آخرین عناوین

سه شنبه 11 مهر 1396-10:13 کد خبر:46016

جاده ای بدون خط کشی و علائم:

جاده «وحشت و مرگ» در کجور/ اهالی منطقه؛ از یاد رفته ایم

جاده وحشت و مرگ؛ نام جاده‌ای است بدون خط‌کشی و علائم کافی و شانه خاکی و اهالی بیش از ۳۰ روستا که هرروز مجبورند از این مسیر در بخش کجور با دلهره سفر کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، محرومیت بخش کجور نوشهر تمامی ندارد و اهالی این بخش فراموش‌شده باید برای کمترین نیازهای منطقی و انسانی جان دهند تا مسئولان به هوش باشند و از غفلت بیدار شوند.

از دوآب که به سمت شهر کجور سفر کنید پس از طی ۴۰ کیلومتر به منطقه‌ای حدفاصل شهر پول و کجور به نام «بشم» خواهید رسید و گذر از این مسیر ۱۵ کیلومتری در شبهای سرد، مه‌آلود و بارانی کاری بس دشوار و جان‌فرسا خواهد بود.

پس از سال‌ها این مسیر آسفالت شده اما نه از خط‌کشی حاشیه جاده خبری است و نه از علائم کافی و گاه مسافران برای گذر از این مسیر باید همانند ریز علی فداکار مشعل روشن کنند تا از جاده کوهستانی و پرپیچ خم به‌ سلامت عبور کنند.

تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی که هوای منطقه به‌ ویژه در ایام شب مه‌آلود و بارانی بود و مسافران زیادی برای شرکت در مراسم عزای حسینی به منطقه سفرکرده بودند درگذر از جاده کوهستانی کجور حدفاصل شهر پول و کجور با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند.

یک مسافر تهرانی که از فرصت تعطیلات برای سفر به بخش کجور استفاده کرده بود و در میانه راه حدفاصل بشم گیر افتاده بود و منتظر امداد رسانی بود، می‌گوید: عبور در این مسیر پرتردد بدون داشتن علائم کافی یعنی بازی کردن باجان رهگذران و مسئولان به فکر اهالی محروم این بخش باشند.

حسین اکبری ادامه می‌دهد: کوهستانی و مه‌آلود مسیر و نداشتن خط‌کشی ساده و علائم عبور از این مسیر را برای مسافران ناآشنا به جاده در شبهای بارانی و برفی منطقه دشوار می‌سازد.

اهالی بخش کجور نوشهر که همواره از نداشتن جاده مناسب گلایه کرده‌اند و پاسخی از مسئولان برای حل مشکلاتشان دریافت نکرده‌اند دست به دامان رسانه‌ها برای انعکاس مشکلات این بخش محروم شدند.

محمد جعفری از اهالی شهر کجور می‌گوید: جاده بخش کجور حدفاصل دوآب تا کجور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است اما تردد در مسیر ۱۵ کیلومتر شهر پول و کجور و گذر از ارتفاعات بشم بدون داشتن شانه خاکی، خط‌کشی و علائم بازی با مرگ است و رفع این مسئله تلاش و همت مسئولان را می‌طلبد.

مشکلات جاده کجور و نداشتن چراغ روشنایی در حالی است که جاده دو کیلومتری منتهی به زادگاه نماینده مردم شهرستان در مجلس حدود سه سال قبل با هزینه میلیاردی خط‌کشی، چراغانی و آسفالت شد و به گفته جمعی از اهالی بخش کجور این تبعیض و دوگانگی سبب رنجش خاطر اهالی شده است.

درعین‌حال رستم سیاسرانی بخشدار بخش کجور نوشهر با تأیید مشکلات موجود در جاده دسترسی کجور به نوشهر می‌گوید:اخیراً با مشکلات فراوان نسبت به آسفالت مسیر شهر پول تا کجور اقدام شده است و بخشی از این مسیر حدفاصل روستای چناربن تا شهر کجور به‌ صورت تعهدی و بدون پرداخت پول به پیمانکار آسفالت شد و بدهی وجود دارد.

وی با تأیید مشکلات جاده مسیر ارتباطی گردنه بشم و نداشتن خط‌کشی ادامه می‌دهد: با اداره راه و شهرسازی برای خط‌کشی این مسیر هماهنگی شد اما نداشتن ماشین رنگ‌آمیزی دلیل تأخیر در اجرای این طرح است.

سیاسرانی درباره نداشتن حفاظ و گاردریل در مسیر جاده کجور می‌گوید: بخش‌هایی از این مسیر گاردریل نصب شد و از دهیاران خواستیم تا هرچقدر گاردریل نیاز است را رایگان از اداره راه دریافت و نسبت به نصب آن اقدام کنند.

بخش کجور نوشهر حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۵۸ پارچه آبادی دارد و هرسال مسافران زیادی برای دیدن جاذبه‌ها به این بخش سفر می‌کنند و توجه به مشکلات و رفع نیازهای اولیه و داشتن راه مناسب با استانداردهای روز از خواسته اهالی این بخش محروم و دورافتاده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :