آخرین عناوین

سه شنبه 9 آبان 1396-9:35 کد خبر:46528

بخشدار هزارجريب نكا خبر داد:

شعله‌ور شدن دوباره جنگل‌های ليمونده نكا/تقاضای بالگرد اطفای حريق از مركز

بخشدار هزارجريب نكا از شعله‌ور شدن دوباره جنگل‌های ليمونده نكا خبر داد و گفت: با وجود مهار كامل آتش در شب گذشته، از نيمه‌های شب گذشته دوباره آتش در منطقه شروع شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمد محمدیان اظهار داشت: شب گذشته با تلاش‌های مختلف منابع طبیعی، محیط زیست و جوامع محلی اقدام به مهار کامل آتش شد، اما شبانگاه دوباره این آتش نهفته شعله‌ور شد.

وی افزود: با توجه به اعلام پایان عملیات اطفای کامل در شب گذشته زمین خشک، وزش باد و جنگل‌های متراکم منطقه موجب شد تا دوباره شاهد شعله‌ور شدن آتش باشیم.

بخشدار هزارجریب نکا خواستار کمک مردم برای مهار کامل این آتش‌سوزی شد و تاکید کرد: این آتش‌سوزی سطح وسیعی از جنگل‌های منطقه لیمونده را طعمه حریق کرده و خسارت‌های زیادی را به اکوسیستم جنگلی منطقه وارد کرده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه گونه‌های مختلف گیاهی و جنگلی در معرض خطر هستند از صبح امروز نیروهای سپاه، بسیج و هلال‌ احمر به منطقه اعزام شدند  تا با همراهی  منابع طبیعی، محیط زیست و جوامع محلی تلاش شود.

محمدیان با اعلام اینکه منطقه جنگلی لیمونده نکا منطقه‌ای جنگلی و صعب‌العبور است که با توجه به این مشکلات دوباره از مرکز استان تقاضای یک فروند بالگرد اطفای حریق شد که امیدواریم با اعزام این بالگرد، مشکلات ناشی از آتش‌سوزی منطقه برطرف شود.

وی افزود: با آتش‌سوزی روز گذشته در همین منطقه، بیش از پنج هکتار از مناطق جنگلی ما و درختانی از گونه‌های راش و ممرز و همچنین بوته‌های مختلف وحشی در آتش سوخت.

بخشدار هزارجریب نکا گفت:علت اصلی آتش‌سوزی  روز گذشته در این منطقه عامل انسانی اعلام شده بود که با وجود تلاش و مهار کامل آتش در شب گذشته، با توجه به شدت باد موجود در منطقه این آتش نیمه افروخته و نهان در دل خاک و جنگل برافروخته شد و صبح امروز دوباره آتش به جان جنگل‌های لیمونده افتاد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :