آخرین عناوین

چهارشنبه 15 فروردين 1397-9:52 کد خبر:52083

رئیس کل دادگستری مازندران هشدار داد:

ممنوعیت برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برداشت شن و ماسه از بستر حریم رودخانه در ایام طرح تکثیر ماهی‌ها ممنوع است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در بازدید از طرح تکثیر ماهی‌های استخوانی اظهار داشت: دستگاه قضایی تمامی تلاش خود را برای کمک به توسعه پایدار تکثیر، صید و صیادی و برخورد با صیادان غیرمجاز آبزیان در رودخانه‌های استان به‌عمل خواهد آورد.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان همانند گذشته همیشه در این امر پیش قدم بوده و با جدیت از این طرح حمایت می‌کند؛ چرا که این طرح‌ها و فعالیت‌ها به صلاح جامعه وعموم مردم است.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: طرح تکثیر ماهی‌ها به‌صورت طبیعی یکی از طرح‌های بسیار خوب اداره کل شیلات استان بوده که نیازمند همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط استان است.

این مسئول ادامه داد:مردم نقش مهم و میدانی در این موضوع می‌توانند داشته باشند،چرا که با حضور مردم می‌توان جلوی بیشترین تخلف را در این امر گرفت و این موضوع باید به‌ عنوان یک فرهنگ در بین مردم و صیادان انجام بپذیرد.

تقوی‌فرد بیان کرد:هر چقدر هم مسئولان دستگاه‌های ذیربط در صیانت از این سرمایه ملی به‌ درستی مأموریت‌شان را انجام دهند، بدون مشارکت و پشتوانه مردمی چنین حمایت‌هایی بی‌فایده است.

وی خاطرنشان کرد:صیانت از انفال عمومی مانند رودخانه‌ها، دریا و دیگرعرصه‌های ملی در این استان باید با فرهنگ‌سازی به یک باور عمومی تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:در این مورد دستگاه قضایی استان حمایت ویژه‌ای از این طرح به‌عنوان یک سرمایه ملی و بیت‌المال داشته و همچنین نیز دستورات لازم را به دادستان‌های استان ابلاغ کرده تا با کسانی که با برداشت شن و ماسه ازحریم رودخانه باعث از بین بردن این سرمایه ملی می‌شوند به شدت برخورد قانونی شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :