آخرین عناوین

شنبه 5 اسفند 1396-9:26 کد خبر:50502

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد:

احداث ایستگاه جست‌وجو و کنترل دریایی در بندر فریدونکنار/ قرارداد، پاشنه آشیل بندر فریدونکنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از احداث ایستگاه جست‌ وجو و کنترل دریایی در بندر فریدونکنار خبر داد و گفت: پاشنه آشیل بندر فریدونکنار قرارداد شرکت‌ها است.


به گزارش خزرخبر و به نقل بلاغ، محمدتقی انزان‌پور در مراسم رونمایی از تندیس مرحوم محمد مجدآرا نماینده فقید شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار که در بندر فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: بندر فریدونکنار نخستین بندر در کشور بود که به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به مزیت‌های بندر فریدونکنار، خاطرنشان کرد: این بندر دارای مزیت‌های فراوانی مانند قرار داشتن در کنار جاده بین شهری است  و می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش به ‌سزایی داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران پاشنه آشیل مشکلات بندر فریدونکنار را قراردادهای موجود دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی بندر فریدونکنار موضوع قرارداد مابین دولت و شرکت‌های خصوصی فعال در این بندر است و تا این موضوع به صورت کلان برطرف نشود همیشه مشکل بندر پابرجا است.

این مسئول با تاکید بر اینکه حل مشکلات اساسی بندر فریدونکنار و نوشهر از ماموریت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی است، افزود: با مذاکراتی که با چهار شرکت فعال در بندر فریدونکنار انجام شد به‌زودی بسیاری از چالش‌های موجود برطرف می‌شود.

انزان‌پور یادآور شد: با پیگیری‌های نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی میدان رو به روی بندر با المانی از دریانوردی و همچنین فعال کردن 15 هکتار از اراضی برای بخش گردشگری در دستور کار قرار دارد که می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی موثر باشد.

وی اظهار کرد: بندر فریدونکنار با در اختیار داشتن 68 هکتار اراضی دارای ظرفیت زیادی برای سرمایه‌گذاری است و شرکت راهبران توانسته 31 هزار متر انبار سرپوشیده را در بندر احداث کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه دو اقدام اساسی از سوی سازمان بنادر در بندر فریدونکنار انجام می‌شود، گفت: راه‌اندازی ایستگاه جست‌وجو و نجات و همچنین احداث کنترل دریایی با توجه به قرار گرفتن فریدونکنار در مرکز مازندران از اقداماتی است که از سوی سازمان بنادر در بندر فریدونکنار انجام می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :