آخرین عناوین

سه شنبه 16 آبان 1396-12:51 کد خبر:46669

یک‌ سال آوارگی به ‌دلیل خلف وعده پیمانکار!!

پروژه‌های نیمه‌ تمام شهرداری بلای جان شهروندان بابلسری/تصویر

در شهر بابلسر بهانه‌تراشی‌ها و نیمه‌کاره رها کردن پروژه‌های عمرانی در سطح شهر ، به عادتی برای شهرداری تبدیل شده است که دود آن فقط به چشم شهروندان می‌رود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مشهدسر، جدول‌گذاری پیاده‌روها، آسفالت معابر عمومی، ساماندهی و زیباسازی فضای شهری را می‌توان از جمله امور عمرانی عنوان کرد که با هدف ارتقای سطح كیفی معابر، افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان و بهسازی منظر شهری شکل می‌پذیرد.

معمولا جدول‌گذاری و آب‌روسازی به منظور تقسیم محوطه به خیابان‌های اصلی و فرعی، پیاده‌روها، تسهیل در تردد و عبور و مرور شهروندان در کوچه و خیابان‌های شهر، ایجاد فضاهای سبز و بالاخره جمع‌آوری آب‌های سطحی صورت می‌گیرد.

اما متاسفانه در شهر بابلسر، رها کردن یک پروژه به صورت نیمه‌ تمام با هر دلیلی نه تنها برای مسئولان بلکه حتی برای شهروندان به یک امر عادی تبدیل شده است، چنانکه اگر پروژه‌ای از سوی پیمانکاران نهادها، به موقع به اتمام برسد و بهره‌برداری شود، قطعا شهروندان را متعجب خواهد کرد.

در شهر بابلسر در یکی از خیابان‌های بلوار شریفی، یکی از این پروژه‌ها به صورت نیمه‌کاره رها شده است که جز مزاحمت برای ساکنان کوچه چیزی را به دنبال نداشته است.

پروژه‌ای که پیمانکار و کارفرما، قریب به یک سال، تنها به جدول‌گذاری بسنده کرده و به دلیل بسته شدن ورودی پارکینگ منازل و ایجاد شرایطی مبنی بر عدم دسترسی ساکنان به پارکینگ، اسباب نارضایتی شهروندان را فراهم کرده‌اند.

معمولاً نهادها، به ویژه شهرداری، همواره بهانه‌ای برای نیمه‌کاره رها کردن پروژه‌های شهری در سطح شهر بابلسر، در آستین خود دارند.

متاسفانه این بهانه‌تراشی‌ها و نیمه‌کاره رها کردن پروژه‌های عمرانی در سطح شهر بابلسر، به عادتی برای شهرداری تبدیل شده است که دود آن فقط به چشم شهروندان می‌رود.

باید توجه داشت برای سرگیری یک پروژه عمرانی در شهر، قبلاً اعتبار و یا پیمانکاری در نظر گرفته شده است، در نتیجه بهانه ‌تراشی را برای خلف وعده پیمانکار و یا نرسیدن اعتبار را نامقبول می‌کند.

شهرداری بابلسر برای سرو سامان دادن به کارهای نیمه‌تمام، نیاز به یک برنامه‌ریزی جدی و دقیق و همتی عالی دارد.

اما یک سوال از شهردار محترم شهر بابلسر، از آنجایی که هر پروژه عمرانی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهری و رفاه شهروندان کلید می‌خورد، برای شناسایی پروژه‌های نیمه‌کاره و رها شده در سطح شهر و تسریع در تکمیل آنها چه تدبیری را اندیشیده‌اید؟

تا چه زمانی شهروندان بابلسری باید تاوان اهمال شهردار و شورای شهر قبل را پس بدهند؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :