آخرین عناوین

يکشنبه 23 مهر 1396-16:6 کد خبر:46243

عضو مجمع نمایندگان مازندران اعلام کرد:

وضعیت صنعت مازندران ناگوار است/ خسارت برف سال گذشته به درستی پرداخته نشد

عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه وضعیت صنعت استان بسیار ناگوار است، گفت: در شهرک صنعتی بشل، شورمست، اسلام‌آباد و کوهی‌خیل وضعیت صنعت خوب نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، عبدالله رضیان، ظهر یکشنبه در یازدهمین جلسه کارگروه اشتغال استان مازندران در سال ۹۶، از تلاش ارزشمند دو مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در امر اشتغال تشکر کرد و افزود: جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در قانون بودجه سال ۹۶، مجلس موضوع پرداختی به این دو سازمان را افزایش داده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پسندیده بودن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گفت:اما مبنا قرار دادن این دو دستگاه درکارگروه اشتغال، بنای صحیحی نخواهد بود، چرا که مشکل اصلی اشتغال جامعه و استان ما افراد تحصیل‌کرده بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد هر شغل در کشور نیاز به ۲۵۰ میلیون تومان داریم، افزود: با جمعیت ۴ میلیونی بیکار نزدیک به یک تریلیون نیاز خواهیم داشت و این امر جزء دغدغه‌های اصلی حاکمیت، مجلس، دولت و رهبری است و ما باید بتوانیم بخش خصوصی را به درستی وارد این عرصه کنیم.

رضیان با بیان اینکه ظرفیت فعلی اشتغال ما در معرض چالش جدی است و افزود: موضوع آذرآب و هپکو، موضوع همه استان‌هاست و در حوزه انتخابی ما نساجی مازندران و البرز مرکزی را داریم و ظرفیت اشتغال این مجموعه، با همه کاستی‌ها حدود یک هزار ۵۰۰ است اما در وضعیت بسیار ناگورای قرار دارند و چند روز گذشته اعتراض کارگران مجموعه البرز مرکزی را داشته‌ایم.

وی بر برنامه ریزی درست در مدیریت استان برای رفع چالش‌ها تأکید کرد و افزود: من نگران هستم و این مسئله نگرانی جدی ما بوده که شهرستان‌های دیگر هم وجود دارد و در وضعیت زایش است.

رضیان با بیان اینکه وضعیت صنعت و معادن استان مازندران وضعیت خوبی نیست، افزود: همه ما مقصر هستیم و باید علاوه بر برنامه‌ریزی سالانه با توجه به بودجه، بخش خصوصی را وارد کرد؛ ما از قافله بسیار عقب هستیم و زیرساخت‌های کشاورزی و مرکبات ما واقعاً نگران‌کننده است.

وی یادآور شد: در استان مازندران در بخش گردشگری ظرفیت بالایی داریم ولی در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت صنعت استان بسیار ناگوار است، خاطرنشان کرد:در شهرک صنعتی بشل، شورمست، اسلام‌آباد و کوهی‌خیل وضعیت صنعت استان وضعیت خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت کشاورزی ما بسیار نگران‌کننده است گفت: ظرفیت اشتغال بسیار زیاد در مرکبات، ظرفیت اشتغال در این بخش را دچار چالش جدی کرده و باغداران نگران هستند و اعتبارات ۳۰۰ میلیاردی سرمای گذشته به‌دست آنها نرسیده است و کشاورزان از ما گله دارند و این امر نیازمند بررسی و نظارت است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار اشتغال دستگاه‌ها خواستار بررسی تأیید آن به‌عنوان اشتغال پایدار از سوی سازمان تأمین اجتماعی شد و افزود: آیا چنین اتفاقی به‌عنوان اشتغال پایدار است و می‌تواند پاسخگو مردم باشد؟

رضیان با تأکید بر بررسی ساختاری اشتغال گفت: مشکلات و ظرفیت‌های استان در رابطه با اشتغال و راه‌های ممکن آوردن سرمایه‌گذار باید بررسی شود و با توجه به نگرانی جدی در کشاورزی و مرکبات باید با بررسی میدانی چالش‌های آن مشخص شود و این کارگروه به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :