آخرین عناوین

سه شنبه 11 مهر 1396-8:36 کد خبر:46011

10 روز از سال تحصیلی گذشت دریغ از یک دقیقه حضور در کلاس:

چشم انتظاری 12 دانش‌آموزمحمودآبادی و آموزش و پرورشی که معلم نمی‌فرستد!

10 روز از سال تحصیلی گذشته و 12 دانش‌آموز دختر دبیرستان حجاب روستای اهلم همچنان چشم انتظار معلم های خود هستند و سرگردان شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، تاکنون 10 روز از آغاز سال تحصیلی گذشته و 12 دانش‌آموز دختر دبیرستان حجاب روستای اهلم هنوز یک ساعت سر کلاس نرفته و در بیرون مدرسه منتظر معلم‌های خود برای فراگیری علم و دانش هستند.

والدین بعضی از این دانش‌آموزان از بی‌تدبیری اداره آموزش و پرورش شهرستان و عدم بازگشایی دبیرستان حجاب اهلم گله‌مند بوده و خواستار دخالت مسئولان ارشد شهرستان برای حل این موضوع شدند.

آموزش و پرورش محمودآباد اعلام کرده که چون دانش‌آموزان روستا کم هستند توجیه نداشته و باید این تعداد دانش‌آموز به روستاهای همجوار رفته یا به مدارس شهر محمودآباد برای ادامه تحصیل بروند و این با خواسته دانش‌آموزان و والدین آنها منافات داشته و آنها حاضر به فرستادن فرزندان خود به مدارس دیگری نیستند چون دلیل آنها این بوده که ما که خود مدرسه و امکانات داریم برای چی فرزندان دختر خود را به جاهای دیگر بفرستیم.

مسئولان وقتی این همه هزینه با پول بیت‌المال برای ساخت و تجهیز مدرسه در روستا ساخته شده و سال‌ها در آن معلمان برای دانش‌آموزان تدریس می‌کردند چطور شده که امسال 12 دانش‌آموز این روستا الان 10 روز است که دقیقه‌ای سر کلاس نرفته و از فراگیری علم و دانش دور ماندند و مسئول این عقب ماندگی واقعا چه کسی است؟

در اجتماع مراسم شام غریبان امام حسین(ع) در روستای اهلم مردم روستا تصمیم گرفتند که تا تعیین تکلیف وضعیت دبیرستان حجاب مدرسه ابتدایی وحدت اهلم با 150 دانش‌آموز را تعطیل کرده شاید یک مسئول و دلسوزی پیدا شود تا تکلیف این 12 دختر بچه دانش‌آموز را مشخص کند.

آقایان با سعه صدر و تدبیر می‌شود این مشکل را حل کرد چرا با سرنوشت این همه دانش‌آموز بازی می‌کنید مگر در مناطق دیگر کشور مدارسی با تعداد کمتر از این دانش‌آموز نداریم که دایر بوده و معلمان دلسوز با جان و دل به تدریس همین تعداد کم دانش‌آموز پرداخته و یک فضای صمیمی را به‌وجود می‌آورند.

در پایان از همه مسئولان و دست‌اندرکاران بخش آموزش شهرستان مجدانه می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کرده و با رایزنی و همفکری و اجماع نظر همه افراد درگیر این مسئله آینده دانش‌آموزان را به بازی نگیریم زیرا آنها آینده‌سازان کشور بوده و کار برای آنها از اهم واجبات است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شهروند
    سه شنبه 11 مهر 1396-19:5


    آمار فارغ التحصیلانی که توانایی تدریس در سطوح مختلف آموزشی رادارند از هزاران نفر گذشته و توجهی به آنان نمی شود در حالی که بسیاری از مدارس با معلمان بازنشته و یا معلمانی که در چند سطح و ... کار می‌کنند مواجه هستیم. متاسفانه تا به حال هیچ تصمیم و تدبیری درست در این امور نشده و معلمان، دانش‌آموزان و فارغ‌التحیلان مرتبط منتظر و چشم انتظار فرجی از سوی مسئولین امر هستند