آخرین عناوین

پنجشنبه 26 بهمن 1396-19:48 کد خبر:50390

مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد:

موردی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در مازندران نداریم/نگران انتقال بیماری از استان‌های همسایه هستیم

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در حال حاضر یک مورد هم از شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان نداریم ولی نگرانی از بابت انتقال بیماری از استان‌های همجوار وجود دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،سیدحسین رضوانی درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان، اظهار داشت: در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم حتی یک مورد از شیوع این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی با اعلام اینکه نگران بیماری آنفلوانزای استان‌های همجوار هستیم، افزود: نمونه از این بیماری در استان گیلان مطرح است و از این بابت نگران هستیم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: این موارد در حال رصد و پیگیری قرار دارد و هشدارهای لازم داده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل مشاهده سویه جدید در گیلان، بنا داریم همه مسئولان را همراه کنیم که این درگیری به استان مازندران سرایت نشود.

رضوانی درباره اقدامات انجام شده برای کنترل طیوری که وارد استان مازندران می‌شوند، بیان کرد: مرغ‌های صنعتی گیلان وارد مازندران نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است طیور سنتی از استان‌های دیگر به ویژه گیلان وارد مازندران شود که با استاندار مکاتبه کردیم که با استاندار گیلان مکاتبه‌ای داشته باشند و با مدیرکل دامپزشکی گیلان مکاتبه داشتم که آنها کمک کنند که قرنطینه‌ای بین گیلان و مازندران تقویت شده و همکاری لازم در این زمینه انجام شود و جلوی ماشین‌های حمل غیر قانونی گرفته شود و اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران درباره بیماری‌های مشترک انسان و دام در استان ادامه داد: سال گذشته تب برفکی زحمت زیادی برای ما ایجاد نکرد، در حال حاضر در برخی استان‌ها این بیماری گزارش شده است و  در استان مازندران میدان عرضی فعال تب برفکی نداریم ولی به دلیل گلستان میدان عرضه دام بزرگ از استان سیستان بلوچستان و خراسان رضوی توزیع می‌شود ممکن است استان مازندران را درگیر کند.

رضوانی گفت: با همکاری نیروی انتظامی قرنطینه‌ها با همکاری نیروی انتظامی فعال‌تر شده است تا استان ما آلوده نشود در حال حاضر نگرانی وجود ندارد ولی ممکن است در ایام عید و بعد عید درگیری نسبت به این بیماری ایجاد شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :