آخرین عناوین

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397-12:10 کد خبر:53569

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر خبر داد:

قطع درختان به قصد انتقام‌جویی

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر درباره قطع درختان جوان در شهر خلیل‌شهر گفت: این اقدام در پی انتقام‌جویی از حافظان منابع طبیعی صورت گرفت و عاملان آن نیز شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در پی انتشار خبری مبنی بر «قطع بی‌رحمانه 40 اصله درخت در جنگل خلیل‌شهر بهشهر»، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر اظهار داشت: روز هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی قرق‌بانان و مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و با دستور قضایی یک واحد کوره تولید ذغال غیرمجاز در منطقه «لیلم» در جنگل خلیل‌شهر و در حوزه منابع طبیعی تخریب شد.

وی افزود: همچنین متخلفان که دو برادر بودند تعدادی دام را جمع‌آوری و در اراضی تحت حفاظت منابع طبیعی تعلیف می‌دادند و در نظر داشتند مکانی را برای نگهداری دام در اراضی منابع طبیعی ایجاد کنند که با هوشیاری قرق‌بانان و اقدام قضایی از این کار جلوگیری به‌عمل آمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر بیان کرد: متخلفان در پی انتقام‌جویی از مأموران و حافظان منابع طبیعی برآمدند و بین ساعت 4 تا 5 صبح امروز بی‌رحمانه درختان جوان به تعداد 33 اصله از نوع ممرز، شیردار و افرا به قطر 10 تا 12 سانتی‌متر که همه دست‌کاشت بودند را قطع کردند.

این مسئول ادامه داد: با هوشیاری نیروهای حفاظتی و در همان ساعات وقوع جرم، دو متخلف که اهل و ساکن خلیل‌شهر هستند دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند که به ‌طور قطع با آنها به‌شدت برخورد می‌شود.

باقری با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم اراضی و منابع طبیعی دستخوش سودجویی قرار بگیرند، تصریح کرد: تعلیف دام در محدوده حفاظت‌شده منابع طبیعی جرم تلقی می‌شود، باید از درختان به‌ ویژه درختان جوان حفاظت کنیم زیرا حیات و طراوت انسان‌ها و سایر موجودات در گرو وجود این نعمت‌های خدادادی است که به‌عنوان امانت به‌دست ما سپرده شده‌اند.

وی بیان کرد: نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی به اندازه کافی در منطقه جنگلی خلیل‌شهر و سایر مناطق تحت حفاظت حضور دارند، ضمن اینکه با اجرای طرح تنفس جنگل‌ها، همه نیروهایی که در بهره‌برداری و جنگل‌کاری بودند به بخش حفاظت اضافه شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر در پایان با تأکید بر اینکه این اداره در چارچوب وظایف خود با هرگونه اقدام مغایر با قانون برخورد می‌کند، گفت: منابع طبیعی هیچ تعارفی با متخلفان ندارد و در برابر اقدامات سودجویانه یا تلافی‌جویانه آنها نیز هیچ اغماضی صورت نمی‌گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :