آخرین عناوین

دوشنبه 6 آذر 1396-17:46 کد خبر:48004

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

فوت 30 نفر بر اثر مسموميت با گاز در سال گذشته

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت:در سال گذشته فوت بر اثر مسمومیت با گاز سیر صعودی داشت و 30 نفر فوت کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از میزان،عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: همزمان با سردتر شدن هوا و استفاده از وسايل گرمايشي با رشد آمار تلفات ناشي از مسموميت با گاز منوكسيد كربن نيز مواجه هستيم؛ بر اساس آمارهاي موجود اين رشد عمدتا در چهار ماه آخر سال اتفاق می افتد.

بر اساس آمار موجود در پزشکی قانونی استان، از 30 نفر فوت شده در سال گذشته 23 نفر از آنان در نيمه دوم سال جان باخته اند و بيشترين تلفات نيز در ماه آذر و بهمن ماه هر کدام با 7 فوتي به ثبت رسيده است.

عباسی افزود:رشد تلفات گازگرفتگی در نيمه دوم هر سال مطابق آمارهای اين سازمان در سال‌های ديگر نيز تكرار شده و در بسياري موارد ماه های دی ، بهمن و اسفند بيشترين تلفات را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد:به طور كلی بيش از 70 درصد تلفات گازگرفتگی در هر سال مربوط به نيمه دوم سال است و همين موضوع ضرورت توجه به نكات ايمنی در استفاده از وسايل گرمايشی را دو چندان می كند.

وی به هموطنان هشدار داد در بكارگيري و نصب سيستم های گرمایشی نهايت دقت و احتياط را داشته باشند و ضمن استفاده بهينه از وسايل گرمازا،‌ به توصيه هاي ايمني در خصوص سالم بودن و سوخت صحيح وسايل گرمايشي توجه كنند.

گفتنی است در شش ماه سالجاری (96) تعداد 5 نفر بر اثر مسمومیت با گازجان خود را از دست دادند که از این تعداد 4 مرد و 1 نفر زن هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :