آخرین عناوین

دوشنبه 15 آبان 1396-16:59 کد خبر:46650

با حضور وزیر کشور در ساری:

ابلاغ حکم اسلامی به‌ عنوان استاندار جدید مازندران

حکم محمد اسلامی به‌عنوان استاندار مازندران با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در مازندران، مسئولان استانی به وی ابلاغ شد.


به گزارش خزرخبر،عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در آیین معارفه و تکریم استانداران مازندران در ساری اظهار داشت:در توافق برجامی مردم دنیا نیز شاهد بودند که تمام کشورهای مورد توافق آن را مورد تایید قرار دادند و امضاء کردند و به تایید سازمان ملل نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: توافقی که در چنین شرایطی مورد تایید قرار گرفته، برخی دبه کردن ها از سوی آمریکا به عنوان یکی از کشورهایی که این توافق نامه را مورد تایید قرار داده است، باعث آبرو ریزی این کشور می شود و غیر قابل اعتماد بودن رهبران این کشور را در دنیا به اثبات می رساند.

وزیر کشور اظهارداشت: برجام توافق خوبی بود که به هر حال مورد توافق کشورهای دنیا و جمهوری اسلامی ایران رسیده بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از آن حمایت کردند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: پسابرجام توانست گشایش خوبی در بخش فروش نفت و سرمایه گذاری خارجی در ایران ایجاد کرده به طوری که فروش نفت ایران پس از این توافق بین المللی از یک میلیون بشکه به حدود 2.4 میلیون بشکه رسید.

وی افزود:همچنین تولید نفت نیز در کشور به مرز 4 میلیون بشکه رسید و تمام گردش مالی فروش نفت نیز در مسیر خودش وارد کشور می شود.

وزیر کشور با اشاره به موفقیت های دولت یازدهم درکاهش تورم و نرخ بیکاری گفت: دولت در شرایطی کشور را برعهده گرفته که تحریم سرمایه گذاری ها را در داخل کشور تا حد زیادی مختل کرده بود و مدیران دستگاه های اجرایی به خصوص استانداران در وضعیت سختی کشور را مدیریت کردند.

رحمانی فضلی اظهارداشت: با وجود سختی هایی که در ابتدای دولت در زمینه اعتباری و بودجه ای در کشور وجود داشت، مدیران ما به خصوص استانداران کارهای خوبی را در زمینه توسعه ای در استان ها رقم زدند.

** جابجایی استانداران برای ایجاد تحرک

وزیر کشور گفت:جابجایی استانداران دولت یازدهم در دولت دوازدهم برای ایجاد تحرک و جابجایی عقلانیت صورت می گیرد و در مازندران نیز با وجود موفقیت های خوبی که در دولت یازدهم ایجاد شد، مدیریت ارشد آن تغییر کرده است.

رحمانی فضلی گفت: در دولت یازدهم در مازندران کارهای خوبی انجام شده است و این روند نیز با شتاب بیشتری از سوی استاندار فعلی تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تعهد ما به انقلاب کار مطلوب و رضایتمندی مردم است، ادامه داد: امروز ما فرصت پاسخگویی به حاشیه ها نداریم .

وی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی به مناطق مختلف کشور پس از پیروزی انقلاب بی نظیر و چشم گیر بوده است، بیان داشت: رویکرد امروز دولت در انتخاب استانداران شتاب بخشی برای خدمات بیشتر به مردم است.

وی با بیان این نکته که توسعه مازندران باید شتاب بگیرد، اظهار داشت: استفاده از نخبگان و مدیران و فرمانداران باتجربه و در عین حال اعتدال گرا توقع وزارت کشور از استانداران است.

وی از استان مازندران به عنوان استان بی نظیر به لحاظ مشارکت و نوآوری ، خلاقیت ، داشتن ظرفیت های طبیعی ، نیروی انسانی دانست و گفت: مازندران را می توان با چندین کشور اروپایی مقایسه کرد.

وی عقب ماندگی اصلی استان های کشور را نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی قدیمی دانست و گفت: تمرکز گرایی و نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور باید عملیاتی شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش برنامه های دولت را همان برنامه نظام دانست و گفت: تمام برنامه های کشور بر اساس نیازمندی ها ، برنامه های ششم توسعه و توقعات مقام معظم رهبری است ، پس دولت پیگیر برنامه های عموم مردم است.

رحمانی فضلی دولت دوازدهم را اعتدالگر دانست و تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی اولویت اول دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی همان تغییر در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی و مردمی کردن اقتصاد کشور است، گفت: دولت بدنبال چنین برنامه هایی است.

در این مراسم محمد اسلامی به عنوان استاندار جدید مازندران توسط وزیر کشور معرفی شد و از خدمات ربیع فلاح استاندار قبلی استان تجلیل شد.

*مازندران را مازندران خواهیم کرد/ از دریا استفاده نکردیم

بر اساس این گزارش، محمد اسلامی‌ورنامخواستی اظهار داشت: ما هر رویه، سیاست برنامه که اجرا کردیم شاهد موفقیت‌هایی بودیم اما مسائل، آسیب‌های اجتماعی و زیست‌محیطی پیش روی کشور و مردم است.

وی با بیان اینکه شرایط کشور منابع دولت به گونه‌ای است که همانند خیلی از کشورهای توسعه یافته بدون توجه به مسائل زیست‌محیطی نمی‌توان به توسعه پایدار دست یافت، افزود: با تشکیل کارگروه‌ها بتوانیم نگاه و رویکردهایی که می‌تواند باعث تحول در زندگی مردم و مازندران شود را محقق می‌کنیم و با یک وفاق تمام عیار توسعه متوازن را در استان پیگیری می‌کنیم.

استاندار جدید مازندران با اشاره به اینکه نکته حایز اهمیت این است که شرایط و ضوابط اقتصادی مهیا است، خاطر نشان کرد: مسائل محلی راه حل ساده‌تری دارد که با اتکا به خدا، هدایت علما و صاحبان فکر و اندیشه این حرکت را به برکت اربعین حسینی آغاز می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه صحبت‌های زیادی است که به صورت مفصل بیان خواهم کرد، گفت: از همه کسانی که ابراز محبت کردند و پیشنهاد دادند سپاسگزارم.

اسلامی با بیان اینکه بعد از فرمان و تصمیم دولت، تاکنون با تعداد زیادی از استانداران گذشته مازندران، نخبگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی جلسه داشته‌ام و به آنها اعلام کرده‌ام که تاکنون 12 نماینده بوده‌اید، افزود: از امروز 12 به‌علاوه یک هستیم و یک نماینده به شما اضافه شده است.

استاندار جدید مازندران با اعلام اینکه همه با هم زیر یک پرچم هستیم و مازندران را مازندران خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: باید مازندران در صدر جدول تراز توسعه‌یافتگی کشور قرار گیرد

ما یک شخصیت واحد خواهیم شد و با همدلی و وحدت به توسعه متوازن فکر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرق و غرب مازندران همه‌اش مازندران است و نباید از ظرفیت‌ها غافل شویم، یادآور شد:علاوه بر جنگل، کوه و دریا در مازندران انسان‌هایی هستند که، استفاده از این افراد در استان یقینا شرط عقل است و باید از استعدادهای سرزمینی و ظرفیت‌ها آگاه شویم.

استاندار جدید مازندران با اشاره به اینکه فقط محور خشکی را نبینیم محور دریا را هم ببینیم، اظهار کرد: از دریا استفاده نکردیم.

اسلامی در پایان گفت: چهار سال وقت محدودی است چشم به هم بزنیم من هم باید تودیع شوم،به کمک تک‌تک مردم و هم‌دستی با هم و به حق اربعین حسینی کاری جهادی، حسینی و انقلابی را شروع کنیم.

*استاندار جدید از نیروهای استان برای توسعه مازندران استفاده کند

براساس این گزارش، آیت‌الله نورالله طبرسی اظهار کرد: استاندار جدید از نیروهای استان برای توسعه مازندران استفاده کند.

این مسئول تصریح کرد: نکته اخلاقی برای همه مفید است این بوده که کرسی‌ها عاریه است دولت‌ها می‌مانند اما کرسی‌ها نه، نوبت به نوبت است؛ مدتی که ما این کرسی را در نظام جمهوری اسلامی در اختیار داریم اینکه چه کار و خدمتی برای مردم انجام داده‌ایم می‌ماند.

طبرسی با تأکید بر اینکه کرسی‌ها خیلی نباید ما را مشغول کند، خاطرنشان کرد: ما نباید وابسته به کرسی‌ها باشیم چرا که قانون طبیعت این تغییر و تحول را دارد و به نحو احسن از کرسی که در اختیار داریم استفاده کنیم .

وی با اشاره به اینکه استان مازندران جزء استان‌هایی است که از ابتدا علوی بود و تا الان هم زیر پرچم علی است و این افتخار برای ما است، اظهار کرد: ما به پیشینه خود افتخار می‌کنیم و بر همه لازم و واجب است از استاندار جدید حمایت کنیم و به او کمک کنیم تا استان را به پیشرفت و توسعه و خدمات بیشتری برسانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام آمادگی خود برای همکاری در این زمینه، اظهار کرد: مازندران بهشت ایران زمین و خلقت مازندران است و با وجود کوه، دریا، جنگل و ظرفیت‌های بی‌شمار توریستی و کشاورزی در این چهار دهه نتوانست به آن جایی که باید می‌رسید برسد، محرومیت‌ها سر جای ،خود است و تنها ظاهرش زیبا است و در این زمینه آمار و اطلاعات را به وزیرکشور دادم تا در هیأت دولت مطرح کند.

این مسئول به مشکلات بسیار در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعت استان اشاره کرد و افزود: بستر مازندران برای گردشگری آماده است و سالانه 20 میلیون گردشگر وارد استان می‌شوند در حالی‌که هیچ منافع اقتصادی به همراه ندارد، شهرداری‌ها بساط زباله را جمع می‌کنند.

طبرسی با بیان اینکه ما استانداری می‌خواهیم که چهره مازندران را عوض کند، تصریح کرد: معارفه مطالبه نیست و مشکلات در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری، منطقه آزاد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان نیروهای توانمند زیادی هستند سعی کنند از بومی‌ها و نیروهای خودی در این زمینه استفاده کنند که آشنا هستند و در این صورت در کارشان موفق می شوند، گفت: آبادانی عمرانی پول می‌خواهد و استاندار هر چه که در توان دارد قول دهد.

*ثروتمندانی فقیر در مازندران هستیم

براساس این گزارش، حسین نیازآذری اظهار کرد: آنچه که این روزها مهم است، تلاش در سایه خدمت به مردم است و شرایطی که رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند را باید توجه داشته باشیم.

وی افزود: در مازندران اشتغال مردم بر پایه کشاورزی است و اگر در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم به سود استان است زیرا 26.3 درصد تولید ناخالص ملی و 23 درصد اشتغال این استان از کشاورزی است.

رییس مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: ثروتمندان فقیر هستیم و باید تلاش کنیم که این فقر را در مازندران برداریم، همچنین 45 نوع محصول استراتژیک و مهم کشاورزی در مازندران تولید می شود.

این مسئول گفت: فصل مرکبات است و میوه مازندران خریدار ندارد، در فصل برداشت محصول برنج نیز شاهد واردات برنج و حتی قاچاق برنج در همین استان هستیم که خود تولید کننده آن است.

نیاز آذری با اشاره به حادثه تصادف روز گذشته سوادکوه آن هم در روز مازندران بیان کرد: زیرساخت‌های راه مازندران از استانداردهای مناسب برخوردار نیست، اگر چه دولت در این سال‌ها نگاهی داشت اما کافی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران پیشنهاد داد که با ایجاد ستاد راهبری رشد و توسعه مازندران با حضور سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه باید تلاش کنیم امروز موانعی که بر سر راه توسعه وجود دارد آنها را برداریم.

این مسئول اظهار کرد: در این زمینه مدیریت شبکه راهها، عمران شهری و روستایی، اهتمام به بخش کشاورزی، عمران و آبادی و ... 10 موردی است که در این سند مورد تاکید و گنجانده شده است.

وی در پایان بیان کرد: مجمع نمایندگان مازندران آماده همکاری برای حل مشکلات مردم است و تاکید دارد که با اجرای دولت الکترونیک می توانیم به جلوگیری از فساد اداری بپردازیم.

*بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی پذیرفته شد

ربیع فلاح در روز تودیع خود با بیان اینکه امیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی اعلام و مورد موافقت قرار گرفت، آن روی خود را نشان داد و آخرین تیر بی مهری خود را به سمت مردم غرب استان شلیک کرد!

گفته می شود نماینده مردم نوشهر و چالوس هنگام بیان این مطلب از سوی فلاح، یادداشتی را به وزیر کشور داده است.

حال باید دید ارتباط تحویل این یادداشت از سوی احمدی به وزیر کشور و سخنان تفرقه افکنانه ربیع فلاح چه بوده است و آیا این حرکت احمدی لاشکی سمبلیک و تبلیغاتی بوده و یا نتیجه و دست آوردی هم خواهد داشت!

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :