آخرین عناوین

دوشنبه 24 مهر 1396-16:38 کد خبر:46264

دردسر شاخه‌ها برای تیرهای چراغ و قطعی برق:

چالش قبل از وقوع طوفان به مجموعه امور برق نکا رسید /تصاویر

رسیدگی به امور پر خطر و بر طرف ساختن نقاط حادثه خیز برای مقابله با خطرات احتمالی طوفان پیش رو خود به چالشی برای مجموعه امور برق نکا و قطعی برق بخشی از این شهر شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، باتوجه به اعلام مراکز هواشناسی از ساعات پایانی امروز(دوشنبه) موج شدید از هوای سرد در قالب طوفانی قابل توجه بخش‌های فرواوانی از استان مازندران را در بر می‌گیرد.

برهمین اساس و باتوجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته بسیاری از مراکز فوریت‌های امدادی در اکثر شهرهای این استان در حالت آماده‌باش قرار گرفته و خود را برای مقابله با شرایط اضطراری ممکن آماده می‌کنند.

در یکی از فعالیت‌های آماده باش صورت گرفته مجموعه برق شهرستان نکا اقدام به قطع شاخ و برگ برخی از درختان در مجاورت ترانس‌های برق و تیرهای اصلی چراغ برق به خصوص در معابر اصلی شهر کرده است.

همین امر سبب شد تا در هنگام قطع شاخ و برگ درختی در اطراف ترانس ابتدای خیابان شهدا(آرامگاه) این شهرستان، شاخه درخت بر روی سیم اصلی جریان برق افتاده و برق این منطقه از شهر با قطعی روبرو شود.

البته با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مأموران اداره برق نکا و سرعت عمل به کار گرفته شده شاخه مزاحم از روی سیم برداشته شده و پس از چند دقیقه برق منطقه نیز مجدداً وصل شد.

با این وجود به نظر می‌رسد باتوجه به باقی ماندن تعداد قابل توجهی از درختان در مجاورت ترانس‌های برق اصلی شهر و باقی نماندن زمان زیادی تا رسیدن موج طوفان پیش‌بینی شده کار برای مأموران فوریت‌های برقی این شهرستان در ادامه کمی دشوار شود.

به هرحال باید تا صبح روز سه شنبه منتظر بود تا مشخص شود عیار شبکه‌های مختلف آب، برق، تلفن و گاز شهرهای مازندران تا چه اندازه در برابر طوفان پیش رو توان مقاومت از خود به نمایش می‌گذارند.

همچنین ظرف 24 ساعت آینده می‌توان نسبت به میزان آمادگی مسئولان استان و شهرستان‌ها در قبال بروز حوادث احتمالی به منظور کنترل اوضاع و مقابله احتمالی قضاوت کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :