آخرین عناوین

شنبه 4 آذر 1396-18:34 کد خبر:47974

مشروح جلسه 4 ساعته استاندار مازندران با خبرنگاران:

مازندران با سیاه‌نمایی‌ها ضربه می‌خورد/به‌دنبال تغییرات با هیاهو نیستم

استاندار مازندران با بیان اینکه نباید سیاه‌نمایی صورت بگیرد گفت: نظرات مخالف برایم مهم است تا عملکردها را بررسی کنم، باید برای کاهش مشکلات استان تلاش کنیم.


به گزارش خزرخبر، محمد اسلامی استاندار جدید مازندران در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و خبرنگاران مازندران، با تاکید بر اینکه کارآمدسازی نظام مدیریتی استان باید انجام شود زیرا مدیریت های محلی نفوذپذیر است، افزود: استان را نمی توان از اتاق فرمان های مختلف مدیریت کرد زیرا باید برنامه محور باشیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران ادامه داد: در انتصابات شایستگی و قابلیت ها را لحاظ می کنم که البته معنی این حرف ، تغییر اتوبوسی مدیران نیست.

اسلامی با بیان اینکه حجم کاری روی میزمان حجم سنگینی است که نباید برای انجام آنها وقت را هدر داد ، افزود : عملیاتی کردن برنامه ها با تفرقه انجام نمی شود .

استاندار مازندران در این نشست با اشاره به اینکه جایگاه رسانه رفیع است و اعتماد به اصحاب رسانه اعتماد به نظام را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: مردم نباید اخبار شهروند خبرنگار که به صورت غیرهدفمند به رسانه‌های خارجی می‌دهند اعتماد کرد.

* به دنبال مواخذه نیستم

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران مبتلا به مشکلاتی است که ریشه آن در استان است و متاثر از مشکلاتی پیرامون خودش است، گفت: هنر مدیریت است تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

وی با بیان اینکه به دنبال مواخذه و محاکمه کسی نیستم چرا که معتقدم با تفرقه و تشتت نمی‌شود به توسعه رسید، ادامه داد: من نمی‌خواهم خلق کنم بلکه  می‌خواهم دغدغه‌زدایی کنم تا بنیاد توسعه مازندران پایه‌ریزی شود و سهم مردم در آن دیده و منفعت ویژه‌خواری باید برداشته شود.

*برندسازی  محصولات کشاورزی

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برندسازی محصولات کشاورزی در مازندران باید صورت گیرد تا با استانداردسازی انتفاع آن در مازندران مشخص شود، گفت: تولیدات مازندران بیش از بازار سنتی است بیش از ۲.۵ میلیون تن محصول در مازندران تولید می‌شود که باید از این تولید برای رونق کسب و کار برنامه‌ریزی صورت گیرد.

*ادعا ندارم ناجی‌ام

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نباید سیاه‌نمایی صورت بگیرد و اگر صورت گیرد باید بپذیریم مازندران به لحاظ مختلف ضربه خواهد خورد، در پاسخ به اظهارنظری درباره اینکه گفته شد شما مدعی شدید که ناجی مازندران هستند، افزود: ادعا ندارم منجی مازندران هستم بنده این مسئله را نگفتم و اغراق نمی‌کنم

وی با اشاره به اینکه در بیان مسائل و دستورات هر دستور را یک بار می‌گویم نیاز به تاکید نمی‌بینم، خاطر نشان کرد: فرمانداری‌ها حق ندارند صبح تا بعد از ظهر جلسه بگذارند، ملاقات‌های عمومی نباید تشریفاتی باشد بلکه باید هدفمند و مشکلات مردم بررسی و رسیدگی شود.

*درخواست مردم نباید پاس‌کاری شود

اسلامی در ادامه با بیان اینکه درخواست مردم نباید پاس‌کاری شود، گفت: مردم از پارتی‌بازی خسته شده‌اند،مدیران باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه نباید فرصت را از دست داد، افزود: همیشه پول نبوده چه در زمان رکود و چه در زمان فعلی.

*مازندران گرایش شهرگرایی و محل‌گرایی وجود دارد

استاندار مازندران با بیان اینکه بحث مهم کارآمدسازی نظام مدیریتی کشور است، خاطر نشان کرد: از مرز تا سرپنجه دارای مشکلاتی هستیم، این روند در خود مازندران در برداشت از صحبت‌های شما اصحاب رسانه مشاهده کردم که در مازندران گرایش شهرگرایی و محل‌گرایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه نیازمند یک کار آمایشی هستیم،درباره برگزاری جلسات به صورت کلیشه‌ای، تصریح کرد: جلسات برگزار شده تاکنون کلیشه‌ای نبود و نقاط ضعف باید برطرف شود.

اسلامی با بیان اینکه نکته کلیدی برای پیشرفت مازندران این است که برنامه‌محور حرکت کنیم و در بستر زمان مشکلات را حل کنیم، افزود: مدیریت کارآمد در استان نیاز است و با مدیریت محلی نمی‌توان مشکلات را حل کرد و شایستگی مهم است.

*مازندران به آرامش سیاسی نیاز دارد

وی با بیان اینکه استفاده از بهترین ظرفیت و استعداد مهم است چون ما وقت و منابع نداریم، تاکید کرد: در مازندران به آرامش سیاسی نیاز داریم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه محور توسعه استان در همه سرفصل‌ها تعریف شده و دارای مصوبه است، گفت: با تفرقه و تشتت نمی‌شود به توسعه رسید، من نمی‌خواهم دغدغه خلق کنم بلکه می‌خواهم دغدغه‌زدایی کنم از بی‌عدالتی‌های که وجود داشت.

*بنیاد توسعه مازندران باید پایه‌ریزی شود

وی با اعلام اینکه با گروهی متشکل از نخبگان و همه ظرفیت‌ها اتاق فکر تشکیل می‌دهیم تا مدل رفتاری را ترسیم کنیم، افزود: آنچه در ذهن من است بنیاد توسعه مازندران باید پایه‌ریزی شود تا سهم مردم در آن دیده شود و منفعت ویژه‌خواری برداشته شود.

اسلامی با بیان اینکه محصولات مازندران با برداشته شدن تعرفه ترجیحی در بحث تجارت آسیب می‌بیند، خاطر نشان کرد:باید برندسازی صورت گیرد، رفع موانع کسب و کار در استان متعدد است که باید همگرایی مشکلات حل شود.

وی درباره وضعیت نابه‌سامان زباله در مازندران نیز ادامه داد: تفکیک زباله تر از خشک باید انجام شود و پاکسازی همگانی باید صورت گیرد.

*شیرابه در چشمه‌سارها و دریاها نفوذ کرده است

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه زباله چالش مهم است، اضافه کرد: شیرابه زباله در چشمه‌سارها و دریاها نفوذ کرده و باید در این زمینه کار صورت گیرد و به حل این مشکلات به عنوان اولویت مازندران تبدیل شود.

اسلامی با اشاره به اینکه سلامت اداری باید در استان مورد توجه قرار گیرد و من بسیاری از نامه‌های کمیسیون ماده 5 را امضا نکردم و حکم شهرداران جدید را به میثاق نامه ابلاغی منوط کردم، یادآور شد: در شوراها  تنش وجود دارد در عین حال که شوراها مهم‌ترین نهاد در بخش اجرایی کشور است و باید برای کارآمدی شورا برنامه‌ریزی صورت گیرد اما تنش در این بخش زیاد است.

*نظرات مخالف برایم مهم است

وی با بیان اینکه نظرات مخالف برایم مهم است و نباید فله‌ای و با گرایش خاص به افراد انتصابات صورت گیرد تا زمینه تنش در استان به ویژه در حوزه شهرداری صورت نگیرد، متذکر شد: توسعه شهرسازی در مازندران باید با توجه به بهم پیوستگی مازندران مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه با ریل، خودرو، هوا و جاده برای توسعه مازندران در بخش گردشگری باید برنامه‌ریزی شود، افزود: اقتصاد باید از این چهار ظرفیت استفاده کند، باید پایه هوایی ایجاد شود و هاپ پروازی در مازندران ایجاد کنیم.

*دیده‌بانی و پایش رسانه‌ای باید در استان صورت گیرد

وی با بیان اینکه دیده‌بانی و پایش رسانه‌ای باید در استان صورت گیرد، گفت: ایجاد اتاق فکر را دانشگاه مادر  مازندران در دستور کار داریم هر چند به دنبال هیاهو در این بخش نیستیم اما افراد گوناگون نظر می‌دهند و حکم اتاق فکر انشا شده است به دلایل مختلف هنوز ابلاغ نکردم و تا افراد صاحب نظر دعوت شده است.

*فعلا همه مدیران استانی در جایگاه خود خواهند ماند

استاندار مازندران با بیان اینکه نقش رسانه از نظر من دیده‌بانی است، گفت: از دستگاه‌های که از اصحاب رسانه به ناحق شکایت کند حمایت نخواهم کرد.

وی درباره تغییرات مدیریتی در مازندران متذکر شد: فعلا همه مدیران استانی در جایگاه خود خواهند ماند و ارزیابی مقدماتی از قبل صورت گرفته بود و بقیه در حال انجام است اما به‌دنبال تغییرات با هیاهو نیستم، مسؤولیت و مدیریت را نمی‌شود به صورت شرکت سهامی اداره کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه به‌دنبال بیان درست مسئله و شنیدن نقد هستیم و به این فکر نمی‌کنیم که حامی دولت و یا منتقد دولت است بلکه به‌دنبال شنیدن حرف درست هستیم، تاکید کرد: رسانه نماها باید رسانه‌های که رفتار حرفه‌ای دارند باید متفاوت باشند.

وی با اعلام اینکه نیروی انسانی در مازندران بسیار زیاد است، ادامه داد: با بانک‌ها گفتم مردم و کسانی که به شما اعتبارات خود را واگذار می‌کند، نذر ندارد،چرا نظارت صورت نمی‌گیرد، در کجای دنیا وام گرفته می‌شود بعد اعلام ورشکستگی می‌کنند.

اسلامی در این زمینه ادامه داد: باید برای اعلام ورشکستگی بررسی دقیق صورت گیرد و از بانک‌ها نباید توقع غیرعادی داشت منابع باید صرف کارهای شود که بازدهی دارند.

*رسانه سیاه‌نماکن و مجیزگویی نمی‌خواهیم

وی با اعلام اینکه با افرادی که موجب ناامیدی مردم شود برخورد خواهم کرد، گفت: درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی مازندران کمیته تشکیل تا به مشکلات آنها رسیدگی شود.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت افکار عمومی ضروری است، گفت: رسانه سیاه‌نماکن و مجیزگویی نمی‌خواهیم.

وی همچنین با بیان اینکه برای بحث مرکبات گروه پنج نفره تشکیل شد و نباید اجازه داد وضعیت مرکبات ما نابسامان شود و دور ریخته شود، تصریح کرد: با همه استانداران مکاتبه شد که مرکبات در اختیار سودجویان قرار نگیرد، باید مدیریت قیمت مرکبات صورت گیرد.

*الگوی توسعه مازندران نباید از ذوب آهن و پالایشگاه استفاده شود

استاندار مازندران با اشاره به اینکه وجود سرمایه‌گذار نماها ظرفیت صنعتی استان را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: در بحث الگوی توسعه مازندران نباید از ذوب آهن و پالایشگاه استفاده شود بلکه برای مازندران باید گردشگری اقتصادی دیده شود و گردشگری با محوریت تورگردانی شکل گیرید.

وی همچنین در زمینه سواحل گفت: سواحل باید آزاد شود و برای آزادسازی سواحل باید کار ساختاری صورت گیرد و فرمانداران برای آزادسازی حریم 60 متر سواحل باید اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :