آخرین عناوین

دوشنبه 11 دی 1396-15:56 کد خبر:49610

برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره تحقیقاتی طبری

آئین تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره تحقیقاتی طبری با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از محققان و پژوهشگران دانشگاه‎هاي علوم پزشکي کلان منطقه ۱ کشور برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آئین تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره تحقیقاتی طبری با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از محققان و پژوهشگران دانشگاه‎های علوم پزشکی کلان منطقه ۱ کشور در سالن همایش مصباح مجتمع پیامبر اعظم(ص) ساری برگزار شد.

سیدعباس موسوی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم طی سخنانی  نقش پژوهش در یافتن فناوری نو و توسعه روش‎های علمی جهت پیشگیری و مدیریت بیماری‎ها  را حائز اهمیت خواند و افزود: اعضای هیأت علمی در آموزش، ارائه خدمات و نیز انجام پژوهش‎های مرتبط با سلامت نقش محوری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ارتقای سلامت جامعه  را از اصلی ترین وظایف وزارت بهداشت برشمرد و اظهار کرد: بهترین روش برای ارائه بهتر خدمات سلامت به مردم تصمیم گیري مبتني بر شواهد است، به همين دليل نيازمند انجام پژوهش هاي مناسب جهت رصد نتايج حاصله از اجراي برنامه سلامت و بهداشت  در سطح استان مازندران هستيم.

رييس دانشگاه علوم پزشکي مازندران در ادامه بر نقش ويژه شرکت‌هاي دانش‌بنيان در پژوهش‌هاي حوزه سلامت تاکيد کرد.

موسوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساختهای فناوری و  تحقیقاتی  بسيار ضروري است افزود: دانشگاه علوم پزشکي مازندران درحوزه آموزش پزشکي داراي ۱۰ دانشکده ، ۳۹۶ عضو هیأت علمی ، و به بیش از ۷ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی ، کارشناسی، کارشناسی ارشد ، MPH ،دکترای حرفه ای ،PHD ، دستیاری ، فلوشیپ و فوق تخصصی و در بخش تحقیق و پژوهش نیز  دارای ۵ مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتي، ۲۱ پژوهشکده و مرکز تحقيقاتي مي باشد.

مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دبیر ششمین جشنواره تحقیقاتی طبري اسامي برگزيدگان ششمين جشنواره تحقيقاتي طبري در بخش‎های بین‎دانشگاهی و درون‎دانشگاهی منطقه یک را اعلام کرد.

سعیدی درباره برگزیدگان این جشنواره در بخش‎ بین‎دانشگاهی اظهار کرد:زهرا کاشی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، ساسان عندلیب از دانشگاه گیلان و تینا حقانی فر از دانشگاه بابل در محور بالینی و حمید بدلي از مازندران، کريم الله حاجيان ازبابل و حسين ميلادي گرجي از سمنان  در محور پايه حائز رتبه برتر شدند.

وی افزود: در بخش درون‎دانشگاهی نیز حمید بدلی ، مهدی فخار ، عادله بهار ، مریم نباتی و فروزان الیاسی از دانشکده پزشکی ، زهره شاه حسيني از دانشکده  پرستاري ، احمدعلي عنايتي از دانشکده بهداشت ، فاطمه شکي از دانشکده داروسازي ، فرهاد ثبوتي از دانشکده دندانپزشکي ، حسن صياميان از دانشکده پيراپزشکي و سيف علي مهدوي از دانشكده  پيراپزشكي آمل از محققان برگزيده بخش درون‎دانشگاهی ششمین جشنواره تحقیقاتی طبری هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره دانشجویان برتر بخش درون‎دانشگاهی نیز بیان کرد: حامد جعفر پور ، افسانه واعظی ، مرضسه عزیزی و امیر شمشیریان از دانشجویان  دانشگاه علوم پزشکي مازندران حائز رتبه‎های برتر شدند.

همچنین حامد فتحی از مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  بعنوان کارشناس برگزیده ، مینا امینی  بعنوان رابط پژوهشي برگزيده و پارسا دانشور از شرکت ابتکار تجهيز طب يکتا بعنوان  شرکت برگزيده فناوري در  ششمين جشنواره تحقيقاتي طبري معرفي شدند.

سعیدی با اعلام این مطلب که شاخص تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی مازندران  در سال ۹۵ در سه پایگاه ISI ،pubmed  و  Scopus ۷۴۲ مقاله می باشد بیان کرد : تعداد مقالات منتشر شده در سال ۲۰۱۶ توسط محققین دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجلات Q۱ پایگهای اسکوپوس  ۱۱۱ مقاله و تعداد مقالات مشترک خارجی در این پایگاه ۸۵ مقاله است و از سال  ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۶ تعداد  مقالات منتشرشده در اسکوپوس ۲۳۱۶ مقاله و تعداد مقالات استناد شده در این پایگاه طی همین مدت۴۵۰۰ مقاله است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :