آخرین عناوین

پنجشنبه 23 بهمن 1393-20:28 کد خبر:4596

با ارسال بخشنامه وزارت کشور در مورد انتخابات :

آخرین گمانه زنی ها در مورد شهردار ساری/عبوری می ماند یا استعفا می دهد؟؟

با ابلاغ بخشنامه وزیر کشور در مورد متقاضیان کاندیداهای انتخابات آینده مجلس،گمانه زنی های زیادی در مورد افراد شاخص از جمله شهردار ساری به وجود آمد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازندشورا،شاید شهردار شدن مهدی عبوری نقطه عطفی در زندگی اجتماعی و سیاسی وی بود چرا که پس از انتخاب شدنش به عنوان شهردار مرکز استان در تیر 1391 او کوشید با انجام سریع برخی از پروژه‌ها چهره‌ای عملگرا و جهادی از خود نشان دهد.

استقبال افکار عمومی از نیروی جوانی و روحیه تلاشگرای شهردار منتخب شورای سوم سبب شد وی در کانون توجهات افکار عمومی استان مخصوصا شهر ساری قرار گیرد اما به هر میزان که بر طول مدیریت عبوری جوان بر عمارت شهرداری می‌گذشت بر عرض انتقادات به وی نیز افزوده می‌شد و منتقدینی که بر این باورند اقدامات شهرداری سطحی و واکسی است با این همه یک سال بعد یعنی شهریور 92 شورای چهارم رای به ابقا وی بر مسند شهرداری داده اند.

اینک پس از گذشت 2 سال و نیم از صدارت عبوری بر عمارت شهرداری، گمانه زنی‌های مختلفی برای آینده سیاسی و مدیریتی وی انجام شده است.

با تشکیل دولت تدبیر و امید به نظر می‌آید  یکی از مناصبی که عبوری به آن چشم دوخته بود استانداری مازندان بود،اگرچه ربیع فلاح نماینده دولت در استان شد اما با این همه برخی از نزدیکان شهردار جوان رایزنی برای جایگزین نمودن وی به جای استاندار فعلی را ادامه داده اند تا جایی که از هر روزنه برای معرفی وی به مدیران کلان کشور اقدام نموده اند این در حالی بود که مهدی عبوری خود نیز وارد کارزار شده و 27 تیر سال جاری به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری اظهار داشت:(مازندرانی‌ها و ساروی‌ها به رئیس جمهور نشان داده اند که در انتخابات با فاصله 5 برابری به نفر دوم شما را انتخاب کرده و زمان آن رسیده که دولت به ساری توجه کند.)

عبوری خاطرنشان کرد:من و مردم ساری به شعار اعتدال رای دادیم و استقبال مردم ساری از رئیس‌جمهور را فراموش نمی‌کنیم.

مواضع بنفش رنگ شهردار ساری از یک سو، حضور «علی لاریجانی» برای افتتاح پروژه‌های شهرداری از سویی دیگر در کنار لابی برخی از مشاوران وی با وزیر کشور و نیز حمایت و چانه زنی نزدیکان وزیر کشور فقید دولت قبل و حتی کمک برخی از مشاوران سابق ربیع فلاح نتواسته است عبوری را بر مسند استانداری مازندران بنشاند.

از این منظر شاید عبوری به ناچار راه بهارستان را برگزیند اگرچه به نظر می‌رسد مسیر بهارستان هموارتر از استانداری مازندران نباشد با این همه،گویا وی به اقدامات خود در شهرداری، حمایت نماینده ولی فقیه در استان، همراهی برخی از نمایندگان پیشین ساری در مجلس شورای اسلامی چشم دوخته است که اگر اینگونه باشد اولین اقدام برای قدم گذاشتن در مسیر بهارستان استعفا از شغل فعلی یعنی شهرداری ساری است اگرچه طبق قانون انتخابات مجلس و برابر با بند الف ماده 29 این قانون شهرداران می‌بایست شش ماه قبل از انتخابات از سمت خود استعفا دهند که با فرض برگزاری انتخابات در اسفند سال 94 شاید تنها شش ماه از عمر صدارت عبوری بر شهرداری ساری باقی مانده باشد.

با توجه به موارد فوق با بخشنامه اخیر وزیر کشور، گویی تنها 8 روز بر عمر صدارت مهدی جوان بر عمارت شهرداری باقی نمانده است،چرا که رحمانی فضلی با ارسال بخشنامه‌ای به استانداری مازندران و ارسال آن بخشنامه از سوی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌های مازندران در تاریخ 10بهمن ماه جاری،اعلام نمود آن دسته از مدیرانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم را دارند باید از سمت خود استعفا دهند.

اگرچه به نظر می‌رسد مدیران مخاطب این بخشنامه مدیران ذیل وزارت کشور باشند با این همه به نظر می‌رسد زمان مشخص شدن مسیر آینده مدیریتی شهردار جوان ساری فرا رسیده است اگرچه خود وی نیز به دلیل آنکه گمانه زنی برای فرد جایگزین او در شهرداری ساری آغاز نشود از اعلام رسمی نامزدی برای انتخابات مجلس پیش رو خودداری نموده است اما دیگر چاره‌ای جز علنی شدن خواست قلبی و برنامه‌های آتی وجود ندارد چرا که وی احتمالا ضمن اعلام نامزدی برای انتخابات تمامی تدابیر خود را مصروف آن خواهد کرد که کلید عمارت شهرداری را به فردی همسو با خود بسپارد که از این میان یکی از اعضای فعلی شورای شهر و یکی از مشاوران نزدیک به وی از محتمل ترین گزینه‌ها می‌باشند.

افرادی که هم از شهردار شدن وی حمایت نموده‌اند و هم در مقام مشاور و حامی در کنارش بوده‌اند و هم در صورت نامزدی در انتخابات رسما اعلام موضع کرده و از وی حمایت خواهند نمود.

تصاویر بخشنامه وزیر کشور در مورد انتخابات:

البته این نکته نیز قابل توجه می باشد که عبوری در شب 22 بهمن ماه در جشن نورافشانی پارک ملل اعلام نمود:شما مردم شريف ساري آنقدر خوب و آنقدر قدرشناس هستيد كه هيچ انگيزه اي جز خدمت به شما و ماندن در ساري و شهرداري ندارم.

اين سخنان عبوري خط بطلاني بود بر تمام اما و اگرها و رايزني ها و گمانه زني ها درباره آينده شهرداري ساري كه هربار نيز با نگراني هاي شديد شهروندان مواجه مي شد.

البته این نکته نیز قابل بیان می باشد که در بازی سیاست نمی توان حرف ،ادعا و برنامه ای را به صورت صد در صد قبول نمود و باید منتظر زمان بود تا اتفاقات تازه خود را نشان دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :