آخرین عناوین

پنجشنبه 16 فروردين 1397-9:46 کد خبر:52097

با دستور دادستانی صورت گرفت:

کشتارگاه دام چالوس پلمپ شد/ برخورد قانونی با واحدهای کشتارگاهی متخلف/تصاویر

کشتارگاه دام چالوس که خونابه کشتار دام را به رودخانه رها می‌کرد، با دستور دادستان مرکز مازندران پلمپ شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس ، خبرگزاری فارس مازندران در 10 فروردین‌ماه امسال ویدیویی را با عنوان رهاسازی خونابه کشتارگاه چالوس به رودخانه منتشر کرد که در این ویدیو آب رودخانه به دلیل رهاسازی خونابه به رنگ قرمز تیره در آمده بود که سیدیونس حسینی‌عالمی دادستان مرکز استان در این زمینه واکنش نشان داد وعنوان کرد کشتارگاه چالوس پایان تعطیلات نوروز پلمپ خواهد شد.

روز گذشته براساس هماهنگی بین شهرداری و دادستانی، این کشتارگاه بسته و تا اطلاع ثانوی عملیات ذبح و کشتار انواع دام‌های سبک و سنگین در این کشتارگاه صورت نمی‌گیرد.

این کشتارگاه به ‌علت عدم رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی قبلاً توسط اداره دامپزشکی پلمپ شده اما با اعتراض قصابان و تعهد برای رفع مشکل فاضلاب و خونابه از سوی مسئولان کشتارگاه با حکم دادستانی بازگشایی شده بود که ظاهرا با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، نمایندگان شبکه بهداشت، نماینده شهرداری و مأمور حفاظت محیط زیست پلمپ شده است.

* شهرداری چالوس آماده همکاری برای رفع معضلات شهری است

جعفر ردایی شهردار چالوس نیز در این مورد گفت: شهرداری چالوس برای پیشرفت شهر با تمام توان تلاش کرده و برای سلامت شهروندان با کسی معامله نمی‌کند و حاضر است برای رفع معضلات شهری با همه ارگان‌ها از طریق قانونی همکاری ویژه کند.

وی نصب دستگاه پیش سردکن گوشت تازه برای جلوگیری از بدبو و فاسد شدن و حفظ تازگی وشادابی رنگ آن، آسفالت محوطه کشتارگاه، تعمیرات و بازسازی ساختمان کشتارگاه و اصطبل، نصب دستگاه بی‌هوازی برای تصفیه فاضلاب و پس آب آلوده خونین، تغییر زمان کشتار دام‌ها از صبح به بعد از ظهر را از اقدامات صورت گرفته بر حل مشکلات این کشتارگاه عنوان کرد.

شهردار چالوس با تأکید بر رفع مشکلات شهر وندان در زمینه تأمین گوشت تازه و کشتار روز تصریح کرد:با تشکیل جلسه مشترک با اعضای اتحادیه و نمایندگان قصابان و با تصمیمات و تمهیدات لازم، نسبت به رفع این مشکل اقدامات درستی صورت خواهد گرفت.

* تاکید بر حل مشکلات مردمی

دادستان مرکز مازندران گفت: اگر چنین مواردی در سطح مازندران باشد همانند کشتارگاه چالوس عمل خواهد شد.

سیدیونس حسینی‌عالمی تصریح کرد: در حال انجام مکاتبه با همکاران سطح شهرستان‌های مازندران هستیم که اگر موارد مشابهی وجود دارد برخورد قانونی صورت گیرد چرا که وظیفه قانونی دادستانی جلوگیری از چنین موضوعاتی است اما مسئولان اجرایی و شهرستانی وظیفه دارند برای حل مشکل پیگیری کنند تا مشکل برطرف شود.

وی درباره باز شدن زمان این پلمپ نیز خاطرنشان کرد: طبیعی است در صورتی که مشکل برطرف نشود اجازه فعالیت نخواهیم داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :