آخرین عناوین

سه شنبه 7 فروردين 1397-12:44 کد خبر:50974

در نخستین روزهای سال ۹۷ در بندرامیرآباد رقم خورد:

انعقاد نخستین قرارداد بخش خصوصی سال ۹۷ در بنادرکشور

احداث کارخانه تولید آرد ، بلغور و کنجاله ذرت باسرمایه گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ، به زودی آغاز خواهد شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در آیین امضای قرارداد احداث کارخانه تولید آرد ، بلغور و کنجاله ذرت  گفت: این قرارداد پیرو امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری سال گذشته فیما بین بندرامیرآباد و شرکت آرین پروتئین سویا در روز ملی حمل و نقل  در راستای جذب سرمایه گذاری ، افزایش مشارکت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد منعقد شد.

رضوانی با اشاره به اینکه قرارداد احداث کارخانه تولید آرد ، بلغور و کنجاله ذرت به عنوان اولین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادرکشور در سال ۹۷ می باشد افزود این کارخانه با سرمایه گذاری تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال در ۱۵ هزار مترمربع و با اشتغالزایی بیش از ۴۰ نفر در اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد احداث می شود.

وی افزایش ترافیک دریایی و بالا رفتن حجم تخلیه و بارگیری را یکی از اهداف سرمایه گذاری در بندر امیرآباد دانست و اظهار داشت این قرارداد به صورت اجاره بلندمدت ۲۰ ساله می باشد که طی مدت  یک سال با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن آرد ، بلغور و کنجاله ذرت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیربندرامیرآباد در پایان  به شعار " حمایت از کالای ایرانی " که  مقام معظم رهبری در سال ۹۷ نامگذاری کردند ، اشاره و بر تحقق این امر با تکیه بر اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی  و پویایی اقتصاد منطقه ، افزایش کیفیت محصولات توسط تولیدکنندگان و حمایت دست اندرکاران از تولیدکنندگان داخلی تأکید کرد.                     

گفتنی است مواد اولیه این  کارخانه از کشورهای حاشیه دریای خزر و از طریق حمل ونقل دریایی تأمین می گردد و بخشی از محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای حوزه  CIS، عراق و افغانستان صادر خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :