آخرین عناوین

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397-13:19 کد خبر:53571

حضور معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش سفیران سلامت

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش سفیران سلامت دانش آموزی گفت:اگر آموزش های لازم در ابعاد مختلف در مدارس انجام شود در آینده شاهد افراد مبتکر و خلاق خواهيم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن، آهنگر معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همایش سفیران سلامت دانش آموزی که به مناسبت هفته سلامت در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه سلامت دارای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است، اظهارکرد: براي داشتن جامعه اي سالم بايد به همه ابعاد سلامت توجه ويژه اي شود.

وی سلامتی و امنیت را جزو نعمت های بزرگ خداوند برشمرد و افزود: بسیاری از افرادی به دلیل بی توجهی به سلامتي خود امروز دچار بيماري هاي مختلف شده اند که علاوه بر نداشتن جسمي سالم از نظر اقتصادي نيز با مشکل مواجه شدند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برای فرهنگسازی باید از کودکی برنامه ریزی کرد، گفت: اگر آموزش های لازم در ابعاد مختلف در مدارس انجام شود در آینده شاهد افراد توانمند، مبتکر و خلاق و در نتيجه داشتن جامعه اي پويا و توانمند خواهيم بود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ درصد دانش آموزان عضو سفیران سلامت دانش آموزی هستند، بیان کرد: سفیران سلامت دانش آموزی باید به همه ابعاد سلامت توجه کنند و با برنامه ریزي مناسب مشارکت را در بين دانش آموزان افزايش دهند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر خود مراقبتی، گفت: در بررسی های انجام شده در سال ۲۰۱۳ خودمراقبتی ۷ درصد از هزینه های مالی خانوار را کاهش می دهد.

آهنگر بر فعالیت های ورزشی تاکید کرد و افزود:در مدارس باید زمانی برای ورزش تعیین شود و به دلایل مختلف اين ساعت حذف نشود.

وی به افزایش تعداد سفیران سلامت دانش آموزی اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۵ بیش از ۱۳۰۰۰ سفیر سلامت دانش آموزی در مدارس جذب شدند که این رقم در سال گذشته به بیش از ۵۹ هزار نفر رسیده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :