آخرین عناوین

شنبه 11 آذر 1396-14:13 کد خبر:48090

نائب رئیس کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور:

نحوه انتقال کارگران باغ به محیط کار غیر انسانی است

نائب رئیس کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور گفت: نحوه انتقال نامناسب این قشر نشانه سهل‌انگاری و سودجوئی بهره‌برداران است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،هادی ساداتی راجع به انتقال نامناسب کارگران باغ در محیط‌های کار اظهار کرد: کارگران باغ در استان مازندران به شدت مورد بی‌مهری قرار دارند.

وی تصریح کرد: وضعیت انتقال کارگران باغ به محیط‌های کار مناسب نیست و انتظار است که متولیان امر نسبت به رفع این دغدغه جامعه کارگری جامعه عمل بپوشانند.

نائب رئیس کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور با اعلام اینکه نحوه انتقال نامناسب این قشر نشانه سهل‌انگاری و سودجوئی بهره برداران است، گفت: کارگری که قبل از نماز صبح و در سرمای پشت وانت به محیط کار می‌رود در آینده دچار بیماری در بلند مدت می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از کارگران تحت پوشش بیمه‌ای نبوده و با توجه به اینکه تنها نان آور خانواده هستند پس از بیماری به شدت با تامین هزینه زندگی مواجه هستند.

ساداتی خاطرنشان کرد: نحوه انتقال کارگران باغ به محیط کاری انسانی نیست و باید به صورت جدی باید این موضوع در استان ساماندهی شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تنها پلیس راه متولی جلوگیری از تردد کارگران باغ در وانت نیسان است، بیان کرد: بیشتر تردد کارگران باغ در محیط‌های روستایی و دور از چشم پلیس انجام می‌شود.

نائب رئیس کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا این قشر متولی خاصی در استان ندارند، گفت:محرومیت این قشر بسیار جدی است و با توجه به فصلی بودن کار آنها تشکل خاصی برای پیگیری امور جاری خویش ندارند.

براساس این گزارش، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در مصاحبه‌ای از شیوه انتقال نامناسب کارگران باغ در استان به شدت انتقاد کرد و قول داد که مکاتبه‌ای با متولیان امر در استان مازندران داشته باشد.

فرمانده انتظامی مازندران از تمهیدات ویژه پلیس برای جلوگیری از تردد خودروهای که کارگران باغ را با وضعیت نامناسب انتقال می‌دهند خبر داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :