آخرین عناوین

سه شنبه 24 تير 1393-15:8 کد خبر:535

انتقاد عضو شورای اسلامی استان مازندران از پروژه 15 ساله استان:

تصادفات مکرر و مرگبار در جاده ترانزیت به علت نبود اعتبار؟!؟

عضو شورای اسلامی استان مازندران گفت: تصادفات مکرر منجر به مرگ در جاده ترانزیت فیروزکوه به سوادکوه رخ می‌دهد و مسئولان امر در خواب غفلت به ‌سر می‌برند.


به گزارش خزرخبر،نرگس کمالی در گفت‌وگو با فارس ، با اعلام اینکه محور فیروزکوه به سوادکوه به عنوان جاده ترانریت از پایتخت به مازندران تلقی می‌شود، اظهار داشت: بیش از 15 سال است بحث چهار بانده شدن جاده فیروزکوه به سوادکوه مطرح است، اما عملیاتی نشد.

وی با اشاره به اینکه روزانه شاهد تصادفات مکرر در محور ترانزیتی تهران به مازندران هستیم، افزود: تصادفات در این محور مرگبار است.

عضو شورای اسلامی استان مازندران تصریح کرد: مشکلات و مرگبار بودن این جاده به سمع و نظر مسئولان امر رسیده است اما اقدام کارسازی صورت نگرفت.

کمالی ادامه داد: مازندران استانی گردشگرپذیر است و با توجه به موقعیت مرگبار بودن جاده فیروزکوه به سوادکوه مسئولان در خواب غفلت به ‌سر می‌برند.

عضو شورای شهر زیراب سوادکوه با بیان اینکه جاده ترانزیتی از مرکز شهر زیراب می‌گذرد، خاطرنشان کرد: هر هفته در این محور چندین تصادف منجر به مرگ روی می‌دهد.

نماینده شورای عالی استان‌ها در کمیسیون فرهنگی مجلس پروژه چهار بانده شدن فیروزکوه به سوادکوه را از سری پروژه‌های مهر ماندگار معرفی کرد و گفت: مقرر شد پروژه فوق تا پایان سال 92 به بهره‌برداری برسد.

کمالی پروژه چهار بانده شدن محور فیروزکوه به سوادکوه را بعد از 15 سال بلاتکلیف دانست و اضافه کرد: مسئولان امر می‌گویند اعتباری برای بازگشایی، تملک و تکمیل این پروژه نداریم.

وی با اعلام اینکه طبق برآورد انجام شده، تملک و بازگشایی محور فیروزکوه به سوادکوه بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است، خاطرنشان کرد: تا چه زمانی باید منتظر تامین اعتبار برای تملک و بازگشایی این جاده باشیم در حالی که تصادفات هر هفته‌ای این محور سبب مرگ و میر عزیزان ما می‌شود.

عضو شورای شهر سوادکوه افزود: امروز تصادف دو خودور تریلی و خاور در منطقه سرخکلا زیرآب روی داد که راننده، خاور را به چند تکه تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه شاهدان این صحنه تصادف از وحشت از حال رفتند، افزود: حاشیه این جاده نانوایی و مراکز خدماتی دارد که فضا را برای مردم ناامن کرده است.

کمالی خاطرنشان کرد: اگر جاده فیروزکوه به سوادکوه بازگشایی و چهار بانده می‌شد فضا برای فرار خودروی تریلی فراهم بود.

عضو شورای اسلامی استان مازندران با بیان اینکه اگر دیه جان باختگان ناشی از تصادفات را وزارت راه پرداخت می‌کرد چندین برابر بیش از بازگشایی جاده بود، اذعان داشت: تا زمانی‌که هزینه تامین تملک و بازگشایی پروژه چهار بانده شدن محور فیروزکوه به سوادکوه فراهم نشود روزانه شاهد مرگ و میر عزیزانمان هستیم و این در حالی است که مسئولان در سکوت به‌سر می‌برند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :