آخرین عناوین

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397-20:9 کد خبر:53582

شهردار ساری اعلام کرد:

شهردار ساری؛علی رغم تمام فشارها به قولهایم عمل نموده ام

شهردار ساری در مراسم افتتاح بوستان ولایت گفت:علی رغم تمام فشارها، تاکنون به قولهایم عمل نموده ام و تا زمانی که شما مردم منو قبول داشته باشید به فعالیت خودم ادامه خواهم داد.


به گزارش خزرتیترخبر،همزمان با جشن نیمه شعبان، امشب با حضور مسئولین کشوری و استانی بوستان ولایت افتتاح شد.

شهردار ساری در مراسم افتتاح بوستان ولایت اظهار داشت: فعالیت تیم عملگرایی ادامه خواهد داشت،علی رغم تمام فشارها، تاکنون به قولهایم عمل نموده ام و به تعهد خودم به مردم تا زمانی که شما مردم منو قبول داشته باشید عمل نموده و به فعالیت خودم ادامه خواهم داد.

شهردار ساری در زیر بارش شدید باران همچنین با بیان اینکه اعضای شورا همکاری های بسیاری را با تیم شهرداری داشته اند اظهار داشت:تعامل رمز موفقیت و پیروزی خواهد بود و مدیریت شهری در مسیر پیشرفت و تعالی دست هر کسی را که به این تیم کمک کند به گرمی می فشارد.

عبوری با اعلام اینکه تیم عملگرایی یا راهی پیدا می کند و یا راهی می سازد افزود: با تمام توان و به پشتوانه شما مردم،به توسعه ساری ادامه خواهیم داد.

شهردار ساری با اشاره به استمرار حركت قطار توسعه ساري عليرغم وجود تخريب ها و شايعات ادامه داد: به یاد دارم که در زمان شروع کارم در روز معارفه فرهنگ را همسنگ عمران نامیدم و فرهنگ را به عنوان کلیدی ترین راه توسعه  این سرزمین کهن دانستم و لحظه ای در این تفکر تعلل نکردم و علیرغم همه فشارها بنا به عهدی که با شما شهروندان بستم ایستادگی کردم.

عبوری با اشاره به افتتاح مجموعه فرهنگي اجتماعي بوستان ولايت ، افزود: این مجموعه تاریخی در زمان فتحعلی قاجار تبدیل به نوباغ شاه و پس از آن قريب به يك قرن پادگان ارتش بوده است و مسئولان استاني و شهرستاني خصوصا تیم مدیریت شهری به درخواست شما مردم ، طرح خروج پادگان را پیگیری كردند که اين طرح مورد موافقت مقام معظم رهبری قرار گرفت كه ما مردم ساري بوستان ولايت را عطيه اي ولايي و هدیه اي از طرف رهبر انقلاب مي دانيم.

شهردار ساری فرهنگ را زيربناي همه امور دانست و گفت:  این سرزمین از غنای فرهنگي بالايي برخوردار است كه مي توان با استفاده از آن ساري را به رشد و تكامل رساند.

*بوستان بانوان پاسخي به بخشي از شايستگي هاي مادران و دختران ساروي

عبوری نقش مادران و دختران را در رشد و توسعه شهر ساري مورد توجه قرار داد و  بیان کرد: در این رشد و توسعه شهر ساري  نمی توان از نقش دختران و مادران در سازندگی خانواده  غافل شد ، دخترانی که در عرصه های مختلفی علمی، فرهنگی و هنری همانند پسران می درخشند، عزیزان ، من از شما غافل نیستم امروز مفتخرم افتتاح بوستان بانوان را در آینده نزدیک به شما جامعه فهیم و شجاع زنان و دختران نوید دهم که مي تواند پاسخی به بخشي از شایستکی های شما باشد.

*پشتيباني مالي دولت از پروژه هاي شهرداري

عبوری با قدرداني از حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور براي حضور در اين  مراسم اظهار كرد: آقاي نوبخت شما افتخار شمال کشورهستید و در راس بزرگترین سازمان برنامه ریزی و اعتباری كشور قرار دارید،جناب عالی مستحضر باشید که پروژه های بزرگ دیگری با اولویت اشتغال زایی در این شهر وجود دارد و امروز در این فرصت کوتاه برخی از آن ها را مشاهده کردید.

وی با اشاره به بازديد نوبخت معاون رييس جمهور از فاز دوم بوستان ملل و پارك جنگلي شهيد نوبخت در سكوتپه افزود:  با مساعدت ايشان چنانچه فاز اول اين پروژه در سال جاري به بهره برداري برسد  پشتيباني هاي  مالي دولت را نيز در پي خواهد داشت.

شهردار ساري به اجراي پروژه هاي جديد در شهر ساري اشاره نموده و ادامه داد: پروژه هاي کنار گذر بلوار داراب از پل کابلی شهید رنجبر تا پل شهید نوری در ذغالچال و زیر گذر شهید سید مصطفی علمدار در میدان هلال احمر اجرايي خواهد شد و نيز پروژه احداث  شهربازی در پارک جنگلی شهید زارع در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسيد.

در این مراسم تمبر یادبود با حضور تمامی مسئولین رونمایی شد، احمد مهرانفر،باران کوثری از هنرمندان مهمان این مراسم بوده اند.

براساس این گزارش،همزمان با افتتاح بوستان ولایت ساری؛ به معرفی قدم به قدم این عمارت فرهنگی و اجتماعی می پردازیم:

*عمارت سردرب بوستان

در ابتداي ورود به بوستان، آب نما و سپس آب‌راه در طول مسير ۳۴۵ متر تا انتهاي بوستان تعبیه شده است.

*آمفی تئاتر روباز

آمفی تئاتر در این مجموعه، فضایی برای اجراي نمايش ها و آثار هنرهاي نمايشي و نيز برگزاري همایش‌ها است كه سه مسیر ورودی از همکف، ۴ ردیف پلکان دسترسی به سکوهای نشیمن، ۱۶ ردیف سکّو و ظرفیت حدود ۴۰۰۰ نفر را دارد.

*کتابخانه دیجیتال

تأسيس كتابخانه ديجيتال در مجموعه بوستان ولايت، ضمن ايجاد بسترهاي فكري با هدف تأمين زيرساخت هاي زندگي شهري انسان محور، آسان‌سازي دسترسي به انواع كتب و ترويج امر مطالعه، منجر به تقويت روحيه مطالبه‌گري و رشد انديشه شهري خواهد شد.

*خانه دانشوران استان

خانه دانشوران استان در بوستان ولايت با مساحت ۴۳۰ مترمربع یکی از بخش هاي اين مجموعه فرهنگي، هنري و اجتماعي  است که با توجه به نیاز شهر و برای تأمین اهداف گفته شده طراحی و ساخته شده است.

*سرای ارشد

این مجموعه با هدف برنامه ريزي صحيح و كاربردي براي اوقات فراغت سالمندان پرداخته است، به عبارتی دیگر با مکان‌یابی این بنا در بوستان، فضایی برای تعاملات اجتماعی سالمندان نیز فراهم آمده است.

*خانه هنرمندان و نگارخانه

نگارخانه، فضایی برای گردهمایی است كه هدف آن، برپایی نمایشگاه‌های متداول است و مجموعه‌ای از آثار هنرمندان در رشته هاي گوناگون هنري در آن رونمایی می‌شود.

*مسجد

مسجد بوستان ولایت، با مساحتي حدود ۱۱۰۰ متر مربع، محلی است كه برای اجتماع مردم، نیایش و ارتقاء تعاملات اجتماعی شهروندان پیش‌بینی شده است.

*موزه

تأسيس موزه هاي "مردم شناسي و آثار تاريخي" و همچنين موزه "تاريخ طبيعي مازندران"، در دو ساختمان مجزا كه هر كدام با مساحت حدود ۴۳۰ متر مربع طراحي و ساخته شده است، ضمن هويت بخشي به انديشه شهروندان، يكي از بهترين روش هاي حمايت از آنان در مسير شناخت فرهنگ غني بومي و تعميق انديشه شهري خواهد بود.

*موزه مطبوعات

راه اندازي موزه مطبوعات در بوستان ولايت ساري با مساحتي حدود ۴۳۰ متر مربع، زمينه اي براي افزايش مشاركت و همگرايي خبرنگاران ساروي در مسير فعاليت هاي تخصصي است و از ظرفيت اين در خصوص تشكيل ميز خبر براي خبرنگاران با هدف تبادل انديشه و نيز تجهيز فضايي مستقل براي آنان استفاده خواهد شد.

*امکانات بازی کودکان

تيم مديريت شهري با نگاه به موضوع فوق و نيز قرار گرفتن ساري در تعريف "شهر دوستدار كودك" توسط يونيسف، اقدام به طراحي و ساخت فضاي بازي كودكان در بوستان ولايت كرده است،روشن است اين اقدام به پويايي فكري كودكان شهروند و بازخوردهاي اميدبخش در آيندگان براي زندگي در شهري مبتني بر دانش و انسان‌محوري مي انجامد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :