آخرین عناوین

چهارشنبه 17 آبان 1396-10:45 کد خبر:46684

رئيس كل دادگستری مازندران خبرداد:

بررسي794 فقره پرونده تغيير كاربري اراضي در مازندران

رئيس كل دادگستري مازندران، از بررسي 794 فقره پرونده تغيير كاربري اعم از مجاز و غير مجاز در استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، رئيس كل دادگستري مازندران، از بررسي 794 فقره پرونده تغيير كاربري اعم از مجاز و غير مجاز در استان خبر داد.

براساس این گزارش،حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد با اعلام این خبر، اظهار کرد: بررسی راهکارهای جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده شهرها ،شهرک‌ها و روستاها از برنامه‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران است.

وی بیان کرد: در 6 ماه سال جاری تعداد 794 فقره پرونده مورد بررسی و رسیدگی قضایی قرار گرفت که از این تعداد 284 فقره به مساحت 42 هکتار مربوط به موضوع کمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و 127 فقره پرونده به مساحت بیش از 48 هکتار، موضوع تبصره 4 ماده 1 همین قانون بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد:تعداد 9 فقره به مساحت بیش از 29 هکتار نیز مشمول واگذاری‌های قانونی به اشخاص حقیقی و حقوقی بوده است.

تقوی‌فرد افزود: در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در 6 ماه سال جاری به تعداد 374فقره پرونده قضایی به مساحت بیش از 18 هکتار تشکیل که در این مورد اقدامات قضایی صورت گرفت و با متخلفان امر نیز برخورد قانونی مقتضی انجام می‌گیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران خاطرنشان کرد: هر ساله مساحت قابل ملاحظه‌ای ازاراضی زراعی و باغی استان در معرض تهدید تغییر کاربری‌های غیرمجاز ازجمله ساختمان‌های مسکونی، تجاری، ویلاهای تفریحی قرار دارند که پیشگیری و برخورد با این امور به‌طور جدی در دستور کار دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :