آخرین عناوین

سه شنبه 9 آبان 1396-9:29 کد خبر:46527

معضل تمام نشدنی زباله در بابلسر:

معضل زباله بابلسر و مسئولانی که قادر به حل آن نیستند /تصاویر

متاسفانه در شهرستان بابلسر، فرماندار درپی فرماندار، شهردار درپی شهردار آمده‌اند و رفته‌اند اما آنچه در این شهرستان ماندگار است مشکل دپوی زباله در پارکینگ ساحلی بابلسر است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مشهدسر، از جملۀ معضلاتی که متاسفانه بسیاری از مدیران شهری در حل آن ناتوانی خود را به اثبات رسانده‌اند، مدیریت پسماند و حل مشکل زباله است.

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر با بحرانی‌تر شدن معضل زباله به ویژه در شهر بابلسر، بسیاری از مسئولان، تنها به برگزاری کارگروه‌های تخصصی که جز مصوبه‌های پی‌درپی، نتیجۀ عملی نداشته است، بسنده کرده‌اند.

طبق آمار ارائه شده در بابلسر روزانه بیش از 70 تن زباله تولید می‌شود که باید نزدیک به 100 تن دیگر را در ایام عید و تابستان به دلیل حضور گردشگران به آمار قبل افزود.

و اما محل دپوی زباله در حالی در دل شهر بابلسر قرار دارد که همچنان در اطراف این منطقه شاهد سبز شدن برج‌هایی بلند قامت هستیم.

نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران در اواخر شهریور گذشته، در نشست کارگروه مدیریت پسماند در شهر بابلسر از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای احداث کارخانۀ کمپوست زباله در بابلسر خبر داد.

سیدعلی اسد فرماندار بابلسر نیز در همین نشست گفت: مکان فعلی دفن زباله در بابلسر با توجه به رعایت کردن مسائل مختلف زیست‌ محیطی و همکاری شهرداری بابلسر و مسئولان ذی‌ربط با محیط زیست، از شرایط مناسبی برخوردار نیست و یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم است.

بهروز رنجبر شهردار سابق بابلسر نیز در آذر ماه سال 95 از خرید زمین برای ساخت کارخانه زباله‌سوز در سال 94 خبر داد و گفت: 8.5 هکتار زمین در خارج شهر به منظور ساخت کارخانه زباله‌سوز با فناوری جدید خریداری شده و تاکنون مذاکراتی با شرکت‌های داخلی و خارجی در این زمینه انجام شده است.

اما این مسئله هنوز بدون پاسخ در شهر بابلسر در ذهن شهروندان در حال پرسه زدن است که تا چه زمانی این نشست‌ها و مذاکرات برای رهایی آنان از معضل زباله بدون نتیجه عملی ادامه خواهد داشت؟ و چرا مکان جغرافیایی زمین خریداری شده از سوی مسئولان اعلام نمی‌شود تا در حد دلخوشی هر چند کوچک از تلاش مدیران شهری، برای مردم، اعتمادسازی شود؟

به نظر می‌رسد عمق فاجعه و معضل زباله در شهرستان بابلسر، آنقدر زیاد است که شهردار سابق پس از 10 سال تکیه زدن بر صندلی شهرداری بابلسر قادر به حل آن نبود.

پس از چانه‌زنی‌های بسیار در نشست‌ها و پرپایی کارگروه‌های مدیریت پسماند و حل معضل زبالۀ بابلسر در سال‌های گذشته، تنها دستاورد بزرگی که در این نشست‌ها عاید مردم شهر شده است تاکید مسئولان بر رفع این مشکل است.

متاسفانه در شهرستان بابلسر، فرماندار درپی فرماندار، شهردار درپی شهردار و شورای شهر درپی شورای شهر آمده‌اند و رفته‌اند اما آنچه در این شهرستان ماندگار است مشکل دپوی زباله در پارکینگ ساحلی بابلسر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :