آخرین عناوین

يکشنبه 21 آبان 1396-8:56 کد خبر:46752

انحلال به بهانه ادغام!!

تصمیم یک طرفه سازمان صنعت و تجارت مازندران

سازمان صنعت معدن مازندران به بهانه ادغام یک اتحادیه کوچک، اتحادیه ای با ۲۵ سال سابقه را که تاکنون هیچ تخلف اداری، فرار مالیاتی و بدهی صنفی نداشته را به دلایلی نامعلوم منحل کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به بهانه ادغام یک اتحادیه کوچک، اتحادیه ای با 25 سال سابقه را در ساری منحل کرد.

اتحادیه مصنوعات هنری ساری با قدمتی 25 ساله با حکم یک طرفه سازمان صنعت معدن تجارت منحل شد، نکته جالب اینجا است که این اتحادیه 300 عضو فعال دارد که تاکنون هیچ تخلف اداری، فرار مالیاتی و بدهی صنفی نداشته اما به دلایلی نامعلوم و به بهانه تداخل با فعالیت یک اتحادیه کوچک که اعضای آن به 80 عضو هم نمی رسند، رسما منحل شد.

ابوالقاسم عشایری رئیس اتحادیه مصنوعات هنری ساری در این زمینه با بیان اینکه این تشکل صنفی در سال 70 برای ارائه 31 نوع خدمت تشکیل شده است، اظهار کرد: اتحادیه مصنوعات هنری ساری 300 عضو فعال دارد که اشتغال هزار نفری را در این شهرستان به وجود آورده است.

وی با اشاره به وظایف این اتحادیه گفت: صدور جواز کسب و نظارت بر عملکرد اعضا از وظایف تعریف شده اتحادیه مصنوعات هنری است،بیشترین فعالیت اتحادیه مصنوعات هنری در حوزه چاپ، تابلوسازی، بنر و خدمات مربوط به انواع چاپ است.

عشایری با بیان اینکه در سال 1390 چاپخانه داران افست و ملخی با دخالت سازمان صنعت، معدن و تجارت از اتحادیه مصنوعات هنری جدا شدند و اکنون کمتر از 80 عضو دارند، اظهار کرد: به دلیل آنکه مسئولان از مشکلات آینده ابراز نگرانی می‌کردند به دنبال تغییر نام بودند که در 5 سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت از این کار امنتاع کرده و درخواست اتحادیه را به تاخیر می انداخت.

این فعال صنفی با اشاره به مشکل پیش آمده برای اتحادیه مصنوعات هنری تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت یک طرفه حکم بر انحلال اتحادیه مصنوعات هنری و الحاق اعضای آن به چند اتحادیه دیگر داده است.

رئیس اتحادیه مصنوعات هنری ساری تاکید کرد:وقتی اتحادیه ای 300 عضو دارد که تاکنون فرار مالیاتی و بدهی صنفی نداشته چرا سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باید به درخواست یک اتحادیه کوچک، حکم بر انحلال یک اتحادیه فعال بدهند.

وی با بیان اینکه هیچ دلیل منطقی بر انحلال این اتحادیه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: چرا باید زیر مجموعه اتحادیه ای باشیم که هم اکنون 50 میلیون تومان بدهی به اتاق اصناف دارند.

عشایری با بیان اینکه کمیسیون تشخیص و نظارت بر اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرده که بخشی از اتحادیه مصنوعات هنری باید زیر نظر اتحادیه چاپخانه داران افست و ملخی برود، اظهار کرد: چرا باید اتحادیه ای که 300 عضو فعال و ثبت شده در سایت اصناف کشور دارد منقطع شده و بخش بزرگی از آن نیز عضو یک اتحادیه با 79 عضو شود.

وی با بیان اینکه بهانه سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران استانی شدن چاپخانه داران افست و ملخی است، تصریح کرد: اتحادیه ای که نتوانسته 100 عضو در تمامی استان جذب کند چرا سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت استانی آن را داده است.

رئیس اتحادیه مصنوعات هنری ساری در ادامه یکی دیگر از دلایل سازمان صنعت، معدن و تجارت در انحلال فعالیت اتحادیه مصنوعات هنری را تداخل فعالیت این تشکل صنفی با اتحادیه چاپخانه داران افست و ملخی دانست و اظهار کرد: اگر تداخل ایجاد می شد چرا 5 سال پیش اقدام به جداسازی اتحادیه چاپخانه داران افست و ملخی از مصنوعات هنری کردید و با استانی کردن این اتحادیه بر تداوم این تداخل افزودید.

مجتبی کواکبیان دبیر اتاق اصناف ساری نیز در این زمینه با بیان اینکه بخش نامه ای از تهران به سایر استان های مبنی بر چابک سازی اتحادیه های صنفی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: این چابک سازی باید با ادغام اتحادیه ها و کوچک سازی صورت گیرد.

وی گفت: شاید اصل این کوچک سازی درست باشد اما مبنا و شرایط لازم برای تحقق درست و اصولی مهیا نشده است بنابراین اصناف در این زمینه آسیب می‌بینند.

وی با بیان اینکه تعریف اتحادیه صنفی کوچک در شهر ساری با جمعیت 500 هزار نفری عضویت حداقل 100 کاسب در یک تشکل صنفی است، تصریح کرد: اگر اتحادیه ای کمتر از 100 عضو داشته باشد به عنوان اتحادیه کوچک شناخته شده و باید ادغام شود.

دبیر اتاق اصناف ساری افزود: اگر در کوچک سازی اتحادیه، نسبت به نوع خدمات مشکلی وجود دارد به گونه ای که امکان تفکیک نیست نباید ادغام صورت گیرد.

دبیر اتاق اصناف ساری به انحلال اتحادیه مصنوعات هنری ساری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره و با غیرقانونی دانستن آن، خاطر نشان کرد: براساس قانون نظام صنفی، انحلال اتحادیه معنی ندارد و تنها می توان اتاق اصناف را منحل کرد اما این عمل صورت گرفت.

این فعال صنفی با بیان اینکه چاپخانه داران افست و ملخی، 5 سال پیش از اتحادیه مصنوعات هنری جدا شدند،اظهار کرد:سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در برخورد با دو اتحادیه چاپخانه داران و مصنوعات هنری برای برطرف کردن مسئله، رای به انحلال اتحادیه مصنوعات هنری داد.

وی افزود:آیا به این فکر شده است که انحلال اتحادیه با 31 نوع ارائه خدمت چه عواقبی دارد.

دبیر اتاق اصناف ساری با بیان اینکه نسبت به این حکم اعتراض شد تا رای منحل شود، اظهار کرد:اعتراض اتحادیه مصنوعات هنری به حق است و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت به جای مدیریت مسئه آن را پاک کردند، قانون ملاک است و باید به آن تمکین کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :