت می‌کنند، دام پزشکان و کسانی که در صنعت مرغ و طیور هستند بیشتر در معرض خطر هستند.

این مسئول با اشاره به علائم این بیماری در انسان و پرندگان گفت: پرندگان و طیور در صورت دریافت ویروس آنفلوانزا علائمی مثل پررنگ شدن تاج، سیاه شدن ساق پا و حالت بی‌حالی دارند، و علائم این بیماری در انسان مانند سرماخوردگی است.

نجفی افزود: راه‌های انتقال آنفلوانزای نوع A پرندگان به انسان از طریق تماس با فضولات پرندگان، مصرف گوشت و تخم مرغ نیم پز و تماس نزدیک با آنها است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری، کسانی در تماس مستقیم با پرندگان هستند باید از دستکش و ماسک استفاده کنند، شستشوی مکرر دست و اجتناب از مصرف گوشت و تخم مرغ نیمه پز باید رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه درباره ویروس کرونا گفت: هیچ گزارشی از ورود این ویروس که منشا آن کشور عربستان است نداشتیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • کارشناس علوم دامی
    پنجشنبه 6 مهر 1396-22:46


    آقای نجفی بزرگوار منبع این بیماری بر اساس آنچه که تاکنون معلوم شده، شتر بوده است، و هنوز نقش سایر حیوانات معلوم نیست و راه‌های انتقال بیماری نیز به صورت قطعی مشخص نشده است. ابتلا به موارد شدید این عفونت در یک سوم موارد منجر به مرگ می شود، و موارد شدید ابتلا و مرگ ناشی از این عفونت بیشتر در گروه های پرخطر دیده می شود که دارای یک بیماری زمینه ای هستند؛ از قبیل افراد مبتلا به دیابت شدید کنترل نشده، فشار خون بالا، بیماری های قلبی-ریوی شدید و مزمن، نارسایی کلیه، سرطان و سایر بیماریهای خونی شدید، و همچنین بیماری ها و درمان هایی که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند. لطفا قبل از اطلاع رسانی سعی کنید مطالعه‌ یبیشتری داشته باشید