آخرین عناوین

دوشنبه 10 مهر 1396-11:45 کد خبر:46002

مديرعامل سازمان آتش نشاني و ايمني شهرداري ساري خبر داد:

تجهيز و بروز رساني مداوم ملزومات آتش نشاني و خدمات ايمني

مديرعامل سازمان آتش نشاني ساري گفت:با حمايت هاي ويژه شهردار ساري ، امكانات و تجهيزات مناسبي به بدنه آتش نشاني افزوده و ناوگان آتش نشاني نوسازي شد.


به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، حسن كلانتري، مديرعامل سازمان آتش نشاني و ايمني شهرداري ساري به مناسبت هفتم مهر، روز ملي آتش نشاني و ايمني با اشاره به اينكه آتش نشاني كار تخصصي است و حوادث هم با توجه به نوع سبك زندگي افراد تغيير مي كند، اظهار داشت: لازم است آتش نشاني خود را از لحاظ تجهيزات، امكانات و نيروي انساني به روز كند.

وي با اعلام اينكه در طي سال هاي اخير با توجه و حمايت هاي ويژه شهردار ساري ، امكانات و تجهيزات مناسبي به بدنه آتش نشاني ساري افزوده شد، تصريح كرد: ناوگان آتش نشاني ساري نوسازي شد و با حمايت شهردار مركز استان، نيازسنجي ملزومات انجام شده و در حال بروز رساني است.

اين مسئول شهري با بيان اينكه نيازمندي هاي اين بخش در حال احصاء شدن است، ادامه داد: مجموعه شهرداري و شوراي اسلامي شهر ، سازمان هاي مديريت بحران و همياري شهرداري هاي استان با حمايت هاي همه جانبه مي كوشند تا در مواقع بحراني شهروندان دغدغه كمك نداشته باشند.

كلانتري با اشاره به دشواري عمليات آتش نشاني شهري و وقوع حوادث غير مترقبه در سطح شهر يادآورشد: آموزش آتش نشاني و مديريت بحران و نيز آشنايي با خدمات ايمني براي تمام صنوف، اماكن و شهروندان برنامه ريزي گرديده تا در مواقع لزوم ياريگر همكاران در سازمان باشند.

وي از برگزاري دورهاي مختلف آموزشي در بخش ايمني و آتش نشاني براي گروه هاي هدف خبر داد و اظهار داشت: آموزش تخصصي پرسنل آتش نشاني روزانه در ايستگاه ها انجام مي شود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مركز استان ادامه داد:در بخش آموزش شهروندي تاكيد بر گروه هاي هدف(مهدكودك تا ابتدايي) است كه تفاهم نامه اي با آموزش و پرورش استان منعقد شده است تا علاوه بر آموزش، بازديد از امكانات آتش نشاني مدارس را داشته باشيم.

كلانتري با اشاره به تاثير ترافيك در امداد رساني به محل حادثه در زمان طلايي بيان داشت: اقدامات خوبي در سطح شهر انجام شد و با استقرار خودروهاي سازمان در مكان هاي پرخطر مي توان به عمليات خدمت رساني در مواقع بحراني سرعت بخشيد.

اين مسئول شهري نصب شيرهاي آتش نشاني در سطح شهر و افزايش خودروهاي خدمات ايمني را گامي در راستاي رفاه حال شهروندان دانست و با اشاره به  شناسايي و تدوين نيازمندي هاي جديد در بخش آتش نشاني و امدادرساني گفت: آتش نشاني ساري حوادث كل استان را پوشش مي دهد و همچنين در بخش آموزش به واحدهاي توليدي، صنايع و ادارات پيشقدم شده است.

وي در بخش ديگري از وجود ۱۶ ايستگاه آتش نشاني در سطح شهر ساري خبر داد و افزود: اين تعداد ايستگاه بر اساس استانداردهاي جمعيتي بوده است اما با لحاظ قرار دادن ريسك خطر، در آينده دو ايستگاه آتش نشاني اضافه خواهد شد كه اكنون سازمان در مرحله مكان يابي و تهيه زمين مناسب قرار دارد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري ساري از خريد خودروي ويژه امداد و نجات خبر داد و اظهار داشت:اين خودرو كه تنها در ساري و تهران وجود دارد داراي ۲۴۰۰ قلم تجهيزات امدادي است و يك دوره آموزشي توسط شركت سازنده براي آتش نشانان در ساري برگزار شد.

كلانتري در پايان به برنامه هاي انجام شده توسط سازمان آتش نشاني شهرداري ساري به مناسبت ۷ مهر اشاره داشت و خاطر نشان كرد:برگزاري ۶ مانور اصلي در نقاط مختلف شهر، نواخته شدن زنگ ايمني در مدارس، ديدار با خانواده هاي شهدا به ويژه خانواده شهيد آتش نشان بخشي، غبارروبي گلزار شهدا، اهداء خون، برگزاري رژه ناوگان خودرويي در سطح شهر و برپايي نمايشگاه تجهيزات آتش نشاني و ايستگاه نقاشي كودك از جمله برنامه هاي انجام شده توسط سازمان آتش نشاني و ايمني شهرداري ساري بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :