آخرین عناوین

جمعه 27 بهمن 1396-19:8 کد خبر:50400

احوال ناخوش خبرنگاران تمامی ندارد:

صدور کارت برای خبرنگاران قول بر زمین‌ مانده ارشاد مازندران

در حالی که مدیران ارشاد مازندران قول صدور کارت برای خبرنگاران مازندران را داده اند اما با گذشته نزدیک به دو سال این امر هنوزمحقق نشده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، چند سالی است که بحث ساماندهی خبرنگاران مازندران مطرح می‌شود،یکی از شعارهای محور خانه مطبوعات بحث ساماندهی است، براساس آمارهای غیر رسمی در حال حاضر 700 خبرنگار در سطح استان فعالیت می‌کنند ولی در زمان پرداخت هدیه خبرنگاران به مناسبت‌های مختلف تعداد فعالان این عرصه حتی بیشتر هم می‌شود.

طرح ساماندهی خبرنگاران استان مازندران حداقل کاری بود که ارشاد مازندران با استفاده از ظرفیت خانه مطبوعات استان باید انجام می‌داد که در این سال‌ها انجام نشده است.

البته مشکلات حوزه رسانه در استان مازندرن بسیار زیاد است، شکایت متعدد از رسانه‌ها از دیگر مشکلاتی است که در سال جاری تعداد آنها اضافه شده است که پرداختن به این موضوع جای این گزارش نیست.

مهم‌ترین مبحث مورد بحث در این گزارش بحث قول‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حوزه رسانه است که صدور کارت برای خبرنگاران حداقل اقدامی بود که بر پایه قول مسئولان ارشاد داده شد و از سال 95 تاکنون این قول عملیاتی نشده است.

قولی که عباس زارع معاون مطبوعاتی ارشاد مازندران در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب داد و از زمان مطرح شدن این موضوع تاکنون حدود دو سال می‌گذرد.

در خبری که بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا مازندران در این ارتباط قرار دارد، عباس زارع بیان کرد: به منظور ساماندهی خبرنگاران به‌ زودی برای تمام خبرنگاران استان کارت خبرنگاری صادر می‌شود.

این قول که قبل از انتخابات به خبرنگاران داده شده بود، عنوان شده بود که با همکاری خانه مطبوعات و انجمن رسانه‌های مجازی به‌زودی سامانه‌ای راه‌اندازی و تا پیش از برگزاری انتخابات سال آینده، برای تمام خبرنگاران استان مازندران کارت خبرنگاری صادر می‌شود.

در حال حاضر انتخابات به اتمام رسید و حدود یک سال از زمان آن گذشته است و ارشاد و خانه مطبوعات مازندران هنوز در گام اولیه برای ساماندهی خبرنگاران استان مازندران هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :