آخرین عناوین

سه شنبه 11 مهر 1396-12:45 کد خبر:46022

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش6 درصدی مرگ در اثر تصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی 5 ماهه امسال تصادفات رانندگی در استان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش یافت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت:در پنج ماه امسال تعداد 272 نفر شامل (208 مرد و بقیه زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی به جزو محور برون‌شهری که افزایش یک درصدی داشت، اضافه کرد:جاده‌های برون‌شهری با 190 مورد و پس از آن به‌ ترتیب محور درون‌شهری با 70 و راه روستایی با 12 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندورود با 47، بابل با 33 و آمل با 29 مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

* عابران بیشترین قربانی تصادفات

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی بیان کرد:در زمان وقوع تصادف 75 نفر از افراد عابر، سرنشین و راننده هر کدام با 65 نفر موتورسوار، 63 نفر، 4 نفر هم دوچرخه‌سوار هستند.

وی با بیان اینکه صرفاً آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، افزود:در پنج ماهه امسال، 6 هزار و 960 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان خاطرنشان کرد:دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در زمینه کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • فرهنگی
    سه شنبه 11 مهر 1396-21:44


    آیا آمار و ارقامی که اعلان شده درست است؟؟؟ اینگونه که شواهد امر و بنرهای مربوط به جوانان کشته شده بر اثر تصادفات جاده ‌ای نشان می‌دهد،آمار تصادفات باید بیشتر از این‌ها باشد، اعلان کاهش تصادفاف و مرگ و میر ناشی از آن و کتمان حقیقت بهبود در کار کدام نهاد را بیانگر باید باشد؟؟؟ نیروی انتظامی؟؟ راه و تراربری؟؟؟ چه ارگانی میخواهد عملکرد درست انجام نشده اش را پشت این آمار و ارقام نادرست پنهان کند؟؟

    • عرفان_ ساری
      سه شنبه 11 مهر 1396-19:21


      خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تدابیر نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی فرهنگ درست رانندگی در میان مردم ترویج خوبی داشته و تصادفات جاده‌ای به طور چشمگیری کاهش یافته است. با توجه به افزایش روز شمار وسایل نقلیه، بهبود وضعیت جاده‌های داخل شهری و جاده‌های برون شهری تاثر زیادی در کاهش تصادفات و تلفات انسانی و ... دارد