آخرین عناوین

سه شنبه 7 فروردين 1397-11:43 کد خبر:50970

تداوم سیاسی‌کاری در انتخاب مدیران آموزش و پرورش:

پاشنه در تغییرات آموزش و پرورش به نفع آموزش نچرخید

در حالی امروز مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران معرفی می‌شود که دارای سابقه فعالیت آموزشی نبوده و اداره‌ کل در حوزه مالی هم با چالش‌های جدی مواجه است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، خبر تغییر مدیرکل آموزش و پرورش مازندران چندان غیر منتظره نبود ولی سپردن امور آموزشی استان مازندران به دست فردی که سابقه آموزشی در این حوزه نداشت تا حدودی بحث برانگیز بود.

بحث برانگیزتر اینکه این تغییر مدیریتی با وجود اعلام زمان رسمی برگزاری مراسم معارفه تغییر کرد و حداقل توقف کوتاه مدت در این زمان نوید اقدامات اثرگذار را می‌داد، اما ظاهرا اینگونه نشد و سکان اداره‌ کل آموزش و پرورش مازندران پس از چند سال سیاسی کاری قرار است در اختیار فردی قرار گیرد که تنها سابقه فعالیت در امور مالی این سازمان را دارد و لاغیر.

آموزش و پرورش مازندران چندین سال است که با انتصاب‌های بحث برانگیز فرد سیاسی و این مدت هم با انتصاب فردی فاقد سابقه آموزشی دچار چالش‌های جدی است.

پایین بودن کیفیت آموزشی، پررنگ شدن مباحث سیاسی در این مجموعه، عدم پیگیری برای مطالبات کارکنان، نرسیدن مازندران به جایگاه واقعی خود در حوزه آموزشی، مشکلات ساختاری جدی در مباحث عمرانی این مجموعه عملا اثرگذاری را در این سیستم پویا گرفته است.

در حوزه سیاسی کاری همین بحث که مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران در ایام انتخابات به تنهایی به لیدر انتخاباتی تبدیل شده بود و حتی پس از آن توجه به مسائل سیاسی در این سازمان در ارجحیت قرار داشت، باید به سابقه مدیریت سابق مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بحث انتصاب‌های سیاسی را هم اضافه کرد و به نظر می‌رسد با این همه حجم نارضایتی در حوزه آموزشی و کارنامه ضعیف در این بخش قرار نیست اوضاع به سامان برسد و انتصاب فردی فاقد سابقه آموزشی نشان داد که متولیان آموزشی در کشور چندان دغدغه توسعه فعالیت‌های زیربنایی در این مجموعه ندارند.

مسائل سیاسی به حدی در این مجموعه پررنگ بوده است که مسئول این سازمان وقت نکرد 11 ماه نسبت به پرداخت بدهی حقوقی کارکنان اقدام کند.

عسکری نیکزاد در حالی قرار است که امروز به عنوان سرپرست اداره‌ کل آموزش و پرورش مازندران منصوب شود که در چند روز گذشته مجموعه تحت امرش در پرداخت هزینه تلفن عاجز بوده و یک روز کاری تلفن اداره کل آموزش و پرورش مازندران قطع بوده است، البته فشارهای سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با مسدودسازی حساب‌های این مجموعه هم از مشکلاتی مالی است که عسکری نیکزاد آن را مدیریت می‌کرد.

عبدالله رضیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران هم قول داده بود که از نفوذ افراد برای انتخاب مدیران جلوگیری می‌کند، توقف کوتاه مدت در مراسم معارفه تا حدودی این امید را زنده می‌کرد که شاید قرار است شایسته ‌سالاری در این مجموعه انجام شود، اما اصرار بر فعالیت عسکری نیکزاد به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش خط بطلانی بر همه پیش‌بینی‌های دلسوزان آموزش و پرورش مازندران کشیده است و قرار نیست پاشنه تغییرات به نفع حوزه آموزش بچرخد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :