آخرین عناوین

پنجشنبه 16 آذر 1396-10:57 کد خبر:48180

این قصه سر دراز دارد:

بلبشوی به ‌اصطلاح قانونی با انتخاب دو شهردار در نشتارود

این روزها روند انتخاب شهردار نشتارود در سر خط نخست رسانه‌های مازندران قرار گرفته است و با این تفاسیر اکنون نشتارود دو شهردار منتخب دارد و باید دید این روند به کجا ختم می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، رئیس شورای اسلامی شهر نشتارود در حالی هم به خود به‌ عنوان شهردار رأی می‌دهد و هم به مهدی یاحقی که این اقدام وی بیشتر به چشم‌بندی و شعبده‌بازی شبیه است، این در حالیست که روند انتخاب شهردار نشتارود توسط شورای شهر خبرساز شده و در سر خط نخست رسانه‌های مازندران قرار گرفته است.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که:

شورای شهر نشتارود با ارزیابی رزومه کاندیداهای تصدی سمت شهردار، البته در پشت درهای بسته با این توجیه که نمی‌خواهند مانند شورای تنکابن به چالش کشیده شوند، سعی کردند تا به این وظیفه قانونی خویش جامه عمل بپوشانند.

اما هم آنان و هم برخی شهروندان و هم بعضی رسانه‌ها می‌دانستند که در پس این رفتار قانونی آنان فقط شویی تبلیغاتی بوده برای سرگرم کردن مردم، زیرا این 5 نفر از قبل به دو دسته سه و دونفری تقسیم‌شده و هرکدام ساز خود را می‌زدند.

این دودستگی همان‌طوری‌ که صاحب این قلم پیش‌بینی کرده بود، در ادامه راه نمودِ بیشتری پیداکرده و سرانجام به انتخاب مهدی یاحقی با 3 رأی موافق اعضای شورا ختم شد،صورت‌جلسه‌ای که بنا بر گفته فرهاد عسگری مدیرکل امور شهری استانداری مازندران وجاهت قانونی نداشته و باید حتماً 4 امضا داشته باشد.

بر این اساس اعضای شورای اسلامی نشتارود با حفظ دودستگی بار دیگر در 8 آذرماه کنار هم نشستند تا درباره 4 تن کاندیدای دیگر به نام‌های " جهاندار، سالاریان، توکلی و زرآبادی" تصمیم بگیرند، اما بازهم رئیس شورا به همراه دو عضو دیگر به‌یک‌باره و شاید با اختراع فرمولی جدید و ضرب و تقسیم! از دل این چهار نامبرده، صورت‌جلسه مهدی یاحقی را بیرون کشیده و با همان تعداد امضا تأیید کرده و به‌ جز جهاندار سه تن دیگر را هیچ می‌پندارند.

فارغ از تشنج‌ها و حاشیه‌هایی که این نشست به همراه داشته و نشان‌دهنده همراه نبودن اعضا باهم است، نکته مهم رأی رئیس شورای اسلامی نشتارود است که هم در یک صورت‌جلسه مجزا به خود به‌عنوان شهردار رأی می‌دهد و هم رأی خود به یاحقی را تأیید می‌کند! یعنی یک عضو با داشتن یک حق رأی، دو بار رأی می‌دهد!

اینکه در بطن شورای اسلامی نشتارود آن‌هم توسط رئیس آن، چنین پدیده نوظهوری جان می‌گیرد، به‌زعم نگارنده هم توهین به شعور کسانی است که رأی خویش را به وی امانت‌داده‌اند و هم توهین به شخصیت، تخصص و کرامت انسانی مهدی یاحقی سرپرست فعلی شهرداری نشتارود است،توهینی که باید مردم نشتارود خواهان عذرخواهی رئیس شورا باشند تا شاید دیگر تکرار نشود.

با این تفاسیر اکنون نشتارود دو شهردار منتخب دارد و باید دید این روند به کجا ختم می‌شود و آیا مدیران ارشد شهرستان تنکابن از باب کدخدا منشی و یا نظارتی و حراستی به این بازی خاتمه خواهند داد یا خیر ...؟!

تا چه پیش آید زین پس ...

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :