آخرین عناوین

پنجشنبه 19 تير 1393-13:27 کد خبر:485

بی توجهی سازمان صنایع و معاون مازندران به درخواست جهاد کشاورزی مازندران:

توزیع برنج‌های خارجی در سبدهای خانوار ادامه داد

مدیر جهادکشاورزی آمل، از ادامه ورورد برنج های خارجی و توزیع آن در سبدهای خانوار در قالب طرح ضیافت رمضان ابراز نگرانی و تاسف کرد.


به گزارش خزرخبر و  به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آمل، سید مرتضی امینی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان آمل اظهار کرد: با وجود آنکه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نامه‌ای از رئیس صنعت، معدن وتجارت مازندران تقاضا کرده بود از واردات و توزیع برنج خارجی در سبدغذایی خانوارها جلوگیری شود، متاسفانه این روند درماه مبارک رمضان تداوم داشت.

وی با بیان اینکه تا هفته آینده برداشت برنج از شالیزارهای مازندران آغاز و برنج داخلی وارد بازار می شود، افزود: ورود برنج های خارجی درفصل برداشت ضربه به تولید برنج داخلی است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه امسال شالیکاران این شهرستان در حدود ۳۸هزار هکتار شالیزار برنج کشت کردند، افزود: شهرستان آمل با تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج سفید به تنهائی برنج مورد نیاز حدود ۵ میلیون نفر را تامین می کند.

امینی، واردات برنج در زمان برداشت برنج داخلی را یکی از چالش های هر ساله و تمام نشدنی شالیکاران اعلام کرد و گفت: متاسفانه با وجود اعلام ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت برنج داخلی، ارقام خارجی برنج در سطح زیادی در مازندران که قطب تولید برنج کشور بوده، توزیع می شود.

وی ابراز امیدواری کرد:‌ باید سیاستی در استان اعمال تا ازورود برنج های خارجی جلوگیری شود تا شالیکاران استان با خاطری آسوده به فکر تولید این محصول استراتژیک و خودکفایی کشور باشند.

برداشت نخست برنج همه ساله از اواخر تیرماه و اوایل مردادماه در مازندران آغاز و همزمان در برخی مناطق این استان کشت دوم و پرورش راتون انجام می شود.

مازندران با دارابودن حدود ۲۲۰ هزار هکتار شالیزار سالانه بیش از ۹۵۰ هزار تن برنج سفید تولید و۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :