آخرین عناوین

يکشنبه 13 اسفند 1396-16:35 کد خبر:50631

رئیس اداره مهندسی سواحل سازمان بنادر خبر داد:

راه‌اندازی 3 ایستگاه پایش تراز دریایی در بنادر شمال کشور

رئیس اداره مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان 3 ایستگاه پایش تراز دریایی را در بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر راه‌اندازی کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمدحسین نعمتی بعد از ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از شبکه‌های ترازسنجی بنادر دریای خزر با اشاره به اهمیت پایش سراسری بنادر حوزه دریای خزر، اظهار داشت: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی سه ایستگاه پایش تراز دریایی را در بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: در این ایستگاه‌ها یک پایگاه داده به صورت آنلاین تعبیه شده است و اطلاعات ایستگاه‌ها را دریافت می‌کند و در اختیار همه دانش‌پژوهان قرار می‌دهد.

رئیس اداره مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تعیین تراز دقیق ایستگاه‌ها بسیار مهم بود، تصریح کرد: در هریک از بنادر شمال کشور پنج ایستگاه درجه یک تأسیس کردیم و این کار در راستای تعیین تراز دقیق بنادر و با همکاری سازمان بنادر انجام شده است.

این مسئول بیان کرد:‌ در هر 10 دقیقه تراز دریای خزر را با سه سنسور تغییرات دریای خزر را برداشت و پایش می‌کنیم و هر گونه بالا و پایین شدن آب دریا در فعالیت‌هایی که در سواحل دریای خزر در حال انجام است بر روی این شبکه‌ها تأثیر می‌گذارد.

نعمتی با بیان اینکه این ایستگاه‌ها با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا راه‌اندازی شد، اظهار کرد: برای نخستین‌بار از سه سنسور در آن استفاده شده است تا تمامی دیتاها را برداشت کند و اختلالی در ثبت کند و تغییراتی در ثبت دریای خزر اتفاق نیفتد.

وی یادآور شد: سعی کردیم این اطلاعات به ارگان‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد انتقال پیدا کند و شبکه‌ای منسجم از داده‌ها داشته باشیم.

رئیس اداره مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: این اطلاعات در زمینه ناوبری دریایی کاربردی بیشتری دارد ولی در مدیریت و مهندسی سواحل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نعمتی گفت: در آینده قصد داریم این شبکه را تکمیل کنیم و توسعه دهیم و در دیگر قسمت‌های سواحل دریایی خزر به نوعی گسترش پیدا کند و ایستگاه‌های جدیدی احداث شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :