آخرین عناوین

يکشنبه 5 فروردين 1397-15:43 کد خبر:50942

استانداری که آستین های همت را بالا زده تا حضورش در مازندران خاص باشد:

قدم های بزرگ استاندار مازندران

روزی که دست در دست رحمانی فضلی وارد مازندران شد به هیچ وجه یک روز خاص برای مازندرانی ها نبود، اما در همان روزهای اولیه نشان داد که نسبت به مازندران غریبه نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، روزی که اسلامی دست در دست رحمانی فضلی وارد مازندران شد تا کلید استانداری مازندران را از ربیع فلاح تحویل بگیرد به هیچ وجه یک روز خاص برای مازندرانی ها نبود، چراکه آنها بین گزینه های متعددی که از میان خودشان برازنده این پست می دانستند ناگهان با آب پاکی دولت روی دستانشان از خیال در آمدند.

اسلامی با جدیت و صلابت در جلسه تودیع و معارفه حاضر شد و در همان روزهای اولیه نشان داد که نسبت به مازندران و چهره های سیاسی آن غریبه نیست.

عده ای می گفتند او اصفهانی است و مدیران اصفهانی بدون برنامه برای ساختن وارد کارهای بزرگ نمی شوند، اما این اولین بار نبود که مازندران صاحب استاندار اصفهانی میشود و همین کافی بود تا نگرانی قدیمی مازندرانی ها باز هم پدیدار شود، عملکرد مسئولین در قبال مازندران به گونه ای بوده که نا خودآگاه باورمان شده بنا به دلایلی مازندران پیشرفت چشمگیری نمی کند و همیشه نسبت به زمان حال عقب تر از دیگر استان ها حرکت می کند.

اما اسلامی آستین های همت را بالازد تا حضورش در مازندران حضوری خاص باشد، او حساسیت های غرب و شرق استان را به خوبی شناخت، سعی کرد تا راه حلی برای این موضوع پیدا کند،ضعف ها و پتانسیل های بلقوه مازندران را خوب شناسایی کرد این را از سخنرانی های او می توان فهمید.

در سخنرانی هایش به خوبی مشکلات مردم را بیان می کند و اعلام می کند برای حل این مشکل باید دست به کار شویم ، به طور مثال اسلامی در یکی از سخنرانی هایش از کارمندان ادارات خواست تا خوش برخوردی با مردم را در دستور کار قرار دهند و از اتلاف وقت و کار کردن با گوشی موبایل بپرهیزند، این یکی از مشکلات اصلی مردم است مخصوصا در مواجه با بانک های استان.

اسلامی روزی از ظرفیت مازندران در صنعت گردشگری می گوید و روزی ابراز نگرانی نسبت به وضعیت محیط زیست استان می کند، روزی میزبان مونسان است تا فکری به حال وضعیت فرهنگی و گردشگری مازندران بکند، روزی هم در کنار عیسی کلانتری دیده می شود تا شاید راه نجاتی برای محیط زیست استان پیدا شود.

اسلامی در چینش بازوان اجرایی خود مثل معاونینش کمی دچار مشکل شد، بسیاری منتظر بودند تا استاندار تغییر و تحولات ساختمان سفید استانداری را زودتر به پایان برساند و وارد گود شود.

اسلامی در ابتدا تنها به تغییر مدیرکل حوزه استاندار بسنده کرد، فشار بیرونی به استاندار در این رابطه چیزی بود که اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی تلویحا و با لبخندی تلخ آن را تایید نمود.

او خوب می داند که حرف درمانی راه نجات این استان نمی شود، از طرفی هم راهی جز اعلام نظرات و برنامه هایش ندارد،او سعی کرد با همان بازوان خسته قدیمی رو به جلو حرکت کند،رفته رفته تغییرات بیشتری نیز در استانداری به وجود آورد،از هر فرصتی برای اعلام راه های پیشرفت استان استفاده می کرد،عده ای از همین رو اسلامی را متهم به حرف درمانی کردند.

اما او تلاش می کند تا روزی خاص را برای مازندران رقم بزند، محمد اسلامی تلاش می کند تا لاک پشت پیشرفت مازندران کمی تند تر به حرکتش ادامه دهد، در این راه سعی کرد تا جایی که می تواند سرعت حرکت این لاک پشت خسته را افزایش دهد،قدم هایی برداشت اما آن نتیجه ای که باید هنوز به دست نیامده و شاید به صرف زمان بیشتری نیاز باشد.

اما او در همین گیرودار قدم بسیار بزرگی برداشت، اسلامی ناگهان پروژه گذر از البرز را کلید زد، او قصد کرده تا مترو تهران را به مازندران متصل کند،ابتدا این امر برای همه تنها یک شوخی بود، باورش برای مازندرانی ها که یک هزارم چنین اقدامی را در این استان ندیدند سخت و تعجب برانگیز بود.

شاید روز حضورش در مازندران روزی خاص نبود اما روزی که او در رامسر گفت در نظر داریم در بخش ریل مترو تهران را به مازندران وصل کنیم روزی خاص برای ما بود.

جلسات پی در پی استاندار به ما ثابت کرد که این تنها یک حرف نیست، اسلامی با شواری شهر تهران نشستی را برگزار کرد، جلسه ای را با راضیه لک معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی در این رابطه دایر کرد،او می خواهد یکی از طرح های راهبردی کشور را کلید بزند.

همه ما خوب می دانیم که اگر چنین طرحی عملی شود حرکت لاک پشتی مازندران به سمت پیشرفت شاید به تندی پلنگ نشود اما قطعا پیشرفت قابل ملاحظه ای را شاهد خواهیم بود.

چیزی که پیداست در حال حاضر استاندار با جدیت این موضوع را دنبال می کند، شاید او به تنهایی نتواند این مقوله را به سرانجام برساند، امیدوارم مسئولین مربوطه و مجمع نمایندگان مازندران به کمک اسلامی بشتابند تا شروع کننده پروژه ای بزرگ در استانی شویم که مردمانش لیاقت بیش از اینها را دارند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :