آخرین عناوین

دوشنبه 10 مهر 1396-8:29 کد خبر:45993

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد:

دریای مازندران طوفانی می‌شود/ خودداری صیادان از فعالیت صیادی تا چهارشنبه

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران گفت: از بامداد دوشنبه شاهد وزش بادهای خیلی شدید خواهیم بود، بنابراین صیادان روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از فعالیت صیادی خودداری نمایند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدباقر سلطانی اظهار داشت: با شروع فصل صید در ارتباط با راهکارهای کاربردی کردن محصولات و پیش‌بینی هواشناسی دریایی و روش‌های اطلاع‌رسانی مناسب به گروه‌های کاربری جلسات مختلفی برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته هواشناسی دریایی شیلاتی در استان در دستور کار قرار گرفت که با استقبال هواشناسی و شیلات واقع شد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران با اشاره به معرفی فعالیت‌ها، امکانات و تجهیزات و برنامه‌های هواشناسی استان در بخش شیلات، اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری اداره ‌کل شیلات استان و نخبگان گروه‌های کاربری فعال در شیلات توصیه‌های مورد نیاز و کاربردی نیز در کنار بولتن‌های پیش‌بینی دریایی و اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها صادر شود.

سلطانی تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های بویه های هواشناسی، در حال حاضر بیشینه ارتفاع موج در محل بویه‌های بندر امیرآباد و بندر نوشهر به ترتیب برابر با 140 و 160 سانتی متر است.

وی با بیان اینکه دمای سطح آب در محل بویه بندر امیرآباد نیز برابر با  27.3 درجه و آسمان استان در مناطق ساحلی و فراساحل صاف تا قسمتی ابری است، تصریح کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، با وجود اینکه آسمان منطقه طی شنبه به صورت صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود اما تداوم وزش بادهای شرقی و شمال شرقی در فراساحل موجب خواهد شد که دریا طی این مدت همچنان نسبتاً موّاج باقی بماند.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران اظهار کرد: از اواخر وقت یکشنبه و بامداد دوشنبه با شمالی شدن جریان در فراساحل و نفوذ تدریجی آن به سواحل گیلان و مازندران ابتدا شاهد وزش بادهای شدید و خیلی شدید در فراساحل و گسترش آن به سواحل و پیامد آن موّاج و طوفانی شدن دریا خواهیم بود.

سلطانی بیان کرد: برای بعد از ظهر روز دوشنبه تا بامداد سه شنبه پیش‌بینی می‌شود که بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل حتی از 30 متر بر ثانیه (110 کیلومتر بر ساعت) تجاوز کند و در نزدیک سواحل تا 25 متر بر ثانیه (90 کیلومتر بر ساعت) هم برسد و بیشینه ارتفاع موج در فراساحل استان تا 4.5 متر و در مناطق نزدیک به ساحل استان تا 3.5 متر مورد انتظار است.

وی با تاکید بر اینکه صیادان کیلکا و ماهیان خاویاری در مازندران از اواخر وقت یکشنبه دریا را ترک نمایند چرا که دریا از بامداد دوشنبه تا چهارشنبه طوفانی و موّاج خواهد بود، خاطرنشان کرد: صیادان پَره نیز برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از فعالیت صیادی خودداری نمایند.

رئیس اداره هواشناسی دریایی مازندران در پایان گفت: در مورد دریانوردی و کشتیرانی نیز با توجه به شدت بالای سامانه توصیه می‌شود از هرگونه تردد جلوگیری به عمل آید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • داریوش
    دوشنبه 10 مهر 1396-13:16


    با تقدیر و تشکر از اطلاع رسانی رئیس اداره هواشناسی دریایی که با آگاهی از وضعیت آب و هوایی و دریا چه بسا جان عده‌ زیادی از صیادان را با عدم حضورشان در دریا، در شرایط بحرانی نجات میدهند.