آخرین عناوین

جمعه 3 آذر 1396-13:5 کد خبر:47948

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران مطرح کرد:

نوسانات قیمت مرغ/ افزایش 25 درصدی خوراک طیور

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه در بحث تولید مرغ شاهد نوسانات قیمت هستیم، گفت: این موضوع موجب شده مرغداران متحمل ضرر و زیان شوند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قیمت مرغ همچنان در نوسان است و نوسانات قیمت این محصول به حدی است که حتی برای چند روز هم ثابت نبوده و همواره در حال تغییر است، این امر موجب شده تولیدکنندگان همواره نگران باشند.

ماه گذشته قیمت مرغ به حدی پایین آمد که تولیدکنندگان نتوانستند حتی هزینه تولید را به دست آورند درست است قیمت مرغ کمی افزایش یافته ولی مرغداران از ماه‌های گذشته جوجه را با قیمت بالایی خریداری کردند و بالا رفتن قیمت مرغ به ‌نفع آنان نبوده است.

همچنین موضوعی که تولیدکنندگان مرغ مازندران را بیش از گذشته نگران کرده افزایش قیمت نهاده‌ها بوده است در کنار افزایش قیمت جوجه این امر نیز به آنان اضافه کرده و مرغداران استان را نگران و نگران‌تر کرده است.

در شرایطی شاهد افزایش قیمت نهاده‌ها بودیم که قیمت ارز ثابت بوده در حال حاضر تولیدکنندگان نگران هستند با تغییر در نرخ ارز چه بلایی بر سر آنان می‌آید؛ چرا که تولید در حال حاضر سودی برای آنان به همراه ندارد و تنها باید هزینه کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران در این‌باره اظهار کرد:در حال حاضر قیمت مرغ ۴ هزار و ۹۰۰ تا ۵هزار تومان است که برابر با هزینه تمام شده بوده با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها سود چندانی برای تولیدکنندگان مرغ مازندران به همراه ندارد.

عطاءالله حسن‌زاده با بیان اینکه در بحث تولید مرغ شاهد نوسانات قیمت هستیم، اضافه کرد: این موضوع به حدی است که قیمت‌ها حتی برای چند روز هم ثابت نیست و این موضوع موجب شده مرغ‌داران متحمل ضرر و زیان شوند.

وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه نیز همچنان بالا بوده و حتی به ۲هزار و ۷۰۰ تا ۲هزار و ۸۰۰ تومان رسید، تصریح کرد: همچنین قیمت نهاده‌ها ازجمله ذرت ۲۰ درصد و سویا حدود ۲۵ درصد افزایش یافت؛ پیگیر هستیم بحث کنترل قیمت ازطریق اتحادیه‌ها باشد تا تنظیم بازار صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران بیان کرد: ازسوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده ارز هیچ‌گونه تغییری نداشته و مبادله‌ای بوده در چنین شرایطی باید مسئولان پیگیری کنند تا علوفه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد تا تنظیم بازار صورت گیرد.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان رعایت توصیه‌های بهداشتی و زیست‌محیطی را تولیدکنندگان در اولویت کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: توصیه ما این است با توجه به فصل سرما پیگیر بحث مراقبت‌های بهداشتی در واحدهای تولیدی باشند تا دچار چالش و بیماری و درگیری نشوند.

براساس این گزارش، هر بار تولیدکنندگان مرغ مازندران با چالش جدیدی مواجه می‌شود و سئوال آنان این است تا کی باید نگران باشند، آیا می‌توانند چشم انتظار و امیدوار باشند که روزی فرا رسد تا این مشکلات و نگرانی‌ها به پایان برسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :