آخرین عناوین

پنجشنبه 14 دی 1396-15:45 کد خبر:49644

کاهش محسوس تولید در واحد سیکل ترکیبی:

نیروگاه نکا 770 میلیون کیلووات ساعت انرژی به شبکه سراسری تزریق کرد

نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا باتوجه به افت تولید در واحد سیکل ترکیبی موفق به تولید حدود 770 میلیون کیلووات ساعت انرژی و تزریق آن به شبکه سراسری برق کشور شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از پیک نکا، بنابر اعلام مسئولان نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا، میزان انرژی تولیدی آذر‌ماه این واحد، 770 میلیون و 107 هزار کیلووات ساعت بوده که از این میزان تولید، 742 میلیون و 664 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده شده است.

بنابر اعلام گروه راندمان و برنامه‌ریزی معاونت مهندسی شرکت تولید برق نیروگاه نکا، 94.5 درصد از انرژی تولیدی این ماه در واحدهای بخاری و 5.5 درصد از انرژی نیز از واحدهای سیکل ترکیبی بدست آمده است.

همچنین طبق این گزارش در 9 ماه اول سال 96، حدود 77 درصد از انرژی تعهدی نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا بر اساس برنامه و قرارداد موجود محقق شده است.

این درحالی است که در ماه قبل یعنی آبان‌ماه امسال، بیش از 900 میلیون کیلووات ساعت انرژی در این واحد تولید شده بود و واحد سیکل ترکیبی نیز سهم 21 درصدی از این تولید برق را دارا بوده است.

اما طبق آمار ارائه شده واحدهای بخاری نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا درحالی به تنهایی بخش اعظم نزدیک به 95 درصد از برق تولید شده را در آذرماه تولید کرده‌اند اختلاف تولید انرژی با ماه گذشته را باید در کاهش تولید واحد سیکل ترکیبی جست‌وجو کرد.

براساس بررسی صورت گرفته سهم واحدهای بخار در ماه گذشته نیز نزدیک به 730 میلیون کیلووات ساعت بوده که این میزان در آذرماه نیز نزدیک به همین برآورد می شود و کاهش تولید کلی در اثر کاهش این واحد بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :