آخرین عناوین

پنجشنبه 14 دی 1396-10:2 کد خبر:49639

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد:

لزوم جابجایی اهالی روستای درمعرض خطر سقوط سنگ منجیر

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به خرید زمین برای جابجایی ساکنان روستای منجیر که در معرض خطر سقوط سنگهای معلق قرار دارند گفت: اهالی باید همکاری داشته باشند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، محمدخانی نوذری مدیرکل بنیاد مسکن مازندران راه جلوگیری از تکرار حوادث این‌چنین برای روستای منجیر کجور را جابجایی مردم به مکانی امن دانست و آن را منوط به رغبت مردم برای جابجایی خواند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه کلیات طرح جابجایی روستا در سالهای گذشته مصوب شده است و این امر به سازمان حوادث و مدیریت بحران برمی‌گردد، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان دستگاه اجرایی در این خصوص همکاری لازم را خواهد داشت.

وی ادامه داد: زمین خریداری‌شده و مکان جدید آماده است و اهالی باید در این زمینه همکاری داشته باشند و از خود رغبتی برای این امر نشان دهند.

خانی از پرداخت کمک‌های بلاعوض خبر داد و گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد از محل کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی برای جابجایی این روستائیان همکاری لازم را داشته باشد.

وی بابیان اینکه آمار ساکنان روستای منجیر را از شورا و فرمانداری دریافت می‌کنیم، افزود: تأیید مقامات محلی را برای تعداد جابجایی‌ها ملاک عمل قرار می‌دهیم و با هماهنگی ستاد حوادث و فرمانداران این کار انجام خواهد شد.

خانی به میزان تسهیلات ارائه ‌شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن آمادگی دارد حدود ۲۰ میلیون تومان تسهیلات همراه با کمک‌های بلاعوض در اختیار ساکنان قرار دهد.

وی اظهار داشت: مکان جدید برای جابجایی شناسایی و خریداری‌شده و بنیاد مسکن زیرسازی و آماده‌سازی آن را انجام داده است و تفکیک زمین هم صورت گرفته و ساکنان روستا می‌توانند به این مکان مهاجرت کنند و ساختمان‌هایی امن بسازند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اما جابجایی ساکنان را منوط به رغبت آنان خواند و تصریح کرد: مردم باید کار جابجایی را شروع کنند و نسبت به این امر رغبت نشان دهند تا در واحدی امن و مکانی خوب مستقر شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :