آخرین عناوین

پنجشنبه 14 دی 1396-10:2 کد خبر:49638

وعده‌های رنگی برای رونق گردشگری فریدونکنار/ آیا این بار وعده‌ها به سرانجام می‌رسد

سوالی که در زمینه جذب توریست در فریدونکنار مطرح می‌شود این است که، کدام فضای موجود در این شهرستان می‌تواند موضوعی برای جذاب مسافران و گردشگران باشد؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که با داشتن هشت کیلومتر ساحل بکر و ماسه‌ای به ‌دلیل قرار داشتن در موقعیت نزدیکی به پایتخت کشور و در مسیر راه مشهد مقدس همواره مود توجه مسافران و گردشگران فراوانی قرار می‌گیرد.

در این میان هر ساله با نزدیکی به فصل‌های مسافرخیز مسئولان فریدونکنار تمام تلاش خود را برای جذب و ماندگاری بیشتر توریست صرف می‌کنند و با در اختیار گرفتن تمامی امکانات به دنبال رسیدن به این هدف مهم هستند.

اما سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که اگر ساحل فریدونکنار را در مسیر جذب توریست نادیده بگیریم، کدام فضای موجود در این شهرستان می‌تواند موضوعی جذاب برای مسافران و گردشگران باشد.

همچنین حتی اگر هدف، مسافران و گردشگران نباشند آیا مردم فریدونکنار نیاز به یک فضای تفریحی و با نشاط در این شهرستان ندارند.

پارک بانوان و کودک در فریدونکنار راه‌اندازی می‌شود

حسین منفردی فرماندار فریدونکنار در این زمینه اظهار کرد: فضای با نشاط یکی از نیازهای اساسی هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور ایجاد یک فضای با نشاط در فریدونکنار پارک بانوان و کودک یکی از کارهایی است که در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با همکاری شهرداری فریدونکنار پارک کودک در این شهرستان دایر می‌شود و برای این امر مکان نیز شناسایی شده و امکانات جالبی فراوانی همچون کتابخانه نیز برای این فضای تفریحی در دستور کار قرار دارد.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه به دنبال افزایش شادابی و نشاط مردم در این شهرستان هستیم، خاطرنشان کرد: در فریدونکنار آب‌بندان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها برای ایجاد نشاط و شادابی بهره فراوانی برد.

وی با بیان اینکه در فریدونکنار آب‌بندان‌ها در حال ساماندهی هستند، اظهار کرد: راه‌اندازی ورزش‌های آبی و قایقرانی، پدالو، ایجاد آلاچیق و غیره در دستور کار قرار دارد.

تغییر کاربری آب‌بندان روستای بنه‌کنار فریدونکنار به گردشگری

منفردی با اشاره به اینکه به همین منظور تغییر کاربری آب‌بندان روستای بنه‌کنار فریدونکنار به گردشگری صورت گرفت، تصریح کرد: در آب‌بندان‌های فریدونکنار مکانی برای حضور پرندگان نیز تعبیه شده است تا مباحث مربوط به پرنده‌نگری نیز در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه برای فعال کردن آب‌بندان‌ها جلسه‌های متعددی برگزار شده است، اظهار کرد: برخی از آب‌بندان‌ها در گذشته فعال بودند و بار دیگر به منظور جذب گردشگر در دستور کار قرار گرفته و آموزش دهیاران به همین منظور صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اداره‌های فنی ‌وحرفه‌ای و گردشگری نیز در این زمینه برای آموزش بهتر ورود کرده‌اند، گفت: اردوی یک روزه برای دهیاران به منظور استفاده از تجربه‌های مناطق دیگر برپا شد.

منفردی با بیان اینکه استفاده از آب‌بندان‌ها در فریدونکنار به صورت چند منظوره است، اظهار کرد: پرورش ماهی یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که می‌تواند در کنار اشتغالزایی موجب افزایش درآمد در آن روستا نیز شود.

دوماچال فریدونکنار ثبت ملی می‌شود

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه توجه به آب‌بندان‌ها موجب درآمدزایی و رونق اقدامات عمرانی و فرهنگی در روستاها می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث مشکل صید و شکار پرندگان این روزها در فریدونکنار حواشی فراوانی ایجاد کرد، یکی از اهداف فعالیت آب‌بندان‌ها جایگزین صید و شکار غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه صیادان اگر منبع درآمد داشته باشند از روش‌هایی که به محیط‌ زیست آسیب می‌رساند جلوگیری می‌شود، گفت: از دوماچال در فریدونکنار حمایت می‌شود به گونه‌ای که ثبت ملی آن در دستور کار قرار دارد و این امر نیز برای جذب گردشگر تاثیر فراوانی دارد.

منفردی همچنین به کاشت نهال در فضای شهری و روستائی فریدونکنار به نام و یاد شهدا اشاره و اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا فضای سبز شمال در فریدونکنار دوباره احیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح جاده سلامت نیز در فریدونکنار در دستور کار قرار دارد، گفت: برای ایجاد «جاده سلامت» در کمیته اعتبارات سلامت فریدونکنار نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شد و شهرداری نیز از آن استقبال کرد.

ساخت نخستین کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان مازندران در فریدونکنار

حمید بخشی شهردار فریدونکنار اظهار کرد: زمینی در مقابل باغ پرندگان فریدونکنار با کاربری فضای سبز وجود دارد که باید یک محیط مرتبط با آن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه پارک کودکان و نوجوانان در فریدونکنار ساخته می‌شود، تصریح کرد: 6 هزار مترمربع برای پارک کودکان و نوجوانان فریدونکنار در این فضای سبز در نظر گرفته شده است و در آن فضا نخستین کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان استان مازندران ساخته می‌شود.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه طرح اولیه پارک کودکان و نوجوانان در هفته جاری به شهرداری ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: کار اجرایی این طرح اگر نیاز به بازنگری نداشته باشد در سال 97 صورت می‌شود.

بخشی با بیان اینکه تلاش می‌شود در دهه فجر امسال پارک کودکان فریدونکنار کلنگ‌زنی شود، گفت: به دنبال آن هستیم تا پارک تخصصی کودکان و نوجوانان در روز ملی کودک در سال 97 در فریدونکنار افتتاح شود.

شناسایی خط توسعه ساحل در دستور کار شهرداری فریدونکنار

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که پیگیری می‌شود توسعه ساحل است، تصریح کرد: هشت کیلومتر ساحل بکر در فریدونکنار وجود دارد.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه باید خط توسعه آب در ساحل فریدونکنار را شناسایی و نسبت به آن برنامه‌ریزی کرد، گفت: پس از شناسایی میزان توسعه ساحل، در صورت امکان با طراحی مناسب سرمایه‌گذار جذب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا از رودخانه مرکزی شهر فریدونکنار استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: در رودخانه مرکز شهر و حدفاصل پل مرکزی تا پل میلاد کارهای حاشیه‌های آن انجام شده است.

70 درصد کارهای زیرساختی پل مرکز شهر تا پل میلاد صورت گرفت

بخشی با بیان اینکه 70 درصد کارهای زیرساختی پل مرکز شهر تا پل میلاد صورت گرفت، گفت: کارهای زیرساختی فراوانی برای جذاب‌شدن رودخانه مرکزی همانند نورافشانی و مسافرپذیری نیاز است.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه مذاکرات با شرکت‌های فراوانی برای نورافشانی و فعالیت‌های دیگر صورت گرفته است، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا مسافر و مردم فریدونکنار بتوانند از کناره‌های رودخانه نهایت استفاده را ببرند.

رودخانه مرکز شهر جذابیتی برای مردم و مسافران ندارد

وی افزود: کنار رودخانه مرکزی شهر صندلی و سنگ‌فرش شده است اما هنوز جذابیت کافی را برای مردم و مسافران ندارند و اگر با هزینه مناسب این اتفاق شکل بگیرد یک فضای بانشاط ایجاد می‌شود.

فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که با وجود سابقه حدود 70 ساله شهر شدن، همچنان نتوانسته به نقطه آرمانی برسد و امیدواریم مسئولان این شهرستان در کنار ساحل، بتوانند فضای شاد و تفریحی مناسب‌تری را برای مردم فراهم کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :