آخرین عناوین

چهارشنبه 16 اسفند 1396-10:26 کد خبر:50695

5هزار جوان جویای کار در بلاتکلیفی کمبود منابع:

تعطیلی چراغ خاموش طرح کارورزی در مازندران

طرح کارورزی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری با هیاهوی بسیار زیادی در استان مازندران شروع شده بود به دلیل ضعف مشکلات و منابع مالی تعطیل شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، پس از انتخابات یکی از قول‌های جدی دولت به مردم ایجاد اشتغال بوده است، تامین سالانه 900 هزار شغل یکی از قول‌های معاون رئیس جمهور در ایام انتخابات بوده است.

مسئولان دولتی برای اینکه با هجمه قول‌های به زمین مانده مواجه نشوند، طرح کارورزی را در استان مازندران مانند دیگر استان‌های کشور مطرح کردند.

تبلیغات وسیع در سطح رسانه‌های استان توسط استاندار سابق و مدیران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده بود، به دلیل حجم بالای بیکاری در استان مازندران 8 هزار نفر ثبت‌نام کردند و این در حالی است که میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان حدود 5 هزار نفر بوده است.

داشتن شرط سنی 22 تا 33 یکی از آیتم‌های این طرح بوده است، بحث آموزش خاصی برای اجرای این طرح پیش‌بینی نشده بود، فرد جویایی کار برای ایجاد روزنه امید در زندگی‌اش در این طرح ثبت‌نام کرده و مانند سایر کارگران واحدهای تولیدی در محل کار حاضر شده و به اذعان متولیان امر در استان تحت آموزش قرار می‌گرفت.

دولت برای اجرای این طرح برای هر فردی که توسط واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند 300 هزار تومان ماهیانه دستمزد تعیین کرده و حق بیمه این 6 ماهه را هم پرداخت می‌کند.

با وجود نداشتن مزایا مناسب و عدم پیش‌بینی مباحث آموزشی 8 هزار جوان جویایی کار استان مازندران برای فرار از بیکاری موقت در این طرح ثبت‌نام کردند.

مدتی بود که از اجرای این طرح خبری نبود و حجمه بالای بیکاران استان مازندران عرصه را بر تبلیغات گسترده مسئولان استانی بسته بود.

این طرح بدون اطلاع‌رسانی تعطیل شده و با پیگیری و تلاش همه جانبه متولیان امر در استان تنها 300 نفر مشغول کار شدند.

دلیل عدم اجرای این طرح از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران کمبود منابع و اعتبار عنوان شده است و کامران اصغری گفت: که اجرای طرح دوباره از سرگرفته می‌شود.

سوال اینجاست که چرا منابع مالی اجرای این طرح که مورد انتقاد جریان کارگری و کارفرمایی استان مازندران بوده است از قبل تامین نشده و این گونه بیش از 5 هزار جوانان جویای کار باید بلاتکلیف باشند و بعد از حدود 6 ماه هم تکلیف جوانان به درستی روشن نباشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :