آخرین عناوین

شنبه 11 آذر 1396-16:14 کد خبر:48091

در نشست خبری مجمع نمایندگان مازندران مطرح شد:

طرح سؤال از وزیر کشور برای عدم ساماندهی زباله مازندران

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: طرح سؤال از وزیر کشور بابت عدم ساماندهی زباله مازندران در دستور کار قرار گرفت و همه نمایندگان مازندران پای این نامه را امضا کردند.


به گزارش خزرخبر، ولی‌الله نانواکناری در جمع خبرنگاران استان مازندران به مناسبت روز مجلس، اظهار داشت:این مجمع بر بومی بودن استاندار تاکید داشتند، ولی سیاست دولت بر این بود که استاندار غیر بومی در استان‌ها فعالیت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه افرادی که برای استاندار مازندران مطرح بودند، هم در سطح کشور و دیگر منسب‌های اداری مشغول به کار شوند، افزود:از ظرفیت نیروهای انسانی توانمند استان باید به صورت جدی استفاده شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اعلام اینکه ضعف مدیریت در سطح استان مطرح است، گفت: این موضوع توسط مجمع در حال پیگیری است.

این مسئول با اشاره اینکه از وزیر کشور سؤال می‌کنم که چرا نسبت به محیط زیست استان توجه نداشت، بیان کرد: همه نمایندگان مازندران پای این نامه را امضا کردند.

۳ منطقه آزاد روی میز است

نانوا کناری با بیان اینکه خواسته‌های نمایندگان نسبت به حوزه انتخابیه متفاوت است گفت: بحث منطقه آزاد در گرو مطالبات حوزه انتخابیه است و نمایندگان نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهد.

وی افزود: برای تحقق خواسته منطقه ازاد، جلساتی برگزار و قرار شد سه نقطه از استان به عنوان منطقه آزاد معرفی و پیگیری شود.

نماینده مردم بابلسر، فریدونکنار در مجلس درباره واردات برنج و مرکبات گفت: مجمع نمایندگان درصدد آن است تا جلوی توزیع و واردات برنج و مرکبات را بگیرد تا محصولات استان با سرعت در کشور توزیع شود.

نانواکناری با اشاره به اینکه برنج‌ها در انبار کشاورزان وجود دارد گفت: امیدواریم با تدابیر صورت گرفته، انبارها خالی و مشکلات کشاورزان حل شود.

وی با عنوان اینکه وضعیت محصول و تولیدات مازندران در حال حاضر مطلوب است گفت: صادرات مرکبات استان جزو برنامه‌ها است و رایزنی و استقبال خوبی با ارمنستان و آذربایجان برای صادرات مرکبات استان صورت گرفته است.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندارن با عنوان اینکه کشورهای حوزه خزر بازار خوبی برای صادرات و مرکبات محصولات استان است خواستار برنامه ریزی در این زمینه شود.

وی با بیان اینکه مازندران با داشتن مواهب طبیعی اما از امکانات لازم محروم است تصریح کرد: جایگاه مازندران وضعیت کنونی نیست از اینرو تغییر مدیریت و شایسته سالاری در مدیریت مورد تقاضا است.

تلاش برای صادرات مرکبات

براساس این گزارش، حسین نیازآذری گفت: در زمینه برنج و مرکبات مکاتباتی با مسئولان صورت گرفته و کارگروه شکل گرفته است.

نیازآذری به جلسه با استاندار مازندران اشاره و اضافه کرد: ظرفیت های خوبی برای توسعه مازندران و اقتصاد کشاورزی در استان طراحی شده است و وظیفه مدیران این است که نسبت تهیه برش استانی بر اساس اسناد بالادستی اقدام کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران تاکید کرد: مجمع نمایندگان پشتیبان دستگاه های اجرایی در سطح ملی است و آمادگی کامل برای تعامل با دستگاه ها داریم، همچنین از ابزار نظارتی برای استیفای مطالبات مردم استفاده خواهیم کرد.

دنبال ۳ امتیاز برای منطقه آزاد هستیم

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نیزدرباره منطقه آزاد گفت:هفت منطقه آزاد در لایحه دولت به مجلس معرفی شد که نام مازندران در آن وجود ندارد و نگاه نمایندگان این است که برای سه منطقه در استان امتیاز کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع منطقه آزاد در کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود گفت:هیچ اختلافی بین نمایندگان استان وجود ندارد.

۲۰ سال از منطقه آزاد عقب افتادیم

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نیز با بیان اینکه وفاق و همدلی بین نمایندگان استان وجود دارد گفت: منطقه آزاد حق مازندران است و ۲۰ سال از آن عقب افتادیم و باید حق خود را از دولت بگیریم.

وی افزود: باید از ظرفیت موجود استفاده کنیم و چند نقطه به عنوان منطقه آزاد درنظر گرفته شود و ظرفیت های بندر نوشهر که دارای یک قرن قدمت است نیز معرفی و شناسایی شود.

اختلاف نظری بین نمایندگان وجود ندارد

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار در مجلس نیز با عنوان اینکه اختلاف نگاه در منطقه آزاد وجود دارد گفت: بسیاری از مدیران اجرایی شهرستانی ضعیف هستند و هیچ اختلاف نظری بین همکاران مجمع نمایندگان وجود ندارد.

وی افزود: احداث خط لوله گاز به ارزش هزار میلیارد تومانی و رفع مشکلات نشان می دهد که تعامل بین نمایندگان استان وجود دارد.

مسیر ترسیم منطقه آزاد مشخص است

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز نمایندگان استان در عین تنوع سلایق در بسیاری از موارد بایکدیگر همسو هستند گفت: مسیر برای ترسیم منطقه آزاد مشخص شده است و در استان شایستگی ایجاد سه منطقه آزاد را داریم.

وی تاکید کرد: حق منطقه آزاد ۲۰ سال به ما داده نشده درحالی که در برخی استان ها، زمین خالی به عنوان منطقه آزاد معرفی شده است.

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان کلانشهر مطرح است گفت: باید مزیت های نسبی گردشگری، صنعت و کشاورزی را مناطق مختلف کشور توسعه دهیم.

یوسف نژاد افزود: مازندران به اندازه کافی تاوان تشتت و اختلاف را داده است و باید تنش ها و مشکلات را کنار گذاریم.

بیش از ۱۰ برابر بودجه ملی آوردیم

نماینده مردم آمل در مجلس گفت: نمایندگان استان بیش از ۱۰ برابر استان های دیگر بودجه ملی به استان آورده اند.

عزت الله یوسفیان ملاء درباره پروژه چهاربانده شدن محور هراز ادامه داد: این پروژه در دست اقدام و اجرا است و درصورت مساعد بودن شرایط جوی، این پروژه سال جاری به پایان می رسد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :