آخرین عناوین

شنبه 11 آذر 1396-13:16 کد خبر:48088

مدیرکل هواشناسی مازندران مطرح کرد:

تهدید خطر خشک‌سالی با کاهش بارش‌‌ باران در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بارش‌ها کاهش یافته است و خطر خشک‌سالی استان مازندران را تهدید می‌کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از سفیر هراز، محمدرضا رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه باید به مردم مازندران بگوییم کشور از جنوب در حال خشک‌شدن است و تبخیر در کشور افزایش یافته است، اظهار داشت: بارش‌ها کاهش یافته است و خطر استان مازندران را نیز تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مقطع اخیر، عمده بارش‌ها در دریا انجام می‌شود و بارش‌ها، قدرتی برای رسیدن به کوه‌ها ندارد، افزود: با بارش باران در دریا، 13 درصد منابع آبی را می‌توان مدیریت کرد و مابقی منابع در دریا سرازیر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه ساخت‌و‌ساز بی‌رویه در ارتفاعات نگه‌ داشت آب، برای فصل زراعی را دچار مشکل می‌کند، تصریح کرد: از سوی دیگر استفاده از سم توسط کشاورزان باید براساس اطلاعات هواشناسی به صورت جهانی باشد اما این زمان در میان کشاورزان رعایت نمی‌شود، کشاورزان درباره زمان دقیق سمپاشی اطلاعات ندارد، از این رو شائبه افزایش سرطان نیز به گوش می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه نباید اجازه ساخت‌وساز در ارتفاعات داده شود در حالی که در زمین‌های زراعی اجازه ساخت بتن می‌دهیم، خاطرنشان کرد: زمین کشاورزی ارزشمند است و در دنیا زمین‌های کشاورزی دو طبقه می‌شوند تا بهره‌برداری بیشتر انجام شود اما در مناطق مازندران این موضوع دیده نمی‌شود.

رضوی با انتقاد از فضای‌مجازی در زمینه بیان اطلاعات هواشناسی، عنوان کرد: فضای‌مجازی یک وظیفه مخرب را بر عهده گرفته است، در روزهای اخیر شایعات به بخش کشاورزی ضربه می‌زند،شایعه هوای سرد موجب می‌شود بخش مرکبات دچار مشکل شود زیرا اکنون زمان مناسب برداشت پرتقال نیست.

وی در پایان با اشاره به نقش هواشناسی در جامعه، گفت: اگر اطلاعات به درستی استفاده شود هواشناسی تاثیرگذاری خوبی در کشور دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :