آخرین عناوین

سه شنبه 18 مهر 1396-8:28 کد خبر:46130

واکنش شهردار سابق نوشهر به اظهارات رئیس فعلی شورای شهر:

سیاه‌نمایی برای یک شروع خوب، اصلاً نشانه خوبی نیست / مردم را به بازی نگیرید

شهردار سابق نوشهر گفت: کسی که قصد خدمت به مردم دارد از همان ابتدای کار سیاه‌ نمایی و با کلمات و اعداد بازی نمی‌کند و این برای یک شروع خوب، اصلاً نشانه خوبی نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در پی صحبت‌های مهدی اسحاقی رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر در مراسم معارفه شهردار جدید نوشهر مبنی بر بدهی 15 میلیارد تومانی به جا مانده شهرداری از دوره قبل، سبب شد تا واکنش «مهدی توکلی» شهردار سابق و عضو دو دوره شورای این شهر که در کمتر از سه ماه در مسند شهرداری عملکرد قابل قبولی از خود به یادگار گذاشت را در پی داشته باشد.

مهدی توکلی که بر خلاف بعضی از تازه به دوران رسیده‌ها از مصاحبه با رسانه‌ها گریزان هستند با کمال خوش‌رویی دعوت ما را پذیرفت و برای روشن شدن افکار عمومی و شفاف‌سازی بدهی و طلب‌های شهرداری گفت‌وگویی مفصلی انجام داد.

*نباید سیاه‌نمایی و با کلمات بازی کرد

وی با قدردانی از مردم فهیم و قدرشناس نوشهر که در دو دوره انتخابات شورای شهر به وی اعتماد کردند و در زمان کوتاه مدیریت شهری نهایت همکاری را با او داشتند و نیز قدردانی از اعضای دوره سوم، چهارم و گذشته شورا و شهرداران سابق از پرسنل زحمتکش و سخت‌کوش و دانای شهرداری، گفت: کسی که قصد خدمت به مردم دارد از همان ابتدای کار سیاه‌نمایی و با کلمات و اعداد بازی نمی‌کند و این برای یک شروع خوب، اصلاً نشانه خوبی نیست.

*به جای حاشیه به مردم خدمت شود

شهردار سابق نوشهر افزود: ادعای این که همه چیز گل و بلبل است را ندارم اما همه فضای شهر و شهرداری برای کار خوب فراهم است و امیدواریم به جای رفتن و پرداختن به حاشیه آنچه در توان دارند برای خدمت به مردم بکار گیرند.

وی با اشاره به اینکه دوستان از تحقق ۴۰درصدی بودجه ۳۸ میلیاردی شهرداری تا شهریور ماه ناراحت بودند، تصریح کرد: بودجه از اول اردبیهشت ماه سال‌جاری ابلاغ و عملیاتی شده و تا اول شهریور ظرف مدت چهار ماه ۴۰ درصد آن محقق شده است.

* مردم را به بازی نگیرند

توکلی عنوان کرد: مدیرانی که با امور شهرداری و شورا آشنایی دارند به خوبی می‌دانند عمده تحقق بودجه در پایان سال و در ماه‌های بهمن و اسفند انجام می‌شود یعنی بیشترین درآمد مؤثر در بودجه را در همین ماه‌ها داریم و علاوه بر آن طبق آمار مقایسه‌ای نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش درآمد و ۱۸ درصد رشد نقدینگی داشتیم و بنابراین دوستانی که اطلاعات کافی ندارند، با اعداد بازی نکنند و مردم را به بازی نگیرند.

وی با اشاره به میزان بدهی شهرداری نوشهر که از سوی رئیس فعلی شورای شهر ۱۵ میلیارد تومان عنوان شده بود، تصریح کرد: در واحد امور مالی شهرداری تمام اسناد و مدارک موجود بوده و بدهی شهرداری کمتر از ۱۱ میلیارد تومان است و این بدهی سنواتی بوده و مربوط به چندین دوره شورا و شهرداری است و این درحالی است که ما مبلغ ۱۷ میلیارد تومان طلب به صورت چک وصول نشده که به مرور باید وصول شود را در صندوق شهرداری گذاشتیم و بنابراین بهتر است به مردم حقیقت را بگوییم و بدون مطالعه و بررسی عنوان نکنیم که ۱۰ میلیارد تومان چک در صندوق موجود است.

* بدهی شهرداری را به صورت غیر واقعی در بوق وکرنا کردند

عضو دو دوره شورای شهر نوشهر در ادامه با اشاره به سرمایه‌های که برای شهر و شهرداری به دست آوردند یاد آورشد: ای کاش آقایان، همانطوری ‌که بدهی شهرداری را به صورت غیر واقعی در بوق وکرنا کردند از سرمایه‌های که برای شهرداری گذاشتیم هم می‌گفتند.

وی خاطرنشان کرد: ما تمامی بدهی‌های عقب افتاده شرکت‌های خدماتی که بیش از ۴ ماه بود را صفر و حتی حقوق و اضافه کاری ماه بعد را هم در صندوق شهرداری گذاشتیم.

شهردار سابق نوشهر با اشاره به سرمایه‌های به دست آمده برای شهر و شهرداری نوشهر که در طی چهار سال گذشته حاصل شده است، گفت: علاوه برتعریض چند کوچه و خیابان، مقدار 5 هزار و 500 متر مربع زمین ساحلی در روبروی شهرک شهید معقولی را تملک کردیم و علاوه بر آن مقدار 12 هزار متر مربع زمین در پلاژ «سیترا» در دوره سوم و «کپورچال» و سواحل آزاد شده در دوره چهارم شورا برای درآمد پایدار و بسترسازی جهت توسعه صنعت توریسم فراهم و تحویل عزیزان دوره پنجم است که مقدار 2 هزار و 600 متر واحد تجاری خالص از همافران، ۷۰۰ مترمربع تجاری خالص از الحاقی همافران، هشت باب مغازه تجاری از مجتمع گلستان و ۱۵باب مغازه از پاساژ علاءالدین ( این مجتمع به غیر از این باز هم بدهکار است ) بر املاک شهرداری نوشهر است.

* بیش از ۲۰۰ واحد آپارتمانی برای شهرداری گرفتیم

وی ادامه داد: علاوه برآن در همین مدت بیش از ۲۰۰ واحد آپارتمانی برای شهرداری گرفتیم و لیست بخشی از اموالی که در اختیار شهرداری و شورا دوره پنجم قرار گرفت شامل آپارتمان‌ها ۳ واحد در خیابان ستارخان،  ۳واحد در خیابان مدرس و یک واحد درخیابان‌های خیام، شهیدکریمی، هفت تیر، شهید بخشی، فردوسی، دهخدا، عدالت، شاهد، خیابان پاسداران تهران، شمع ساحل، شهید قدرتی و هچنین دو باب تجاری در سیترا، ۲باب تجاری از پروژه تجاری ابریشم، تجاری الماس، خیام، گردکل و تفکیک و تملک زمین در شمع جاران، هلستان، پرواز، کوچه میخک، زینبیه، بهرام کوچه بهار، پالوجده و... که ارزش اموال و دارایی قابل تبدیل بیش از ۷۰ میلیارد تومان است.

* چهار کیلومتر از اراضی ساحلی آزادسازی کردیم

توکلی افزود: گفتن این نکته لازم است که در دوره چهارم شورا و شهرداری با کمک همه مسئولان شهرستان به طول چهار کیلومتر از اراضی ساحلی را هم آزادسازی کردیم که می‌تواند در راه توسعه گردشگری وسرمایه گذاری در این بخش ارزشمند باشد.

وی با اشاره به اینکه همه این آمارها مستند و از سوی واحد مالی شهرداری قابل دریافت است، گفت: بنا نداشتم جوابیه‌ای در پاسخ به فرمایشات دوستان بدهم و اگر تنها خودم بودم از کنار آن می‌گذشتم ولی بی‌انصافی و کم لطفی که در حق عزیزان شورا و شهرداری نوشهر شده را نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و البته اعتقاد دارم شهر نیاز به آرامش دارد و همه باید کمک‌ کنیم تاعزیزان در وظایف و مأموریتی که مردم به آنها محول کردند موفق و سربلند باشند.

وی در پایان برای خادمان مردم آرزوی موفقیت کرد و گفت: هر جا نیاز به کمک، مشورت و یا توضیحاتی داشته باشند که بتواند در راستای توسعه و پیشرفت شهر مؤثر واقع شود آمادگی دارم بدون هیچ‌گونه چشمداشت و انتظاری در خدمت عزیزان شورای دوره پنجم باشم‌.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :