آخرین عناوین

دوشنبه 24 مهر 1396-16:24 کد خبر:46263

انتقاد نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:

محرومیت ۷۰ درصد روستاهای شرق مازندران از خدمات مخابراتی

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت: ۷۰ درصد روستاهای بالادست شرق استان محروم از آنتن دهی اینترنت، مخابرات و تلفن ثابت هستند و این از مشکلات اساسی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر،نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ درصد روستاهای بالادست شرق استان محروم از آنتن دهی اینترنت، مخابرات و تلفن ثابت هستند و این از مشکلات اساسی است.

علی محمد شاعری در جلسه بررسی مشکلات اینترنت و ارتباطات در فرمانداری بهشهر که با حضور فرمانداران و بخشداران شرق مازندران برگزار شد، افزود:در جامعه امروز مخابرات همچون آب برای مردم مهم است و باید برای فراهم کردن زیرساخت مناسب تلاش شود.

وی با بیان اینکه تمامی شاخصه های رشد در شرق مازندران ضعیف است، اظهار کرد:پوشش نامناسب آنتن دهی موبایل و اینترنت در شرق مازندران اکنون به یک مشکل برای مردم منطقه اساسی تبدیل شده است.

این مسئول گفت:رفع مشکل زیرساختی در اینترنت و رسیدن به شهری هوشمند از دغدغه های مهمی است که باید جامه عمل پوشانده شود.

شاعری گفت:الکترونیکی کردن نظام اداری و ارائه خدمات از این سیستم در سریعترین زمان ممکن از طریق دولت الکترونیک امکان پذیر است تا مراجعه های حضوری را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با اشاره به اینکه امروزه اینترنت و استفاده از فضای مجازی یکی از ضروری ترین و مهمترین مسائل در کشور است، یادآور شد: باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم در این بخش، همچون بسیاری از کشورها اشتغال الکترونیکی را توسعه دهیم تا بار مراجعات اداری را کم کنیم.

شاعری گفت: پوشش کامل اینترنتی در روستاهای بالادست شرق مازندران و رفع مشکلات زیرساختی در شهرها از نیازهای مهم ما در این حوزه ما است.

فرماندار بهشهر هم با اشاره به ضعف آنتن دهی موبایل همراه اول و ایرانسل افزود: ضعف اینترنت از مشکلاتی است که در اکثر روستاهای بالادست وجود دارد و هزینه های فراوانی را به مردم تحمیل کرده است.

سید خالق سجادی گفت: در برخی از روستاها فرد باید حدود یک میلیون تومان برای استفاده از اینترنت وای فای هزینه کند که تحمل این هزینه برای افراد بسیار مشکل است.

وی افزود: با کوچکترین بارندگی همه تلفن های بخش بالادست و هزارجریب یانه سر قطع می شود و این مشکلی است که باید با تدبیر مناسب حل شود.

مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات مازندران از برخورداری تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار شرق مازندران تا پایان سال از اینترنت پرسرعت خبر داد.

یدالله طهماسبی در جلسه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری بهشهر اظهار کرد: استان مازندران از ضریب پوشش اینترنتی بسیار مناسبی برخوردار است و از استانهای برتر کشور هستیم.

وی افزود: برخی از مشکلات موجود در حوزه عدم پوشش اینترنت یا ضعف موجود در این بخش، متعلق به روستاهای بالادست و کوهستانی است که با مشکل روبرو هستیم.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات مازندران با اعلام اینکه اکنون ۸۴ روستای شرق مازندران زیر پوشش وای فای هستند، خاطر نشان کرد: تا پایان سال روستاهای بالای ۲۰خانوار از اینترنت برخوردار می شوند.

طهماسبی گفت: امروزه استفاده از اینترنت در سبد خانوارها قرار گرفته و برخی از خانوارها هزینه اینترنت آنان بیش از هزینه شیر و گوشت است.

وی ادامه داد:هم اکنون ۷۳درصد افراد دارای اینترنت از شبکه اجتماعی استفاده می کنند و تنها ۳درصد افراد از اینترنت برای تجارت الکترونیکی استفاده کرده و مابقی از بخش های دیگر برخوردارند.

طهماسبی گفت: تلاش داریم تا پوشش اینترنتی مناسبی در بخش های مختلف انجام و در تمام حوزه مردم از اینترنت مناسب برخوردار باشند.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات مازندران از برخورداری تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار شرق مازندران تا پایان سال از اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: این پوشش اینترنتی در قرارداد جدید عملیاتی می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :