آخرین عناوین

يکشنبه 23 مهر 1396-16:13 کد خبر:46244

دادستان آمل اعلام کرد:

زمان مشخصی برای رفع مشکل زباله آمل تعیین شود

دادستان آمل با اشاره به فرارسیدن مهلت زمانی جلوگیری از انتقال زباله به منطقه عمارت گفت: مسئولان امر در این پروسه زمانی مشخص بدنبال رفع مشکل زباله این شهرستان باشند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، علی طالبی امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان با بیان اینکه قبل از مصوبه و اجرایی قوانین مدیریت پسماند، قوانین متعددی بر زیست‌محیطی وجود داشته است اظهار داشت: با مصوبات قوانین در سال 80 مبنی بر اصل قانون 50، به صورت حاکمیتی دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف بر اجرای آن هستند.

وی با تاکید براینکه اجرای هر یک از این موازین قانونی و قواعد، نظم را در یک جامعه به وجود می‌آورد، افزود: در صورت عدم اجرای این قواعد دستگاه قضایی به عنوان مجری قانون و مدعی العموم مکلف بر ورود است تا به اجرای نظم بپردازد.

طالبی عنوان کرد: رسیدگی بر دپوی زباله و موضوع عمارت پس از مطرح شدن آن در فضاهای مجازی و تهدیدات زیست‌محیطی‌اش، نقدهایی علیه دستگاه قضایی، این دستگاه مکلف شد تا به رسیدگی آن بپردازد.

دادستان آمل با بیان اینکه با بررسی موضوع دستور جلوگیری زباله به عمارت داده شد تا مسئولان امر به فکر جابجایی و دفن زباله از این منطقه به مکان دیگری بیافتند، افزود: بنا برای دستور قضایی به طور موقت و مهلت دو ماهه انتقال زباله آنهم بصورت تفکیک به این منطقه داده شد که با گذشت بیش از یک ماه و نیم، تا دهم آبان ماه این مهلت به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مرتبط باید بدانند که دستگاه قضایی همراه دستگاه‌های حاکمیتی است اما با بی نظمی می‌ایستند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز با بیان اینکه آمل در 33 سال زباله‌های خود را در منطقه‌ای بنام عمارت انتقال می‌داده که امروز با کوهی از زباله روبرو شده است، گفت: این مکان اکنون ظرفیت دپوی زباله را ندارد و با وجود سر راه قرار گرفتن سد هراز، تهدیدی بر اجرای این پروژه بزرگ و ملی شده است.

سید جعفر رسولی با تاکید براینکه آنچه که سازمان محیط زیست مبنی بر موضوع سد و جلوگیری از ساخت آن جایز نبوده زیرا این طرح ملی در حال انجام است که بزودی با ساخت پایه‌های آن شهروندان از پروسه اجرای‌اش مطلع می‌شوند، گفت: یکی از موضوعات این پروژه بر اجرای جاده جایگزین است که بخشی از این جاده در مسیر عمارت قرار می گیرد بنابراین باید به فکر جابجایی این زباله و ساماندهی آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد:در دوره‌های قبل شهرداری بر جابجایی زمین همراهی نکردند که این موجب کندی کار و موضوعاتی مبنی بر واکنش‌های شهروندان در فضاهای مجازی شده است بنابراین باید با مساعدت نماینده شهرمان بدنبال رفع مشکل و خریداری زمین جدید برای انتقال زباله باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :